Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#216 Love Shine A Light

Liefde laat een lichtje schijnen, tot in ieder hoekje van mijn hart. Laat het liefdeslicht steun geven, laat het liefdeslicht steun geven. En de magie oplichten tot in het kleinste deel. Laat onze liefde een lichtje doen schijnen, tot in ieder hoekje van ons hart. Liefde is de mooiste energie die je door kunt geven. Het is het enige wat de wereld nodig heeft. Het is mogelijk om weken lang niet te eten, en enkel alleen van liefdevolle energie te leven. Zelfs planten reageren op rustgevende muziek. Het zorgt voor sterkere en grotere planten. Liedjes met een harde beat zorgen voor stress. Het is bewezen dat de planten kleiner blijven. Water reageert eveneens op trillingen uit haar omgeving. Er zijn diverse onderzoeken naar gedaan. Vervuild water heeft een andere structuur dan zuiver, schoon water. Bij liefdevolle woorden en dankbaarheid vormde het water harmonische structuren. Bij woorden als haat en woede, vervormde de structuur en viel deze uiteen. Wij bestaan voor ongeveer zestig procent uit water. Het enige wat de mensen kan helen, is liefde. Op het moment dat ik mijn hart opende, liet de wereld zich van zijn mooiste kant zien. Positiviteit en overvloed kwam op mijn pad. Het zijn de wetten van het universum. Misschien moeten we de ''aardse wetten'' eens gaan herschrijven? Alles om ons heen bestaat uit energieën. Wij staan met elkaar -en de natuur in verbinding. Helaas zijn er veel ''storingen op het netwerk'' die verholpen moeten worden. Één van de grootste boosdoeners is de technologie. Veel tijd hebben we niet meer, de technologie neemt ons voelen, denken en weten langzaam en op slinkse wijze over. Straks wandelen we als een ''robot-zombie'' over moeder aarde. Het zijn energieën van een hele andere orde. Welke positieve invloed zou het teweeg brengen op de mensheid en de natuur als de (Westerse) samenleving hun hart zouden openen... Laat onze liefde een lichtje doen schijnen tot in iedere hoek van de wereld.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met je eens dat muziek een positieve invloed heeft. Of we alleen van positieve energie kunnen leven? Dit nummer draai ik overigens regelmatig. Er is een erg mooie video van.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi betoog over het effect van muziek. Door de opsomming kan ik het geen verhaal noemen. Heb je het bewust in deze vorm gegoten? Een bijzondere invulling. :nod:

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke met liefde is alles mooier, alvast een heel goed begin je eigen hart open zetten. Je krijgt vast mooie reacties terug, daar kan je weer anderen mee helpen. Muziek brengt veel mensen samen, leuk weekthema deze week hé, zoveel verschillende songs en interpretaties. Met May eens dat het geen verhaal zozeer is, meer een mooie persoonlijke overpeinzing. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina Levja, er is een soort klooster of instelling in Zuid-Amerika waar je naartoe kunt om tot jezelf te komen. Je krijgt er geen voeding, alleen water en fruitsapjes. Je mediteert veel en komt helemaal tot rust. Ik heb gelezen dat je je na een tijd als herboren voelt... Er zijn mensen die het een paar jaar hebben volgehouden. Ik vind het ook een mooi nummer, het geeft mij positieve energie! Dankje voor je fijne reactie. May Laysen, vandaag had ik weinig schrijf inspiratie. Maar ik wilde toch een verhaal schrijven met een boodschap. Ik hoop dat het de volgende keer beter lukt ;) Dankje voor je fijne reactie. Mw. Marie, het week thema is heel leuk! Je kunt er alle kanten mee uit. De verschillende muziek smaken maken de verhalen juist zo speciaal. Dankje voor je fijne reactie.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi pleidooi voor de liefde, Anke! Het is nu de tijd, dat steeds meer mensen de waarheid onder ogen gaan zien, zich weer herinneren wat echte liefde is en stoppen elkaar en Moeder Aarde te verwoesten. gr. Nynke

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke, … heel mooi om zo te schrijven over "iets" wat alles en iedereen nodig heeft. Simpelweg liefde in al zijn gradaties. Moest denken aan een zondagschoolliedje van West Hill, het eindigde met: gij in uw kleinhoekje en ik in 't mijn. Lezen konden we toen nog niet, maar wel gebaren maken. Met "gij", priemde je je vingertje naar voren en natuurlijk met "mij" naar jezelf; kun je zien hoe oud dat liedje is.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nynke, zo is dat! Het is de hoogste tijd dat we dat gaan beseffen. Dankje voor je fijne reactie! Riny, ik wilde 'liefde' ook eens op een andere manier omschrijven :) Het liedje heeft een grote indruk op je gemaakt vroeger. Wat grappig dat je je dat liedje nog kunt herinneren na het lezen van mijn verhaal. Dankje voor je fijne reactie.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik deel de mening van May, het lijkt eerder een betoog te zijn dan een lopend verhaal met plot, daarom weet ik niet zo goed hoe ik er feedback op moet geven. Ik ben het met je eens dat muziek veel kan goedmaken, zonder technologie was er ook een stuk minder muziek geweest. Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mike, Ik hoopte dat het niemand zou zeggen dat er zonder technologie ook minder muziek zou zijn... Bedankt voor je reactie!