Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#215 - Chanel Nr 5

Een gedicht schrijven, hoe ga ik dat op papier bombarderen, ik gooi mij niet graag voor de leeuwen, maar eens moet ik het proberen. Zestien jaar geleden, besloot je om van ons heen te gaan, ik begreep je besluit, maar wel met een traan. Af en toe kom je bij ons kijken, een welkomstgroet van gene zijde, een handafdruk op de kastdeur, je mag ons nog vaker verblijden. Chanel Nummer Vijf, onverwacht dringt het tot mij door, even uit de dagelijkse sleur, geef je aan mij gehoor. Jouw handen zijn net als de mijne, klein maar fijn, ga schrijven is je boodschap, ik zal doorgaan in die lijn. Achttien november komt eraan, die dag is alles behalve zwart, ik zal een kaarsje voor je branden, ma, je zit voor altijd in mijn hart.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi de herinnering weergegeven. Vooral de strofe -Chanel nummer 5- vind ik poëtisch geschreven. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anke, met sobere woorden zet je een zeer droevige gebeurtenis neer. De regel die er voor mij uitspringt is ‘geef je aan mij gehoor’ Door de geur van Chanel Vijf is de moeder aanwezig en proef ik de ondertoon van het verlangen. Wat mij betreft zou de eerste strofe weg kunnen. Dat maakt het gedicht geconcentreerder. Of is er een verband met de regels: ‘Ga schrijven is je boodschap, ik zal doorgaan in die lijn.’?

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Door het Chanel No 5 was ik mooi op het verkeerde been gezet en daarmee maak je duidelijk hoe deze, en misschien wel iedere, geur, die we als individu zo goed kennen of die door het cultureel massa-bewustzijn bepaald is in zijn connotatie, toch ook heel idiosyncratisch is.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke, … wat heb je dat mooi en gevoelig geschreven. Prachtig dat je moeder door de geur van Chanel no 5, op bezoek komt.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

May Laysen, dankje voor je fijne reactie.Dat doet mij goed!

John Doe, dankje voor je fijne reactie!

Nel Goudriaan, de eerste strofe is misschien overbodig, omdat ik niet zo goed ben in gedichten schrijven wilde ik dat wel vermelden.

Een aantal jaar geleden zat ik op de bank, er lag een schrijfblok met daarop een pen op de salontafel. Dat kwam beide een paar centimeter omhoog. Ik schrok ervan, ik wist meteen dat mijn moeder erachter zat. En werd ook boos... Later begreep ik dat ma mij een boodschap wilde doorgeven; ik moest gaan schrijven.

Dankje voor je fijne reactie!

 

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tilma, dankje voor je mooie woorden. Ik heb er wel twee op moeten zoeken... Maar heb weer wat geleerd vandaag :thumbsup:

C.v. Berendonk, zo is het precies. Dat zijn voor mij hele mooie momenten. Dankje voor je fijne reactie.

Riny, dankje voor je mooie reactie. Ma mag best een paar keer langskomen, Chanel nr 5 ruikt altijd lekker!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een liefdevol gedicht over de relatie tussen jou en je moeder, dat de geur van Chanel no. 5 maar altijd om je heen mag hangen. Fijne avond.