Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 214 Een sprong in de lucht

Als zesde mocht ik uit het vliegtuig springen. Ik kon nauwelijks wachten tot ik aan de beurt was. Al jaren had ik naar een parachutesprong verlangd. Eindelijk kreeg ik de kans. Wel moest ik een contract ondertekenen waarin stond dat als ik niet veilig op de grond terechtkwam, niemand de schuld kon geven. Dat heb ik vlot gedaan. Wat kon er misgaan? Het moment dat ik uit het vliegtuig sprong, ervoer ik als een niet te evenaren sensatie. Zo vrij als een vogel. Waarom ben ik niet als vogel geboren? Ik spreidde mijn armen en genoot met volle teugen. Dat duurde niet lang. Toen het tijd werd om mijn parachute te openen, weigerde die. Geen paniek. Tenslotte had ik een reserveparachute. Verdorie, die ging ook niet open. Ik keek om me heen en zweefde met een schoolslag naar de parachutist die het dichtst bij me was. Gelukkig kon ik mijn armen om zijn middel slaan. Om meer houvast te hebben klemde ik mijn benen stevig om zijn benen, waardoor zijn broek afzakte. Als ik losliet, zou dit het einde van mijn leven betekenen. Hij landde veilig op de grond, evenals ik, pal achter zijn blote kont. ‘Wat heeft je wel bezield om je aan mij vast te klampen?’ zei hij kwaad. ‘Hallo, wees trots. Je hebt een mensenleven gered. Je blote kont neem ik graag op de koop toe. Ik heet Tanja en jij?'

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha, dat is een mooie twist, die blote kont! Ik vond het pas echt leuk worden bij de schoolslag, daar herkende ik je droge humor weer.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De humor begint over de helft, de schoolslag. Het kantelpunt komt nadat de parachute het niet meer doet. Niet denken in problemen maar in oplossingen. Degen die naar beneden springt kan zowel een vrouw als een man zijn, maar uit de toon van de laatste zin maak ik op dat het een "ze" moet zijn. Ook al is dit een gevaarlijke conclusie. "in de lucht sprong", lijkt een contaminatie. "een gat in de lucht springen". Hoewel je dit vast niet zo hebt bedoeld. "Uit het vliegtuig sprong", zou hier beter op zijn plaats zijn naar mijn idee. Dan is het ook duidelijk. Janko

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Aangepast. Het is inderdaad een ze. Dat heb ik er nog maar aan toegevoegd om verwarring te voorkomen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja genoten van je beschreven levensreddende scène. Broek afgezakt, hoe kom je erop. Je hebt me weer laten grinniken, heerlijk. Fijn weekend.