Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#213 Lekker spetteren

‘Het is zij eruit of ik eruit’, zegt Bart iets te luid voor een privégesprek. In een paar teugen klokt hij zijn Orval naar binnen, zet het glas met een klap op de toog en gebaart naar de barkeeper dat hij er nog een wil. ‘Sst,’ sist Jenny. ‘De hele kroeg hoeft het niet te horen…’ ‘Hoezo sst. Ik heb genoeg van dat ge-sst. Sst Bart, je maakt moeder wakker. Sst Bart, denk aan de buren. Sst Bart, straks denken de mensen nog dat we haar mishandelen. Sst Bart…’ ‘Sst,’ sist Jenny en de spetters vliegen in het rond. ‘Het kan me geen moer schelen wat de mensen denken. Dat wijf gaat eruit!’ ‘Een beetje meer respect, zeg. Ik ga haar echt niet zomaar op straat zetten,’ fluistert ze zo hard als ze kan. Schichtig kijkt ze om zich heen; iedereen is druk in gesprek. Ergens wordt gelachen. ‘Al was ze de koningin van Sheba’ vlamt hij, ‘ze gaat eruit!’ Machteloos wendt Jenny haar ogen af en kijkt naar de barkeeper die het lege glas van de toog neemt en er een vol voor in de plaats zet. Hij geeft Bart een knipoog en grinnikt: 'Uw schoonmoeder zeker?’

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Annetteke, mooie opbouw, begrijpelijke aanleiding (vermoed ik... ;) ) Die barkeeper is duidelijk partijdig, hij denkt aan zijn klandizie, haha.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk verhaal. Is het niet 'Sheba'? In dit geval kan ik me voorstellen dat de tegenwoordige tijd het nog sterker kan maken, hoewel ik daar laatst op deze site ook tegenargumenten over las. :-)

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Annetteke, heerlijk verhaal. We mogen als lezers invullen of de barkeeper gelijk heeft. Lekker gegrinkit om je tekst, Ik deel de mening van Hadeke, Tja heeft de vt in tt omgezet en het leest nog beter naar mijn gevoel, maar de keuze is aan de schrijver zelf natuurlijk. Fijne avond.