Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#212 - Ongeboren kind

In de verte hoort ze gemompel, het geluid komt steeds dichterbij. Allerlei woorden vangt ze op. Het gepraat wordt luider, de veilge buik waar ze in zit beweegt een beetje. Uit het niets schreeuwt haar moeder-mens luidkeels. Nare prikkels dringen diep door het tedere lichaampje naar binnen. Haar kleine armen verkrampen, instinctief kruipt ze dicht tegen de baarmoederwand aan. Ze gaat vlug weer in haar veilige foetushouding liggen. De deur wordt met een klap dicht gegooid. Haar moeder grijpt naar haar gezicht, de pijnprikkels stromen door haar hoofd. Ze voelt zich verslappen en verliest haar bewustzijn. Het kleine ongeboren meisje heeft zich net optijd in veiligheid gebracht; plots voelt ze een bonk en wordt haar wereld zwart. 

Het is stil, het maakt haar angstig. Zachte piep geluiden bereiken haar prille hersens. Haar moeder geeft signalen dat ze het goed maakt. Toch voelt ze zich ongemakkelijk, en weet ze niet wat er is gebeurd. Vele prikkels hadden haar in negen maanden bereikt. Sommige waren liefdevol, anderen voelden zwaar. "Wat zou er buiten deze beschermlaag zijn?" Zou ze er wel heen willen gaan?" Het was een lange moeizame reis geweest, diep van binnen weet ze dat ze niet kan opgeven. Ze zal haar missie voltooien en haar moeder onvoorwaardelijke liefde schenken. 

Nog heel even wil ze hier verblijven, uitrusten in de zachte moeder cocon. Van alle comfort en gemakken voorzien. Wanneer haar kleine buik begint te rommelen, hoeft ze maar aan eten te denken en wordt ze op haar wenken bediend. Soms hoort ze muziek, en wordt ze in slaap gewiegd. Ze koestert haar mooie wereld.

Ze sluit haar ogen - de tijd begint te dringen - nog heel even niet...

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi hoe je de angst voor het onbekende weergeeft. Waarom zou je je bekende, veilige en prettige omgeving verlaten en toch weet de HP dat het onvermijdelijk is.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Levina Levja, daar zullen we denk ik nooit achter komen... Dankje voor je reactie.

Nyceway, ik vond het moeilijk om de angst voor het onbekende weer te geven. Fijn om te lezen dat het toch goed is gelukt. Dankje voor je reactie.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke je geeft moeder-ongeborenkind relatie mooi weer. Ik vraag me af wat hier gebeurd: plots hoort ze een bonk en wordt haar wereld zwart. Krijgt moeder een ruggeprik voor de bevalling? Je geeft de geborgenheid op tedere wijze weer, samen met de onvoorwaardelijke liefde van de ongeborenen naar moeder. Graag gelezen, fijne zondag.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Marie,

Dankje voor je fijne reactie.

'plots hoort ze een bonk en wordt haar wereld zwart.'

Hiermee wilde ik een ruzie weergeven tussen de ouders. Haar vader heeft haar geslagen en slaat de deur met een klap dicht, en haar moeder zakt in elkaar. Ze moet met spoed naar het ziekenhuis. Dit stukje had ik even moeten toelichten.

Het ongeboren kind zal ter wereld komen bij een geweldadig gezin waar veel onrust heerst. 

Voor jou ook een fijne zondag!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anke, je toelichting in #5 verklaart veel. Anders had ik het niet begrepen. Mooi hoe de baby nog even lekker blijft genieten van de geborgenheid.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Marie,

Dankje voor je fijne reactie.

'plots hoort ze een bonk en wordt haar wereld zwart.'

Hiermee wilde ik een ruzie weergeven tussen de ouders. Haar vader heeft haar geslagen en slaat de deur met een klap dicht, en haar moeder zakt in elkaar. Ze moet met spoed naar het ziekenhuis. Dit stukje had ik even moeten toelichten.

Het ongeboren kind zal ter wereld komen bij een geweldadig gezin waar veel onrust heerst. 

Voor jou ook een fijne zondag!

Dank voor je uitleg. Het is nu duidelijk, fijne avond.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anke, Wat een mooi en triest verhaal. Anke. Arm baby'tje en arme moeder. Je hebt het goed geschreven.