Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#212 Karma

Ik lig muisstil. Het vruchtwater is zo glad als een spiegel. Mooi; zolang ik niet beweeg kan ik het misschien uitstellen. Mijn geboorte. Ik wil er niet aan; wil er niet uit, want ik weet wat me te wachten staat. En het ergste van alles? Ik heb er zelf voor gekozen. Nou ja, eigenlijk die verlichte ziel van me, die zogenaamd de wijsheid in pacht heeft. We zaten een hele tijd op een lijn, mijn ziel en ik, maar nu er bijna negen maanden verstreken zijn, begin ik het gevoel te krijgen dat ik mezelf een loer heb gedraaid. Want die twee mensen die straks boven mijn wiegje hangen hebben geen benul van liefde. Ze willen me eigenlijk niet eens. Ze wilden alleen de erfenis die vrij zou komen als ze een stamhouder zouden produceren. Toen ze er echter achter kwamen dat ik een meisje was, zakten ze in een rotvaart door hun gouden wolk. Nu zullen ze mij er altijd de schuld van blijven geven dat ze al die miljoenen zijn  misgelopen. Oh man, dat is toch geen leven om naar uit te kijken? Dus verroer ik geen vin en probeer ik zo min mogelijk ruimte in te nemen in dat perfecte ronde buikje van deze ijskoningin die ik binnenkort mama zal noemen. Ondertussen bid ik wanhopig dat haar arrogante man eigenlijk helemaal niet zo op zijn oude, dode vader lijkt. Dat hij toch dat watje blijkt te zijn waar ik hem altijd voor uitmaakte. Maar wat is dat? Iets krachtigers dan mijn weerstand duwt me richting het leven. En terwijl mijn ziel ons karma met open armen aanvaardt, zet ik het op een krijsen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Chantal mooie invalshoek. Heel leuk hoe je de vader en moeder beschrijft. Daar wil je niet geboren worden. Ik hoop maar dat als het meiske er werkelijk is, het ijsechtpaar ontdooit. Vroeg of laat ontdekt ieder mens dat geld niet gelukkig maakt. Fijn weekend.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oude zielen worden in een moeilijke gezinssituatie geboren om nog meer te kunnen groeien. Grappig dat de baby hier zich blijkbaar in de baarmoeder nog van bewust is en koudwatervrees heeft.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
John, inderdaad! Bedankt voor het lezen! Levina, dank voor je fijne reactie! Het zal die ijskoningin wel zijn. :) Marie bedankt en je hebt helemaal gelijk. Ik hoop dat ze die wijsheid ter harte nemen. Nyceway, dankjewel voor je leuke reactie. In de buik zwemt deze baby nog in alwetendheid, maar zodra ze er buiten komt, is ze helemaal blanco. Deze ouders zijn trouwens geen onbekenden voor haar ;).

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal. En nu maar hopen dat die erfenis in het niet valt bij die ouders bij het zien van zo'n onschuldig schepseltje.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, Thea en Ton bedankt voor het lezen en jullie reacties! Riny, waar we zijn als we (nog) niet in ons lichaam zitten blijft nog steeds het best bewaarde geheim op aarde. Thea, ik hoop ook dat ze alsnog smelten!

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij had dit mooier gewerkt zonder die erfenis. Had ze maar gewoon altijd ruzie laten hebben, die twee ouders in spé. En als het dan toch om neuken voor een erfenis ging, had het dan lekker dik aangezet. '...en probeer ik zo min mogelijk ruimte in te nemen' is schitterend.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tilma, dank voor je reactie en de suggesties. Misschien heb ik in dit verhaal iets teveel willen vertellen, maar dat komt door die baby die eigenlijk de reïncarnatie is van haar eigen stinkend rijke opa. Dat komt echter helemaal niet uit de verf :). Lucia, bedankt voor het lezen! Eigenlijk zou iedereen gewoon in een liefdevol nest geboren moeten worden.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi verhaal en wat een prachtige laatste zin. Nu ik je laatste bericht lees krijg ik bevestiging van wat ik vermoedde.