Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 212 - Ongeboren kind

Wekelijkse schrijfopdracht # 212 – Ongeboren kind Lieve mam, na de aanzet van pappa zijn wij samen verder gegaan. Ik kon me nestelen in jouw buik. Het was er heerlijk van temperatuur en ik kreeg steeds voldoende ruimte om me te ontwikkelen. Weet je nog die keer toen ik me duidelijk liet gelden? Mijn armen en benen werden wat sterker en ik kon me volop bewegen. Het leven werd voor ons beiden spannender, regelmatig gebeurde er iets nieuws. Je streek vaker over je buik en soms werd er een toeter opgezet. Wie was er zo nieuwsgierig naar me? Vrolijk zwom ik door en trappelde om sterker te worden. Ik kon me afzetten tegen je buikwand, dat was leuk. Hoorde ik jouw stem en voelde ik ook de handen van pappa? Ik zwaaide met mijn armen terug, maar of jullie dat zagen? Nee natuurlijk niet, wel voelen en ik draaide nog een toertje. Ik werd groter en toertjes draaien ging niet meer, de ruimte om me heen werd kleiner. Jij begon nu ook te schommelen en soms te mopperen? Het werd benauwd om me heen en ik zag een beetje tegen de reis op die ik zou moeten maken. Liever was ik gebleven maar dan had ik terug moeten gaan in de tijd toen ik nog voldoende bewegingsruimte had, maar dat gaat niet. Opnieuw gebeurt er iets waar ik geen grip op heb. Ik word gedwongen mijn hoofd nog meer naar beneden te duwen en ooh help toch; er gebeurt weer iets, mijn zwemwater golft weg … en ik, ik knijp mijn ogen dicht en schreeuw!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Riny als ik het leven te hard of gewoon vervelend vind dan moet ik gewoon een verhaal van jou lezen. Ik ben na dit fijne lieve verhaal weer helemaal relaxed. Dankjewel

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi beschreven, Riny. Heel beeldend. Graag gelezen.
Dag John, … dankjewel voor je fijne reactie. Ik ben er blij mee.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny als ik het leven te hard of gewoon vervelend vind dan moet ik gewoon een verhaal van jou lezen. Ik ben na dit fijne lieve verhaal weer helemaal relaxed. Dankjewel
Nancy, … wat een verrassing je hier weer te ontmoeten. Ik zag je laatst ergens met Mili op een foto. Dank voor je mooie reactie. Ik ben er erg blij mee. :o ervan. Fijn dat ik je heb kunnen laten ontspannen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny: goede laatste zin van mij had het nog wel langer door mogen gaan zo'n plezierig verhaal is het
Peter, … wat een mooie reactie van je. Dat doet me goed. Dankjewel. Langer doorgaan? ik ging al een ietsie - pietsie te ver. Het gaf een schreeuw; was toen geboren.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Riny af en toe wip ik hier weer even binnen. Het werd zo druk hier dat ik het niet kan combineren met mijn boek. Je hebt Mili en mij denk ik op d nieuwe website van de uitgever zien staan. Tot gauw weer.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, bijna kinderverhaal, zo voelt het voor mij. Dat vind ik een groot compliment, want voor kinderen schrijven is moeilijk. Vol liefde geschreven, zoals het hoort bij een pasgeborene. Heel graag gelezen, fijn weekend.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met de eerste mooie zin trek je me het lieve verhaal in. Geef in deze zin even een backspace: 'Liever was ik gebleven maar dan had ik terug moeten gaan in de tijd ...'

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Met de eerste mooie zin trek je me het lieve verhaal in. Geef in deze zin even een backspace: 'Liever was ik gebleven maar dan had ik terug moeten gaan in de tijd ...'
Hallo Levja, … bedankt voor je reactie. Ik heb de door jou aangegeven zin verbeterd. Ik kreeg toen in een rode balk de mededeling: Deze inhoud is aangepast door een andere gebruiker; de veranderingen kunnen niet bewaard worden. Toch ben ik nog steeds dezelfde. Enfin, het zal wel iets technisch zijn. Gelukkig staat het stukje er nog wel. ;)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Tja, … ik ben blij met je reactie. Dankjewel. @ Ton, … een fijne reactie van jou. Doet me goed. Dank hiervoor.