Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#212 ongeboren kind

Waar ben ik, hoe kom ik hier? Wat is het hier donker. Wow wow wat gebeurt er? Ik klots alle kanten op, het lijkt wel of ik geschud wordt. Ik hoor wat in de verte… “Ja ik mag nog gewoon sporten heeft de gynaecoloog gezegd, zeker tot vier weken voor de bevalling.” “Echt? Je buik is zo groot, ik heb het idee dat je baby alle kanten op gaat.” “Ben je gek, ik voel me top, ik mag gewoon alles doen.” Watt… ik zit in een ongeboren baby, waar was ik hiervoor dan? Ik weet het niet meer. Hey dit voelt wel lekker, hihi hi… dat kietelt, moedertje van de buik. Stop stop, dit kietelt heel erg haha ha. “Als jij uit de buik bent kleintje, ga ik je alles leren, ik hou nu al zoveel van je kleine spruit.” Wie praat er nu tegen me? Ik hoor het zo duidelijk. “Papa gaat jou voetballen leren, en alles over auto’s. En we gaan mama verwennen met moederdag.” Oh dat is mijn papa, hij is al net zo lief als mama, mama noemt me heel de dag klein dotje. Ik blijf hier voor de rest van mijn leven. Het is hier fijn en lekker warm. Help, au… wat gebeurt er? Au au… Mijn hoofd, het klemt, stop. Nee niet aan mijn hoofd trekken. Dit duurt nu al zo lang, stop ermee het doet zeer. Hoort niemand mij nou? Ik stik ik… Au au, waarom hang ik ondersteboven? Niet op mijn billen slaan. “bleh bleh bleh…” ik huil tranen met tuiten. “Ha daar is ie weer, jij wou daar lekker blijven zitten he kleintje? Sorry kleine man maar je moest eruit. Je had vruchtwater gedronken. Heel goed, even lekker huilen. Rustig maar dan leg ik je nu lekker bij mama op de buik.” Ja dit is fijn, lekker warm bij mama.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucie, wat een heerlijk verhaal over de geboorte. Geen wonder dat die babietjes allemaal huilen erna, als er zo hard aan je hoofd getrokken wordt! Klein dingetje: Mijn hoofd het klemt, Gevoelsmatig zou ik na hoofd een komma zetten. Het hoofd is onderwerp en het slaat op het onderwerp. Ook in deze zin: dat kietelt moedertje van de buik. Komma achter kietelt naar mijn gevoel, dan leest het makkelijker voor mij althans. Maar misschien zit ik fout? Fijne middag.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucie, wat een heerlijk verhaal over de geboorte. Geen wonder dat die babietjes allemaal huilen erna, als er zo hard aan je hoofd getrokken wordt! Klein dingetje: Mijn hoofd het klemt, Gevoelsmatig zou ik na hoofd een komma zetten. Het hoofd is onderwerp en het slaat op het onderwerp. Ook in deze zin: dat kietelt moedertje van de buik. Komma achter kietelt naar mijn gevoel, dan leest het makkelijker voor mij althans. Maar misschien zit ik fout? Fijne middag.
Dank je Marie, ik twijfelde over de komma's, ik heb ze nu aangepast.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke inkijk in de gedachten wereld van een kind. op het moment supreme. Het is trouwens geschud. Geschut is heel iets anders.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke inkijk in de gedachten wereld van een kind. op het moment supreme. Het is trouwens geschud. Geschut is heel iets anders.
:o stom dankjewel

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucia: er speelt zich heel wat af in dat babyhoofdje ik vind het een gezellig tekst de dialoog doet het heel goed tweede regel: wat gebeurt er

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi stukje, Lucia. Heel liefdevol geschreven. Gelukkig is de overgang van de warme baarmoeder naar de warme buik voor deze kleine niet al te groot.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucia: er speelt zich heel wat af in dat babyhoofdje ik vind het een gezellig tekst de dialoog doet het heel goed tweede regel: wat gebeurt er
Dankjewel Peter, het stond er zelfs twee keer :D

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi stukje, Lucia. Heel liefdevol geschreven. Gelukkig is de overgang van de warme baarmoeder naar de warme buik voor deze kleine niet al te groot.
Fijn dat je het een mooi stukje vind, blij mee :)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Ik blijf hier voor de rest van mijn leven.' vind ik in deze context echt zo lief klinken. Dit is een baby'tje is zo puur als zijn reacties op wat er om hem heen gebeurt. Graag gelezen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucia, … wat was dit leuk om te lezen. Werden alle baby'tjes maar zo ontvangen. Dit kan ik nu schrijven na alles wat ik heb gelezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Ik blijf hier voor de rest van mijn leven.' vind ik in deze context echt zo lief klinken. Dit is een baby'tje is zo puur als zijn reacties op wat er om hem heen gebeurt. Graag gelezen!
Dankjewel Edwin

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucia, … wat was dit leuk om te lezen. Werden alle baby'tjes maar zo ontvangen. Dit kan ik nu schrijven na alles wat ik heb gelezen.
Wat een fijne reactie, ja dat is helaas niet in heel de wereld werkelijkheid.