Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#212 Zorgenkind

In het begin sloeg ik er geen acht op. Door de maanden heen ben ik me er toch wel zorgen over gaan maken. Ik krijg geen contact met haar. Ze koestert me niet. Mijn stemming is ver beneden peil. Het is het verdriet van mijn moeder. Dat voel ik aan en neem ik over. Ze weet zich geen raad met haar eigen leven. Laat staan met dat van mij. De man die er mede verantwoordelijk voor is dat ik hier nu lig, geeft niet thuis. Mijn moeder staat er alleen voor. Ze is bang. Ik probeer aan haar door te geven dat ik zeker weet dat ze het kan. Dat ik best leuk ben. Het komt niet over. Ze laat me niet toe. Ik breek me al weken het hoofdje over de situatie. Heb me zelfs afgevraagd of ik niet kan voorkomen dat ik er kom. Ik dacht: misschien help ik dan ons beiden. Die gedachte heb ik schuldbewust verworpen: te egoïstisch voor woorden. Liever kom ik gewenster ter wereld dan nu het geval is, maar ze zal het als haar falen zien als deze zwangerschap mis loopt. Dat wil ik haar niet aandoen.  Nee, er zit niks anders op. Ik ga geboren worden. Ik ga mijn uiterste best doen om haar voor mij te winnen. Ik zal makkelijk zijn. Het zal misschien een levenslange hunkering worden naar haar liefde, maar ik heb het voor haar over. Nog eventjes blijven. In zekere zin ben ik hier nog een beetje abstract. De verwachtingen zijn nog niet concreet. Dat voelt veilig. Veiliger dan een tastbaar mens van vlees en bloed te moeten zijn. 

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Pan vijf, indringend verhaal over een, voor de geboorte al, kind-moederrelatie met naar moeder omzien in respect voor haar gevoelswereld, waarbij de ongeborene het voortouw en verantwoording neemt., Zo zie je het ook in ongelukkige families, kleine kinderen die al heel vroeg verantwoording nemen voor hun ouders. Heel mooi verwoordt dit thema. Zonnige middag, speciaal voor de twee uit jouw verhaal. Ze hebben het hard nodig!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pan Vijf, wat een schrijnend verlangen zet je hier neer. Heel goed verwoord, ik werd helemaal meegenomen in de hulpeloosheid van zowel baby als moeder. En ik hoop dat de liefde overwint.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi stukje. Een baby neemt inderdaad in de baarmoeder al veel van de gemoedstoestand en stress van de moeder over. Het zou mooi zijn als een ongeboren kind zich hier van bewust is en er goed mee kan omgaan zoals in jouw verhaal.

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben blij met deze reacties. Het is bijzonder te ervaren dat mijn woorden iets losmaken. Schrijven geeft je de mogelijkheid om ongehinderd de wens de vader van de gedachte te laten zijn. Hopen dat een (ongeboren) kind invloed kan hebben op de moeilijkheden van de volwassenen. Zodat het misschien makkelijker wordt voor het kind. Schrijven maakt het mogelijk om tegen beter weten in geen ruimte te geven. Om de tegenwerpingen even geen podium te geven.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Pan Vijf, … ik ben diep onder de indruk van deze ongeboren baby. Een intrieste start van dit hulpeloze onvolgroeide wezentje. Ze verdienen het allerbeste bij hun start. Je hebt me wel de ogen geopend. Dank voor je verhaal.

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pan Vijf, … ik ben diep onder de indruk van deze ongeboren baby. Een intrieste start van dit hulpeloze onvolgroeide wezentje. Ze verdienen het allerbeste bij hun start. Je hebt me wel de ogen geopend. Dank voor je verhaal.
Riny, Dank voor je reactie. Mijn verhaal belicht een niet zo vrolijke, zelfs trieste kant van de geboorte. Daarom is het een beetje vreemd om 'graag gedaan' te zeggen. Toch vind ik het fijn te horen dat mijn verhaal waarde voor jou heeft en je me ervoor bedankt.