Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#212 Lichtpuntje

Ik tel tot tien, wie niet weg is, is gezien. Je weet waar ik zit, mama, maar je ziet me niet. De uitgang is nog dicht. Ik blijf nog even op mijn verstopplekje tot ze me komen halen. Nog twee weken rust op mijn donkere holletje, zodat ik mijn licht nog een beetje kan sparen. Als ik straks in volle glorie naar buiten treed, mama, dan zal ik mijn licht in alle felheid op je richten. En op papa natuurlijk. Jullie verdienen het om in het zonnetje gezet te worden. Ik heb deze ouders uitgekozen omdat ze niet weten hoe bijzonder ze zijn. Nu op dit moment worden ze nog volledig in beslag genomen door de harde eisen die de maatschappij aan ze stelt. Ze betalen alle belastingen op tijd, werken hard, klagen niet, nou ja af en toe wel een beetje, maar dat is menselijk. Modelburgers, dat zijn ze. De perfecte werknemer, buur, zoon, dochter en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maakt het jullie gelukkig, papa en mama om zo perfect bezig te zijn? Ik heb jullie nou zo’n negen maanden in de gaten gehouden en ik vind van niet. Dat zal mijn taak worden, jullie over te halen om je haren los te gooien, gezicht in de wind en te voelen wat het is om echt te gaan leven. Jullie hebben al te lang in het reuzenrad meegerend. Het is tijd. Tijd voor vrijheid, voor vreugde. Ja natuurlijk zijn ze bang, die nieuwe ouders van me, want er is ten slotte een kleintje op komst en dat is een hele verantwoordelijkheid. Wat kost dat allemaal niet. Het begint al met de luiers. Ja, en die crèche is tegenwoordig ook niet meer te betalen. Jullie schouders kunnen nog wel wat extra kilootjes dragen, dat geloof ik zeker. De vraag is of jullie dat ook echt willen. Ik denk het niet, eigenwijs als ik nu al ben. Zodra ik er ben ga ik als een waanzinnige mijn licht jullie kant op seinen. Net zo lang tot jullie vertederd wegsmeltend de waarheid in mijn ogen zien en tegen elkaar zeggen: ‘We verkopen de boel, nemen ontslag, kopen een camper en trekken de wereld in. Als nieuwe hippies gaan we met onze kleine meid het licht en de liefde verspreiden. We dansen met de seizoenen en weten dat het goed is.’

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, fijn je weer te lezen hier. Wat een prachtige beschouwing van een ongeboren kind. Een kind is een belofte op zich, dat bewijs je met deze liefhebbende tekst van kind naar ouders. Heel graag gelezen, ik ga het zeker nog eens herlezen. Fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Met zulke perfecte ouders kan het niet anders dan dat je het zelf ook bent. Graag gelezen.
Dank je wel, John. We hebben ons best gedaan maar je laat altijd wel steekjes vallen in de opvoeding en dat is maar goed ook.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, fijn je weer te lezen hier. Wat een prachtige beschouwing van een ongeboren kind. Een kind is een belofte op zich, dat bewijs je met deze liefhebbende tekst van kind naar ouders. Heel graag gelezen, ik ga het zeker nog eens herlezen. Fijne avond.
Dank je mw. Marie. Ik ben een tijdje weggeweest maar fijn om weer terug te zijn met zo'n leuke opdracht. gr. Nynke

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, een hippie ... Graag gelezen en fijn je weer te lezen.
Dank je wel Levja. Ik gebruik maar even je naam zoals ik je van de 120 woorden ken. Het was een leuke opdracht. gr. Nynke

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah ik wil met ze mee en ook dansen met de seizoenen! ! Wat een fijn beeld schets je hier Nyceway! Dit ongeboren lichtpuntje bezorgt me nu al een glimlach!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
nyceway, … jippie een hippie. Wat een bijzondere blik van dit ongeboren wezentje. Uiteindelijk hebben baby's wel hun inbreng in het leven van de ouders. Met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker leesbaar. Het had misschien wel wat zweveriger of spiritualistische gemogen. Nu komt dat lichtje nog een beetje als een zaklamp over. Ik hoop dat die baby het voor elkaar krijgt trouwens. Doorgaans worden mensen alleen maar burgerlijker van voortplanting en komen ze juist vaster te zitten in de maatschappelijke dwangbuis.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah ik wil met ze mee en ook dansen met de seizoenen! ! Wat een fijn beeld schets je hier Nyceway! Dit ongeboren lichtpuntje bezorgt me nu al een glimlach!
Dank je wel voor je leuke reactie, Edwin. gr. Nynke

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
nyceway, … jippie een hippie. Wat een bijzondere blik van dit ongeboren wezentje. Uiteindelijk hebben baby's wel hun inbreng in het leven van de ouders. Met plezier gelezen.
Love rules the world, daar blijven we in geloven. Fijn dat je het met plezier gelezen hebt, Riny, dank je wel. gr. Nynke

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Nyceway,

Een mooi verhaal met een verrassend einde. De ouders waren opzoek naar geluk, die missie kreeg een onverwachtte wending. Daar heeft het kleintje een bijzondere bijdrage aan geleverd ;)

Met plezier gelezen. 

Dank je wel voor je mooie reactie, Anke.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
wat mooi, een beetje filosofisch ook. Graag gelezen!
Dank je wel voor je compliment, Joke. Ik hou van verhalen met een boodschap. gr. Nynke

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nynke, heerlijk, de jaren 60 herleven. All you need is love! :thumbsup:
Dank je wel, Ton. Alle tijden herhalen zich vanzelf een keer. En nu is het wel tijd voor een beetje meer liefde en minder stress en gejaagdheid op aarde! gr. Nynke

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker leesbaar. Het had misschien wel wat zweveriger of spiritualistische gemogen. Nu komt dat lichtje nog een beetje als een zaklamp over. Ik hoop dat die baby het voor elkaar krijgt trouwens. Doorgaans worden mensen alleen maar burgerlijker van voortplanting en komen ze juist vaster te zitten in de maatschappelijke dwangbuis.
Dank je wel voor je reactie, Titma. Deze baby komt met een missie, dus dat is één burgerlijk gezin en twee dwangbuizen minder! gr. Nynke