Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 209 - Gezicht of ...

Wekelijkse schrijfopdracht # 209 – Gezicht of ... Wederom zitten we face a face voor de spiegel; d.w.z. ik zit ervoor en jij kijkt mij aan. Wat voor persoon ben jij? Zo te zien, meestal vrolijk en opgewekt. Maar nu even niet, je lijkt vermoeid: je leest teveel en je denkt teveel. Kijk nou naar je gezicht … . Je ogen staan wat dof, zelfs uitgeblust. Eet je wel voldoende? Mmm, je lijkt nu wat opgewekter, denk je aan de paling van gisteren of aan de foto die je nog niet zo lang geleden tegenkwam: vrolijk kijkende ogen met sterretjes, het lijkt wel of ze terug willen komen, heb ik gelijk? Ik weet dat ze dat willen. Kijk nu eens verder naar je gezicht. Een gewone neus, niets bijzonders gewoon om adem te halen en nu en dan te snuiten, gewone oren, geen flappers maar platte - tel je zegeningen - wel met een gehoorapparaatje erin dat je niet ziet want je haar valt er met een krul over heen. Je kunt goed zien door je bril, het montuur flatteert je. Je ogen worden soms wat droog, door lezen, pc en tv maar … daar zijn kunsttranen voor. Dus huil maar niet meer, de tijd van echte tranen is hopen we voorbij; geloof je dat niet? Goed zo, dat is een teken dat je nog echt in het leven staat. Weet je nog, dat je vroeger echt met tranen lachte? Haha, je hebt nu alles wat beter onder controle; de hormonen spelen je wat minder parten … Lachrimpeltjes zijn volop aanwezig, door de goede verzorging ziet je huid er nog tamelijk fris uit. Maar wat zie ik nu: vanuit je mondhoeken lijkt er wel een dikke streep te lopen. Trek eens een tuitmondje, ja zo. Ik zie het al dat is niet vol te houden, laat maar weer los. Trek de boel een beetje op met je duimen – dan verdwijnen je hangzakjes ook, zie je wel? Het lijkt wel eeuwen terug dat je een dure nachtcrème kocht, speciaal voor de verouderende huid en warempel, wanneer je na een poosje in de spiegel keek en met je hoofd draaide, trok de huid strakker: weg zakjes. Het viel niemand op, alleen jou. Maar na een weekend met vrienden op stap te zijn geweest en je de foto’s later terug zag … ? Je bent te laat voor een facelift of meer van dat fraais, zeg eens eerlijk: zou je dat gewild hebben? Je ogen beginnen te schitteren. Nee hè, dat zou nou echt geen gezicht zijn.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, ik zie je helemaal voor me. Fijn dat jejzelf goed genoeg vindt. Ik vind je meer dan goed genoeg! Juist de vorderende leeftijd geeft zoveel moois, idd de rust, ook de wetenschap dat je niet mee hoeft te doen in de 'ratrace' van het leven. heerlijk toch! Fijn weekend.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Riny, Heerlijk hoe je beschrijft dat je met je duimen de boel wat omhoog trekt, ik zat met je mee te doen voor m'n laptop :D Mooi dat je je plussen en minnen accepteert. Je stukje straalt levenslust en veerkracht uit en ik heb het met veel plezier en gevoel van herkenning gelezen. Prettig weekend!

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, Jij staat nog midden in het leven, daar twijfel ik niet over. Ik werd helemaal je leven ingezogen. Bedankt voor je verhaal.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny: die tranen heb je briljant uitgewerkt, wat een diepgang zo luchtig als je met je zijn speelt genoten

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, prachtig klein, open en eerlijk. Ik zie een heerlijk mens voor me die een geweldige laatste zin tevoorschijn tovert. Met heel veel plezier gelezen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, ik zie je helemaal voor me. Fijn dat jejzelf goed genoeg vindt. Ik vind je meer dan goed genoeg! Juist de vorderende leeftijd geeft zoveel moois, idd de rust, ook de wetenschap dat je niet mee hoeft te doen in de 'ratrace' van het leven. heerlijk toch! Fijn weekend.
Mw.Marie, … dank voor je reactie. Het ging allemaal zo snel. Ik zat - keek - en schreef! Het moest gewoon zo zijn. Ging dat maar zo met elke opdracht :D

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Riny, Heerlijk hoe je beschrijft dat je met je duimen de boel wat omhoog trekt, ik zat met je mee te doen voor m'n laptop :D Mooi dat je je plussen en minnen accepteert. Je stukje straalt levenslust en veerkracht uit en ik heb het met veel plezier en gevoel van herkenning gelezen. Prettig weekend!
Hallo Karinska, … het kwam zoals het kwam en het is precies zo. Fijn dat je het met plezier gelezen hebt. Je reactie maakt mij vrolijk. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, Jij staat nog midden in het leven, daar twijfel ik niet over. Ik werd helemaal je leven ingezogen. Bedankt voor je verhaal.
Hoi Jurrit, … en jij bedankt voor je reactie. Het deed me goed die te lezen. Fijne reacties moet je sparen voor wat mindere tijden. Het is niet altijd even geweldig. :D :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny: die tranen heb je briljant uitgewerkt, wat een diepgang zo luchtig als je met je zijn speelt genoten
Peter, … je legde precies even je vinger op de plaats waar ik zelf een kleine hapering voelde ontstaan - geruisloos kon ik verder gaan met mijn gedachten en ging door met die zin. Frappant, hè?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha. Geweldig. In ieder geval weet ik nu hoe je eruitziet.
Hallo Tja, … fijn je te zien en ook dat je mij ziet. Haha, het is gewoon niet anders. Dank voor je reactie Tja, het is altijd goed die van je te krijgen. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, prachtig klein, open en eerlijk. Ik zie een heerlijk mens voor me die een geweldige laatste zin tevoorschijn tovert. Met heel veel plezier gelezen!
Cantal, … het zou echt geen gezicht zijn. Fijn dat je die laatste regel ontdekte. :D en de inzending met plezier hebt gelezen. Deze ging makkelijker dan die liefdesbrief. Dag Chantal, prettige dag verder.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het bevreemdt me sowieso dat je ogen dof en uitgeblust staan in alinea 1, maar vooral dat je een regel later opeens opgewekter bent zonder dat er iets gebeurt. Is het toch fake?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tilma, … toch niet! Ik keek naar mijn spiegelbeeld; zag en wist wat ik even later zag. Vermoeide ogen (lichamelijk) en tevens uitgebluste ogen. Uitgebluste ogen raken de ziel aan, door de teveel nog niet verwerkte emoties. In de volgende alinea denk ik aan de dag van gisteren en komen er fijne herinneringen boven: aan die lekkere gerookte paling en die foto van toen ik 19 jaar was. De datum stond er gelukkig op. Dan voel je dat je niet aan die nare gebeurtenissen en gedachten van heden moet toegeven. De sterretjes willen terugkeren. Dat kan ik je vertellen naar aanleiding van de inzending van dhr. Kobus en mijn antwoord daarop van 1 september. Je reactie heeft wat los gemaakt, in positieve zin dan wel te verstaan. Dankjewel.