Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#208 Een wanderer

‘Meid, je weet niet wat je mist.’ De woorden van mijn buurvrouw verbazen mij, haar stralende blik nog meer. ‘James voldoet in elk opzicht. Vooral in bed.’ ‘Heb je hem James genoemd?’ ‘Ja, mijn bedbutler, mijn vervanger op elk gebied.’ ‘Marleen, je - hoe zal ik het netjes zeggen - bedrijft toch niet de liefde met deze nagemaakte?’ ‘Ik neuk als de beste, bliep!’ Alleen van die stem zou mijn zin in van dattem al ver te zoeken zijn. Hij komt houterig op mij afgelopen met het geklik gelijk een harnas. Deze crawler zet een bord vol lekkere hapjes op het bijzettafeltje naast mijn stoel. De geur geeft mij een aangenaam gevoel. De manier waarop ik hem bedank, bevreemdt mij, zo praat ik als ik in zekere sferen ben. Vervolgens zet James heerlijke muziek op, steekt een bescheiden vuurtje aan, vult onze glazen bij zodra hij merkt dat ze leeg zijn. Ik kom in een gemoedstoestand die ik lang niet meer heb gekend. Ik voel van alles vlinderen in mijn buik en als ik naar Marleen kijk, is het met haar niet veel anders gesteld. ‘Voel je nu wat ik bedoel? Zo hoef je toch nooit meer een vent van vlees en bloed’, zegt ze met hese stem. We kijken naar de bijna volle maan als twee maanzieke meisjes en zitten zo tot ver na middernacht. De ijzeren man verrast mij als hij vastbesloten is mij naar huis te begeleiden. Zoveel galanterie is mij niet meer alledaags. Daar aangekomen vraagt hij mij om de sleutel. Hij opent de deur, tilt mij over de drempel en oppert: ‘Tijd voor een slaapmutsje.’

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
kutverhaal. Of is dat geen literair verantwoorde reactie? Maar serieus, ik vind dat je er een leuke twist aan geeft, die seksrobot. Die op het eerste gezicht niet veel soeps lijkt, maar dan zachtjes de feromonen rondblaast met zijn krakerig ventilatortje.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
kutverhaal. Of is dat geen literair verantwoorde reactie? Maar serieus, ik vind dat je er een leuke twist aan geeft, die seksrobot. Die op het eerste gezicht niet veel soeps lijkt, maar dan zachtjes de feromonen rondblaast met zijn krakerig ventilatortje.
Ha Tilma, Kijk, dit bedoel ik dus. Blij je grijns weer te zien en je geestige reactie. Voor mij stimulerend , ook stemt het me altijd tot nadenken. Dank je wel.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, ik lig in een deuk om het gebliep van jouw geraffineerde seksmachine. Wat een lef om om een slaapmutsje te vragen! Ik hoop echter wel dat je de verleiding hebt kunnen weerstaan. Zie de hele tijd een blikje knakworstjes voor me :).

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, ik lig in een deuk om het gebliep van jouw geraffineerde seksmachine. Wat een lef om om een slaapmutsje te vragen! Ik hoop echter wel dat je de verleiding hebt kunnen weerstaan. Zie de hele tijd een blikje knakworstjes voor me :).
Ha Chantal, Ik ben bang dat robots niets vragen, maar gewoon hun geprogrammeerde gang gaan. Leuk, je reactie, vooral die knakworstjes!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha zal voor vele een uitkomst zijn. Leuk verhaal. Kijk even naar de zin, met het geklik gelijk een harnas. Voor mijn gevoel moet daar het woordje aan tussen. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha zal voor vele een uitkomst zijn. Leuk verhaal. Kijk even naar de zin, met het geklik gelijk een harnas. Voor mijn gevoel moet daar het woordje aan tussen. Graag gelezen.
Ha Lucia,. Meen je dit nu? Zullen steeds meer mensen 'for fake' gaan? Technisch misschien beter, maar zal dat het gevoel overtreffen? Zo snap ik ook je taaltechnische aanpassing in en nu haal ik je weer aan:'Kijk even naar de zin, met het geklik gelijk een harnas. Voor mijn gevoel moet daar het woordje aan tussen.' Vergeef mij mijn dichterlijke vrijheid. Dank je voor het komen lezen en vooral dat je het graag gelezen hebt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=mw.Marie]Levina, jouw bliepende robot is echt niet wat het lijkt. Mooi beeld neergezet. Fijne avond[/quote Ha Marie, Dank je dat je bent komen lezen en je reactie. Waarlijk geef je mij het idee dat jij robots beter begrijpt dan ik doe. Heb je hints voor mij?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
student aan huis als het zover komt stout verhaal waar ze aan de technische universiteit 's nachts aan bijklussen

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
student aan huis als het zover komt stout verhaal waar ze aan de technische universiteit 's nachts aan bijklussen
Ha Peter, Die student aan huis is nog zo gek niet, ha ha.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, Erg genoten van je heerlijke verhaaltje! Ongelofelijk wat een prettig sfeertje al niet kan doen hè, hoewel ik qua gezelschap persoonlijk liever voor die student van PeterFD zou kiezen dan voor James, . Je dichterlijke vrijheid is prima, niks mis met die zin, dus niets veranderen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geestig verhaal! [quote: Levina Levja]Vooral in bed.[/quote] Deze toevoeging lijkt me een beetje overbodig, ik had al door dat het over seks ging voordat ik die zin gelezen had. Onderschat de lezer niet! Zelfs met een ondeugende knipoog wordt het misschien al duidelijk. [quote: Levina Levja]Heel galant brengt James mij naar huis,[/quote] Bij 'galant' kan ik me weinig voorstellen. Het schept geen verbeelding bij de lezer. Probeer het niet te vertellen, maar het te laten zien. Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, Erg genoten van je heerlijke verhaaltje! Ongelofelijk wat een prettig sfeertje al niet kan doen hè, hoewel ik qua gezelschap persoonlijk liever voor die student van PeterFD zou kiezen dan voor James, . Je dichterlijke vrijheid is prima, niks mis met die zin, dus niets veranderen.
Ha Karinska, Ik ook! Ha ha

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geestig verhaal! [quote: Levina Levja]Vooral in bed.
Deze toevoeging lijkt me een beetje overbodig, ik had al door dat het over seks ging voordat ik die zin gelezen had. Onderschat de lezer niet! Zelfs met een ondeugende knipoog wordt het misschien al duidelijk. [quote: Levina Levja]Heel galant brengt James mij naar huis,[/quote] Bij 'galant' kan ik me weinig voorstellen. Het schept geen verbeelding bij de lezer. Probeer het niet te vertellen, maar het te laten zien. Graag gelezen![/quote] Ha Schrijfcoach, Nee, ik onderschat beslist de lezer niet. Het zeggen van vooral in bed vind ik bij deze buurvrouw passen. Een knipoog past meer bij een man. Ik laat het nog op me inwerken. Ik vind het heel galant dat James mij thuisbrengt, want ik verwacht niet direct van een robot dat hij daaraan denkt. Het slaat dus niet op James en al helemaal niet op zijn bewegingen, want die zijn verre van galant. Dat heb ik al laten doorschemeren met houterig. Dus met deze opmerking weet ik niet zo goed raad. Ik hoop dat jij of andere lezers mij hiermee kunnen en willen helpen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Quote: Levina Levja]Het slaat dus niet op James en al helemaal niet op zijn bewegingen, want die zijn verre van galant.[/quote] In dat geval is de zin misschien wat ongelukkig geformuleerd, want zoals je de zin schrijft lijkt het net alsof het galant zijn bij de acties van de robot hoort. Zo schept het misschien verwarring bij de lezer, of ik ben de enige...

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Quote: Levina Levja]Het slaat dus niet op James en al helemaal niet op zijn bewegingen, want die zijn verre van galant.
In dat geval is de zin misschien wat ongelukkig geformuleerd, want zoals je de zin schrijft lijkt het net alsof het galant zijn bij de acties van de robot hoort. Zo schept het misschien verwarring bij de lezer, of ik ben de enige...[/quote] Oké, Mike, nu je het zo formuleert, kan ik me voorstellen dat jij en misschien meer lezers vinden dat het galant op de robot James slaat. Ik ga nadenken om de zin zodanig te formuleren dat er geen verwarring zal zijn bij wie dan ook. Dank je voor het terugkomen hierop, dat waardeer ik zeer.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naar aanleiding van de feedback van de schrijfcoach heb ik de laatste zin aangepast. Er stond eerst: Heel galant brengt James mij naar huis, vraagt mij de sleutel, opent de deur, tilt mij over de drempel en bliept: ‘Tijd voor een slaapmutsje.’

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina Levja, Goed verhaal, vooral omdat de aanvankelijke weerstand die de ik voor de robot heeft, vrijwel verdwenen is in het slot:
Zoveel galanterie is mij niet meer alledaags. Daar aangekomen vraagt hij mij om de sleutel. Hij opent de deur, tilt mij over de drempel en bliept: ‘Tijd voor een slaapmutsje.’
Je zou nog kunnen overwegen het 'bliept' te schrappen en als laatste te schrijven 'zegt James' als contrast met het eerdere ijzeren man. De machine is dan een persoonlijkheid geworden. ;)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Levina, ik heb genoten van je verhaal, het zijn de blieps die het m doen ;)
Ha Frances en dank je Frances. Die blieps doen mij ook veel, maar zie volgende reactie, ze maken me ook aan het twijfelen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina Levja, Goed verhaal, vooral omdat de aanvankelijke weerstand die de ik voor de robot heeft, vrijwel verdwenen is in het slot:
Zoveel galanterie is mij niet meer alledaags. Daar aangekomen vraagt hij mij om de sleutel. Hij opent de deur, tilt mij over de drempel en bliept: ‘Tijd voor een slaapmutsje.’
Je zou nog kunnen overwegen het 'bliept' te schrappen en als laatste te schrijven 'zegt James' als contrast met het eerdere ijzeren man. De machine is dan een persoonlijkheid geworden. ;)
Ha JanP, Dank voor je meedenken. Ik heb ook over die tweede bliep getwijfeld. Maar ik vind het nog te snel om de robot voor mens te laten doorgaan. Ik zoek naar een tussenvorm van bliepen en zeggen. Suggesties zijn mij welkom. Misschien een geheel nieuw woord ...

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nooit gedacht, ik heb een uurtje gekeken en geluisterd naar robots. En ik moet zeggen dat ze redelijk een menselijke stem hebben. De ontwikkelingen zijn veel verder dan ik dacht en misschien vele mensen denken. Ik denk nu om 'bliept' in de laatste zin te veranderen in 'oppert'. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Na weer een uurtje heb ik het veranderd.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, … wat ben jij toch heerlijk bezig. Ik kon wel snikken van het lachen. :crybaby: :lol:
Ha Riny, Wat een heerlijke reactie, daar geniet ik zo van. Dat heb ik overigens ook van het schrijven gedaan en als het dan zo wordt ontvangen, is het dubbel plezierig.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Levina, Het over de drempel tillen, meisje; hoe verzin je het. Heel humoristisch verhaal. Leuk. Laat je fantasie maar stromen. Ik heb er van genoten. :o