Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#208 Huishoudster Rebecca

‘Maarre… hoe gaat dat dan in zijn werk zo’n robot als huishoudster? Ik vind het best eng Bram, dat mag je best weten.’ De verkoper moet smakelijk lachen om mij. ‘Mevrouwtje toch je kunt je robot helemaal naar eigen wens instellen. Jij bepaalt wat hij of zij doet bij jullie thuis.’ ‘Oh kunnen we kiezen tussen een jongen en een meisje?’ Vraag ik verrast. ‘Jazeker, je kunt alles kiezen. De robot kan schoonmaken, strijken en eten koken, je kunt het zo gek niet bedenken of hij kan het.’ ‘Toch blijf ik het eng vinden hoor. Wat als hij op hol slaat? Als er een draadje fout zit.’ ‘Mevrouwtje toch, ze zijn zo goed getest dat is haast onmogelijk. En er zit altijd nog een aan en uit knopje op. Wat denkt u meneer, het is toch geweldig zo’n schattig robotje in huis?’ ‘Ja het lijkt mij wel gaaf hoor. Ze kan jou een hoop werk uit handen nemen Gerda.’ ‘Oké zullen we het dan maar doen Bram.’ ‘Daar krijgen jullie geen spijt van, we nemen even de functies door. Willen jullie nr.1 alle voorkomende huishoudelijke werkzaamheden?’ ‘Ja,’ roepen we beiden. ‘Willen jullie nr. 2 uitgebreide massage?’ ‘Kan dat ook? Nou graag’ ‘Eventueel nr. 3 verzorgen bij ziekte?’ ‘Echt, is dat mogelijk? Doe maar.’ ‘Nr. 4 hond uitlaten?’ ‘Nee, we hebben geen hond.’ ‘Baby verzorgen nr.5?’ ‘Nee ook niet noodzakelijk.’ ‘Nr. 6 of 7 Jongen meisje?’ ‘Meisje,’ stemmen we samen toe. We nemen nog wat papierwerk door en tekenen voor de koop van ons eerste robotje. ‘Jullie nieuwe aanwinst heet Rebecca, ik ga ervoor zorgen dat jullie haar volgende week in huis hebben.’ De eerste weken waren werkelijk geweldig met Rebecca, ze deed alles wat we van haar vroegen. Na ongeveer een maand was ik iets eerder thuis vanuit mijn werk. Ik wist niet wat ik zag, ze lag bovenop Bram. Ik schrok en gilde, Rebecca sprong op. ‘Ik was het, ik heb hem verleid,’ riep ze met piepende stem. Ik pakte de handleiding en zag dat Bram nr.69 had ingesteld.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucia, 21 getal van volwassenheid, dat gaat fout bij Rebecca of goed? Hoe wil je het hebben? Heel hartelijk gelachen, dank voor deze bijdrage. Paar dingetjes: Jij bepaald : bepaalt Dat er een draadje fout zit. Als er een draadje fout zit. Fijne avond.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucia, 21 getal van volwassenheid, dat gaat fout bij Rebecca of goed? Hoe wil je het hebben? Heel hartelijk gelachen, dank voor deze bijdrage. Paar dingetjes: Jij bepaald : bepaalt Dat er een draadje fout zit. Als er een draadje fout zit. Fijne avond.
Dank je mw.Marie, de foutjes heb ik aangepast. 21 heeft inderdaad een dubbele betekenis, fijn dat je dat gelijk zag. Ben blij dat de humor binnenkwam.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vervelende dingen zijn het, die handleidingen. Ik heb nooit zin om ze door te lezen, maar het blijkt maar weer, dat je dit beter wel kan doen. Erg leuk verhaal Lucia! Paar puntjes: "De verkoper moest smakelijk lachen om mij." Deze zin staat als enige in de verleden tijd. Ik zou er "De verkoper lacht smakelijk" van maken. "Na ongeveer een maand kwam ik iets eerder thuis, ik wist niet wat ik zag ze zat bovenop Bram." Deze zin loopt niet helemaal goed. Ik zou het opsplitsen in zoiets als: "Na ongeveer een maand ging het mis.Ik wist niet wat ik zag toen ik op een dag wat eerder thuis kwam. Rebecca zat bovenop Bram."

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vervelende dingen zijn het, die handleidingen. Ik heb nooit zin om ze door te lezen, maar het blijkt maar weer, dat je dit beter wel kan doen. Erg leuk verhaal Lucia! Paar puntjes: "De verkoper moest smakelijk lachen om mij." Deze zin staat als enige in de verleden tijd. Ik zou er "De verkoper lacht smakelijk" van maken. "Na ongeveer een maand kwam ik iets eerder thuis, ik wist niet wat ik zag ze zat bovenop Bram." Deze zin loopt niet helemaal goed. Ik zou het opsplitsen in zoiets als: "Na ongeveer een maand ging het mis.Ik wist niet wat ik zag toen ik op een dag wat eerder thuis kwam. Rebecca zat bovenop Bram."
Dankjewel fijn dat je het een leuk verhaal vind, ik heb wat aanpassingen gedaan. Er zaten een paar struikelpuntjes.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De robot als design baby bijna. het is bijna een subthema aan het worden: de huishoudrobot die voor sex gebruikt wordt. Ik snap niet goed wat de uitroep van Rebecca aan het verhaal toevoegt. Is dat wel nodig? Het lijkt me dat dat weer een heel nieuwe invalshoek in het verhaal brengt.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De robot als design baby bijna. het is bijna een subthema aan het worden: de huishoudrobot die voor sex gebruikt wordt. Ik snap niet goed wat de uitroep van Rebecca aan het verhaal toevoegt. Is dat wel nodig? Het lijkt me dat dat weer een heel nieuwe invalshoek in het verhaal brengt.
Dat heb je goed gezien Tilma, Bram heeft Rebecca zo geprogrammeerd. 8)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucia, … dit was leuk geschreven waarop een heerlijk lachen volgde. :thumbsup: :lol:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal! Bij mij valt vooral je interpunctie erg op. Ik mis komma's, waardoor de zinnen niet helemaal lekker overkomen. Als je iets meer let op komma's, punten en vraagtekens, zal het al een stuk beter lopen. Een voorbeeld: [quote: Lucia Bartels]‘Oké zullen we het dan maar doen Bram.’[/quote] Oké, zullen we het dan maar doen, Bram?' Als er iemand wordt aangesproken in een dialoog komt er vrijwel altijd een komma voor de naam. Graag gelezen!