Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#208 De juiste update

Na zesendertig uur opladen zet Dave zijn nieuwe androïde, Berry, aan. ‘Berry, afwassen!’ ‘Het spijt me maar ik ben bang dat ik dat niet kan doen, Dave.’ ‘Verdomme. Berry, stofzuigen!’ ‘Sorry, Dave, maar dat zit niet in mijn software.’ Dave draait de androïde om en zoekt naar een nummer van een helpdesk. ‘Er moet toch ergens wel een nummer staat.’ ‘Trek mijn broek omlaag, Dave.’ ‘Wat?’ ‘Al mijn informatie staat op mijn anus, Dave.’ ‘Dat meen je niet.’ Dave trekt de broek omlaag en ziet niets. ‘Waar is die informatie dan?’ ‘Mogelijk een productiefout, Dave, er kan nog verf op zitten. Wrijf eens goed over mijn billen, Dave.’ ‘Nu ik toch bezig ben.’ Dave spuugt op de mouw van zijn corduroy sweater en veegt over de batsen van Berry. ‘Harder, Dave, harder!’ ‘Ik wrijf me een ei uit!’ ‘Ja, dat is het, Dave, precies daar.’ Warempel, hij heeft ook nog gelijk. Telefoonnummer voor support en serienummer. Dave neemt zijn mobiel erbij. ‘Goedemiddag. Robosupport, met Radjednrakumar Vijayaraghavenstanaryanamurthy, waarmee kan ik u van dienst zijn?’ ‘Zitten jullie in India?’ ‘Nee gewoon in Maastricht.’ ‘Ik heb hier serienummer 24601 en hij doet niet wat ik wil.’ ‘Er zijn inderdaad wat update problemen geweest. Hebt u de usb kabel erbij?’ ‘Uhm ja.’ ‘In zijn navel zit een usb poort, plug deze in hem en de andere helft in een pc en download het update pakket. Mocht het niet lukken, belt u terug.’ ‘Oké.’ ‘Ah, hier staat het, softwarepakket huishouden.’ Bij het klikken komt er net een reclame voor het reünieconcert van Talking heads langs. Hij klikt er per ongeluk op. ‘Pyscho Killer, Qu’est-ce que c’est.’ ‘Wat zei je Berry?’ Berry’s ogen worden rood en zijn armen grijpen Dave bij de keel. ‘Fa fa fa fa fa fa fa fa fa.’  

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, weer een onvervalste Richard. Het is al zover dat de kinderen komen meelezen, Richard. Een nadeel: Nou zit ik de hele nacht met de Talking heads in m'n kop.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard: het zijn de details de eerste reclame van een Windows pc was een jongetje dat de stekker in het stopcontact stak erg leuk geschreven

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal goed. Met veel plezier gelezen. Tot aan het net in de weg schietende reclame venstertje waar je dan natuurlijk precies op klikt aan toe. Zo smokkel je het cliché van de moordlustige robot-killer er heerlijk onverwacht in.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Robotica is toch niet zo makkelijk zo te lezen. Je laat me lachen en de frustratie voelen van een normale update van onze pc's nu Naar het einde wel akelig natuurlijk, maar wel met een menselijke toon: de ogen van Berry worden rood. Richard graag gelezen, ik wacht nog even met een robot in huis. Fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tilma, in een eerdere versie was de reclame van Les miserables :D @marie, zo voel ik me vaker bij het updaten van apparaten, gelukkig hebben ze op dit moment nog geen aanval op me gepleegd.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De frustratie spreekt al direct uit de eerste woorden 'na zesendertig uur opladen'. Zo herkenbaar, ook al heb ik gelukkig (nog) geen robot. Ik ben overigens blij dat Radjednrakumar Vijayaraghavenstanaryanamurthy niet eerst even vroeg of Dave al geprobeerd had de robot even 'aan' en 'uit' te zetten. Dat had ik persoonlijk niet getrokken ;). Ik ga nu even de tranen uit mijn ogen vegen.