Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#208 Meer mens dan mens

Ben stond groente te roerbakken in een schort met daarop de tekst ‘Pappa van het jaar’. Nina betrad de huiskamer. Ze trok haar jas uit, en hing de holster met haar dienstpistool over een stoel. Op de eettafel stond een Bluetooth speakertje. Gary Numan vroeg zich af of vrienden elektrisch waren, en werd daarbij muzikaal begeleid door zijn Tubeway Army. Ze gaf Ben een kus. “Liggen de kinderen in bed?” zei ze. “Ja.” “We zijn de Neus aan het ondervragen. Hij gaat hangen, we hebben te veel bewijs.” “Dat moet gevierd worden.” Zei Ben. “Met roerbakgroente?” “En een film. Of een fles wijn, maar dan alleen voor mij, want jij moet morgen nog werken. Jij mag lekker een Cola Zero.” zei Ben. Hij wilde zeggen dat hij niet dronken kon worden omdat hij een robot was, maar Nina wist dat natuurlijk al lang. Dat wist ze al tijdens hun eerste afspraakje. Ben had op zijn Tinder profiel vermeld dat hij beschikte over een brein met cybernetische verbeteringen, en dat zijn gekweekte spierweefsel en gekloonde huid een adamantium skelet bedekten. Hij was gemaakt om te doden, maar hij vond het leuker om de kinderen voor te lezen uit Nijntje. Hij was bijna onaantastbaar. Bijna. Het was een subtiel proces. Ben had het pas door toen het te laat was, en hij het dienstpistool van zijn vrouw uit de holster had getrokken. De Neus had iemand ingehuurd om zijn brein te hacken. Wraak voor zijn aankomende gevangenisstraf. Hij richtte het pistool op Nina terwijl ze met haar rug gekeerd stond. Hij verzette zich met alles dat hij in zich had, maar tegen de expertise van de hacker kon niemand op. ‘’Nina! Kijk uit!” Ze draaide om. Het was Ben die de trekker over haalde, maar die beslissing werd door iemand anders gemaakt.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De Thomas, graag gelezen. Hacken blijft een groot gevaar en De Neus is niet mis. Je geeft Ben de robot een lieve inborst met kinderoppas en voorlezen, maar dan... Nieuw woord: adamantium geleerd. Klein dingetje: papa van het jaar. Hij verzette zich met alles dat hij in zich had: wat hij in zich had Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gevonden. Ik zag het niet aankomen. Een klein dingetje dat ik me afvraag: kan Ben kinderen krijgen? Of zijn ze uit een eerdere relatie? Of donorsperma?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
leuk verhaal prachtwoord adamantium ik herinner me een filmpje over robots op een ruimtesteen die elkaar kloonden het is sowieso logisch dat robots robots maken, maar of zij ze ook ontwerpen?

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uiterst vermakelijk als altijd, maar is die laatste zin niet een beetje zwaar op de hand?

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gevonden. Ik zag het niet aankomen. Een klein dingetje dat ik me afvraag: kan Ben kinderen krijgen? Of zijn ze uit een eerdere relatie? Of donorsperma?
Ik had een beetje het idee dat Ben zo'n geavanceerd model is, dat hij inderdaad kinderen kan verwekken.
Uiterst vermakelijk als altijd, maar is die laatste zin niet een beetje zwaar op de hand?
Ik wilde goed duidelijk maken dat Ben niet op eigen kracht de trekker overhaalde, en ik ben er nog niet over uit of de tweede helft van de zin echt noodzakelijk was. Bedankt voor de feedback.