Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#207 De grote ombouw

‘Henk? Je wilde me spreken?’ ‘Ah, Cas, kom binnen. Neem plaats.’ ‘Niet om het een of ander, maar ik heb over een uur een afspraakje.’ ‘Ik beloof niet te veel van je tijd in beslag te nemen. Zoals je gemerkt hebt ben ik de laatste tijd wat afwezig.’ ‘Dat is een understatement, vorige week heb ik na werktijd een half uur in de vergaderruimte gezeten. Met een defecte airco nog wel. Mijn onderbroek had een vochtgraad van een verzopen kat.’ ‘Het spijt me, ik had je wat moeten laten weten, er zijn zoveel dingen die meespelen.’ ‘Ik zie natuurlijk ook aan je gezicht dat er iets aan de hand is, maar als je zo vreemd en afstandelijk blijft doen, keren zich alleen maar meer medewerkers tegen je.’ ‘Je hebt honderd procent gelijk. Daar moet een einde aankomen. Cas, graag wil ik je vragen om even deze map te bekijken.’ ‘Het is een leren map, kleur zwart.’ ‘De inhoud, Cas, de inhoud.’ ‘Oh.’ ‘En wat vind je ervan?’ ‘Wat moet ik zeggen. Het is een flinke ingreep.’ ‘Zou ik voor de B of C gaan?’ ‘Wat je zelf het prettigste vind.’ ‘Jij hebt elke week een andere vriendin, ik waardeer je mening. Wat wil een man graag?’ ‘Karakter, dat vooral. De rest is meegenomen, maar als het karakter niet deugt, heb je niets aan een mooi lichaam.’ ‘Is het zo simpel? Maak ik me die hele tijd druk om zo iets triviaals?’ ‘Gewoon jezelf zijn in welke vorm dan ook.’ ‘Cas, dat moest ik even horen.’ ‘Kom op, droog je tranen, Henk.’ ‘Annie, noem me maar alvast Annie, ik ben er klaar voor.’ ‘Oké, Annie, mag ik volgende week vrijdag verlof?’ ‘Nee.’ ‘Bitch.’

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig! En wat een warm hart heeft Cas. Al dat goedbedoelde advies dat hij belangeloos (!) aan zijn vervelende baas geeft. Maar of Henk er als Annie aardiger op wordt, valt nog te bezien ;).

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Richard, verrassend, zoals altijd. Sterke en bijzondere plot, gegeven de opdracht verwachtte ik een clash, maar niet dit! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie voor het lezen. @Marietje en Nancy, deze dialoog telt als gepubliceerd dus mag niet meedoen. Zal een andere bedenken :)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! Het zinsdeel 'maar als het karakter niet deugt heb je niets aan een mooi lichaam' vind ik verwarrend. Misschien kun je dat gewoon schrappen?

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb maar een ding te zeggen: weergaloos! Bij het laatste woord kwamen de kinderen vragen wat er was, zo hard moest ik lachen. O, dat is waar ook, ik moest je de groeten doen van Tom en Pieter. Het bevalt ze hier blijkbaar zeer, want ze bouwen nog steeds iedere nacht een feestje.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een goed en verrassend verhaal. Telt deze dialoog echt als gepubliceerd? Ik vermoed dat ze bedoelen dat het niet ergens is uitgegeven. Eerlijk gezegd heb ik de regels niet gelezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annetteke, dank voor je reactie. @Meiga, de kids zouden wel geschrokken zijn :D. Leuk dat het verhaal een positief effect afgeeft. Die Tom en Pieter hebben ook energie voor duizenden, laatste keer dat ik met ze belde waren ze een datum het prikken voor hun huwelijk, maar dat is alweer een paar maanden terug. @Tja, gepubliceerd is naar mijn mening elke vorm van "in de wereld gebracht", net als kinderen, gepubliceerde kinderen... en dan wordt er reclame voor gemaakt door de ouders, en dan zitten ze in het hockeyteam, of zoiets. Ik weet het ook niet.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, wat origineel. Voor mij is dit een topzin: maar als het karakter niet deugt heb je niets aan een mooi lichaam. Prachtige inhoudsvolle weergave wat er echt toe doet in het leven, ik onthou 'm. Heel graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk heerlijk heerlijk. Je boek zit in mijn e-reader, er is nog een wachtende voor je en ik zal héél snel lezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella, Wat fijn om te horen dat je me wilt gaan lezen. Moet wel waarschuwen dat het niet helemaal perfect qua grammatica is, was mijn eerste poging, hoop dat je het wat vind :)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken. Wat ik hier van je heb gelezen het afgelopen jaar verzekert me van een originele schrijfstijl en denkwijze en bijzondere humor. Zulke dingen overrulen grammaticale onvolkomenheden. Ik zal je laten weten hoe leuk ik hem vond.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Als je een stukje op proeflezen plaatst, wordt dat toch ook niet als publicatie gezien? Waarom heb je trouwens niet iemand gevraagd om naar grammatica te kijken?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
degenen die wedstrijden uitschrijven zouden wat duidelijker moeten zijn over wat zij als publiceren beschouwen, de vraag of op dit forum plaatsen publiceren is blijft rondzingen bij proeflezen kun je/moet je aangeven voor wie je het stuk zichtbaar wil laten zijn: iedereen of alleen leden van SOL, het lijkt mij te verdedigen dat alleen leden niet publiceren is in het kader van een wedstrijd misschien een forumitem of beter nog opnemen in de regels