Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#207 Stoom uit mijn oren

‘Ariadne, mijn duvelstoejager. Op jou kan ik gelukkig altijd rekenen, mooie meid. Ik heb nog een klein dingetje hier. Jij kan altijd zo snel werken, dat lukt jou nog wel voor einde werktijd, nietwaar?’ , zegt Gabriël, mijn leidinggevende. ‘Ik ben even bezig voor Van Gerven, ik kom zo bij je’, zeg ik. Het zweet staat al in mijn handen, hij dramt ook altijd zo vreselijk. ‘Ik heb niet zoveel tijd, moet over tien minuten bij vrouw en kids zijn voor borrel bij de buren, je weet wel. Socializen kent geen tijd!’ Gabriël smijt meteen een stapel papieren op mijn bureau. ‘Oh Gabriël houdt dit even bij je, totdat ik klaar ben. Je weet toch wel, dat ons allemaal zo nadrukkelijk is uitgelegd op de laatste teammeeting, dat iedereen persoonlijk uitlegt wat de bedoeling is van een opdracht, om zo fouten te voorkomen? En je weet, ik word zo nerveus om fouten te maken.’ Gabriël snuift diep: ‘Kan best wezen meissie, maar jij weet dit wel. Al zo vaak gedaan.’ ‘Leid me nu niet verder af, het gaat anders alleen maar langer duren. Neem een lekker kopje Zen-Tjai thee.’ ‘Als je godverdomme maar weet dat ik op jouw kutkarweitjes van Van Gerven niet ga wachten, zeker niet nu het weekend voor de deur staat. Ouwe trutviool!’ Ik kijk op naar Gabriël, mijn hoofd knalrood, ik kan geen adem meer halen! Dan klinkt achter Gabriël de rustige stem van Van Gerven: ‘Zo Gabriël, haast?’ Gabriëls blik gaat vliegensvlug van mij naar van Gerven: ‘Jazeker, mijn vrouw is met spoed met onze kleinste van twee naar het ziekenhuis. Ik moet daar nu direct heen.’ ‘Wat gek, net zei je nog dat het een borrel bij de buren was tegen Ariadne. Het verandert allemaal snel bij jou Gabriël.’ ‘Eh nou ja, oké oké, u heeft gelijk. Ik moet natuurlijk niet zulke rare leugentjes om bestwil zeggen. Excuus. Maar ik wil wel heel graag weg nu.’ ‘Gabriël, loop even met me mee. En Ariadne, jij nu naar huis, volgende week verder. Het is te mooi weer om daar niet van te genieten.’

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw Marie, de dialoog is zo duidelijk, dat een lezer niet meer nodig heeft om de situatie in te schatten. Loopt vlot met een leuke, wending. Een paar kleine puntjes: Ik kom zo bij je’, vraag ik, moet dat niet zijn 'zeg ik of antwoord ik?' Fouten te voor komen, voorkomen aan elkaar Was leuk te lezen, Groet Connie

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, zo snel al hier. Je hebt helemaal gelijk, ik pas het beide aan. Leuk dat je de dialoog noemt, die afgewisseld wordt door drie personen, toch duidelijk overkomt. Fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
fijn nu een baas boven baas, weer een andere situatie ja, dialoog duidelijk en prettig leesbaar fris verhaal

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, leuk hoe die engnek Gabriël nu zelf wordt aangepakt! Boontje komt om zijn loontje, dus! Het scheldwoord 'ouwe trutviool' ga ik onthouden, leuk! NB; Van Gerven i.p.v. van Gerven.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
fijn nu een baas boven baas, weer een andere situatie ja, dialoog duidelijk en prettig leesbaar fris verhaal
Dank je PeterFD, leuk dat je het kan waarderen. Fijn dat het driegesprek duidelijk is. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, leuk hoe die engnek Gabriël nu zelf wordt aangepakt! Boontje komt om zijn loontje, dus! Het scheldwoord 'ouwe trutviool' ga ik onthouden, leuk! NB; Van Gerven i.p.v. van Gerven.
Hoi Ton, ja wat een vuillak hè, dat onderkruipsel. Mooi dat ik je heb kunnen laten glimlachen en dank voor je scherpe blijk, aangepast. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie reactie John Doe, daar word ik oprecht blij van. Deze opdracht vind ik ook erg leuk, zoveel diversiteit in de bijdragen, enig om te lezen. Fijne avond.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi gemeen verhaaltje. Heeft Van Gerven het gesprek afgeluisterd? Ook een slechte man. Leugens komen altijd uit. Als zo vaak gedaan. Bedoel je: Je hebt het al zo vaak gedaan?

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van slijmbal naar ordinaire schreeuwer; je laat ons Gabriel in alle kleuren zien. Goed gedaan! Ik ben wel heel erg blij met Van Gerven. Hij redt de dag. "Leidt me nu niet verder af,": is dat niet "leid me nu.." ivm gebiedende wijs?

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat wilde ik ook opmerken Levina. Die Gabriël is stiekem toch een duvel. Prachtig woord ook 'duvelstoejager'. Fijn dat het weer goed komt voor Ariadne.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gemeen verhaaltje. Heeft Van Gerven het gesprek afgeluisterd? Ook een slechte man. Leugens komen altijd uit. Als zo vaak gedaan. Bedoel je: Je hebt het al zo vaak gedaan?
Tja je laat me lachen met: ook een slechte man. Echter, Van Gerven komt net bij het fulmineren van Gabriël binnen. Als moet Al zijn, typo'tje. Dank voor je scherpe blik en je leuke compliment, fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Van slijmbal naar ordinaire schreeuwer; je laat ons Gabriel in alle kleuren zien. Goed gedaan! Ik ben wel heel erg blij met Van Gerven. Hij redt de dag. "Leidt me nu niet verder af,": is dat niet "leid me nu.." ivm gebiedende wijs?
Leuk dat je de emotie erin leest. Idd foutje aangepast. Dank voor je scherpe blik, fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gabriël gedraagt zich niet als een engel, ha ha. Graag gelezen.
Idd de windbuil! Dank je voor je compliment Levina, word ik blij van. Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat wilde ik ook opmerken Levina. Die Gabriël is stiekem toch een duvel. Prachtig woord ook 'duvelstoejager'. Fijn dat het weer goed komt voor Ariadne.
Dank je Harper May voor je mooie woorden. Voor Gabriël loopt het iets anders af! Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel gevonden en graag gelezen, mw. Marie. En weer een mooi scheldwoord bijgeleerd ook. :)
Dank je wel Meiga. Haha dat scheldwoord. Kan een keer van pas komen. Fijne avond.