Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#207 IJskoud

‘Ben je er klaar voor?’ Blije emoticons zweven over het scherm van mijn IPhone. Ik glimlach en leg de telefoon weg om nog tien minuten intelligent naar mijn computerscherm te kunnen staren. Het bureau is opgeruimd, mijn collega’s zijn al weg. Walter heeft toch al de pik op me dus ik houd me strikt aan mijn werktijden. Een duif trippelt heen en weer op de vensterbank. Walter stampt binnen en neemt plaats op mijn bureau. ‘Je bent klaar voor het weekend hè. Ik zie het aan je. Altijd ruim vóór tijd klaar. Blablabla Waldorfsalade.’ ‘Blablabla Waldorfsalade?’ ‘Even checken of je wel oplet. Heb je misschien wat van je kostbare tijd over om me ergens mee helpen?’ ‘Nou … als het niet te lang duurt. Ik moet zo, het is bijna …’ Walter haalt zijn geslachtsdeel uit zijn broek en wijst naar een etterende puist op zijn eikel. Aangekoekt smegma in blauwgroen met sliertjes donkerrood schilfert in zijn Calvin Klein. Ik pak een tissue en houd die voor mijn neus. ‘Kijk, Elly, hier kan ik niet mee thuiskomen.’ ‘Eh … nee. Dat lijkt me ook niet.’ Ik krijg een opvlieger. ‘Ik ben bang dat ik hier geen algoritme op los kan laten, Walter.’ ‘Doe iéts Elly, ik loop er al maanden mee rond.’ Walter wiebelt met zijn piemel spetters tegen mijn beeldscherm. Koud zweet maakt plekken in mijn blouse. ‘Misschien kun je hier beter mee langs de huisartsenpost.’ Tarik roept vanuit het keukentje. ‘Elly! Ben je klaar? Vergeet die USB-stick niet.’ ‘Welke USB-stick?’ vraagt Walter. ‘Heeft dit iets te maken met dat data-lek?’ Kwijl schuimt langs zijn kin. Zijn ogen kleuren donker. ‘Ik, ik … ik heb geen USB-stick Tarik!’ roep ik naar de keuken. Tarik loopt mijn kantoor binnen en overziet de situatie. Vanonder zijn djellaba haalt hij razendsnel zijn Smith & Wesson Magnum met geluiddemper tevoorschijn, richt op Walter en raakt de duif. Bloederige veren dwarrelen omlaag. Walter springt op en struikelt over zijn broek. Dit keer is er een voltreffer. ‘Wil je een ijsje?’ vraagt Tarik me als we buiten zijn. ‘Ja, een Magnum lijkt me lekker.’

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella, wat een verhaal! Ik hield het niet droog, dat beeldscherm trouwens ook niet. Geweldig leuk en creatief! :D :thumbsup: Doet me denken aan een sketch van Toon Hermans; 'Doif is dood, meneer.'

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Opgeruimd staat netjes. Goed verhaal,Stella. Vooral die magnum aan het eind.
Ik krijg er spontaan trek in. Toen ik dit verhaal schreef was dat wel anders. Jij weet het gewoon lekkerder te brengen.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We hebben er geen woorden voor :lol: :lol: . Alle emoties passeren de revue. Een echte Stella :D
Het is een hele opgave om jullie allemaal te vermaken. Ik heb geluk dat je er eentje hebt buitengezet.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, eigenlijk wil ik wel weten in wat voor soort bedrijf Elly werkt. Deze vrij onsmakelijke situatie doet me rillen van walging. Wat jammer dat de schoonmaakploeg niet net binnenkwam :lol: Groet Connie

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella, wat een verhaal! Ik hield het niet droog, dat beeldscherm trouwens ook niet. Geweldig leuk en creatief! :D :thumbsup: Doet me denken aan een sketch van Toon Hermans; 'Doif is dood, meneer.'
Ik hoop dat je ondertussen weer droog bent Ton. Toon had een vooruitziende blik. Dank voor je berichtje!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, hilarisch. Ik viel van de ene verbazing in de andere, Stella. Goed gedaan.
Ik ben blij dat ik je heb kunnen verbazen Meiga. Dankjewel.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, eigenlijk wil ik wel weten in wat voor soort bedrijf Elly werkt. Deze vrij onsmakelijke situatie doet me rillen van walging. Wat jammer dat de schoonmaakploeg niet net binnenkwam :lol: Groet Connie
't Is een heel vies mannetje, die Walter. De schoonmaker schuifelde tijdens het maken van dit verhaal voorbij, ik vond hem zijn hardwerkende collega's geen eer aandoen en stuurde hem weg. Elly en Tarik werken voor B-Waltered, een bedrijf dat via onderwaterapparatuur gegevens van toeristen in eigen stad verzamelt in o.a. zwembaden en sauna’s. Aan de hand van urine- en huidschilfertesten wordt een profiel gemaakt en gekoppeld aan de database van Martplaats waarop de gegevens gedoseerd worden doorverkocht aan Aziatische poppenproducenten. Hartelijke groet terug, Connie.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, je laat me heerlijk lachen, vooral je tekst in return naar Connie. Hoe verzin je het bij elkaar. Wanneer komt je boek uit? Als je niet teveel 'ettert' ga ik het graag lezen. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, je laat me heerlijk lachen, vooral je tekst in return naar Connie. Hoe verzin je het bij elkaar. Wanneer komt je boek uit? Als je niet teveel 'ettert' ga ik het graag lezen. Fijne avond.
Er is (nog) geen plan voor een eigen boek, Mw. Marie. Voorlopig word ik heel blij van reacties op mijn werk als deze van jou, en af en toe een publicatie :)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella: verrukkelijke onzin je reactie #10 is nog een extra kers op de taart heerlijk om jouw fantasieën te lezen

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, wat ben ik bij dat ik niet bij Walter werk. Dat etterende beeld van hem in zijn Calvin Klein raak ik niet meer kwijt! Geweldig geschreven; wat een fantasie! Ook leuk dat er wederom een rolletje voor de duif was weggelegd :)

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel knap hoe je een bizarre tekst zo logisch hebt gemaakt. Ik las het alsof ik erbij was, al hoop ik het natuurlijk nooit mee te maken :).

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jij bent ook een paljas. Ik denk dat Peter met de kers op de kaart eigenlijk de puist op zijn eikel bedoelt. Of is dat wat anders? Genoten.

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was eigenlijk blij dat ik er niet bij was (spetters enzo) mooi hoe je zo'n smerig mannetje als Walter tot leven heb gebracht....al was het dan maar voor even

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella: verrukkelijke onzin je reactie #10 is nog een extra kers op de taart heerlijk om jouw fantasieën te lezen
Dat paste niet meer binnen het verhaal. Er is nogal geschrapt. Ik weet niet of ik zelf blij ben met mijn fantasieën, maar ik ben wel blij dat jij dat bent!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, wat ben ik bij dat ik niet bij Walter werk. Dat etterende beeld van hem in zijn Calvin Klein raak ik niet meer kwijt! Geweldig geschreven; wat een fantasie! Ook leuk dat er wederom een rolletje voor de duif was weggelegd :)
Die Duif, ja ik miste hem een beetje. Een heel klein beetje maar. Dank je wel voor je complimenten!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel knap hoe je een bizarre tekst zo logisch hebt gemaakt. Ik las het alsof ik erbij was, al hoop ik het natuurlijk nooit mee te maken :).
Harper May, ik kan er niets aan doen dat je avatar me nogal afleidt van je bericht. Desalniettemin dank je wel daarvoor.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij bent ook een paljas. Ik denk dat Peter met de kers op de kaart eigenlijk de puist op zijn eikel bedoelt. Of is dat wat anders? Genoten.
Hahaha Tja, jij kunt er ook wat van!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was eigenlijk blij dat ik er niet bij was (spetters enzo) mooi hoe je zo'n smerig mannetje als Walter tot leven heb gebracht....al was het dan maar voor even
En dan te bedenken dat ook hij een moeder heeft ...