Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 207 Tien voor half vier

'Joop, jij weet heel goed dat ik de bus van zeven over half moet halen voor mijn aansluiting. Je geeft mij het gevoel dat ik helemaal onderaan je lijstje sta. Maar ik ben positief ingesteld, zeg mij wat ik moet doen om meer waardering te krijgen.' 'Hoe denk je zelf dat je werkopvatting is?' 'Volgens mij doe ik meer dan in mijn taakomschrijving staat. Als je het daar over wilt hebben, stel ik voor dat op een ander moment te doen.' 'Ik heb nu even tijd voor je.' 'En ik niet voor jou. Sorry, ik heb ook andere verplichtingen. Het buurthonk. Ik krijg dertig eters.' 'Onze werktijden zijn negen tot vier en het is nu exact acht voor half vier." 'In mijn arbeidscontract staat "aangepaste werktijden i.v.m. openbaar vervoer". Ik kom een halfuur vroeger en ga een halfuur eerder weg. Als ik me niet vergis kom jij bijna een uur later, omdat jij je kind naar school moet brengen. Dat moet kunnen, zeg je, maar dan hou ik mij aan mijn afspraak.' 'We zijn hier niet om mij te beoordelen, jouw werkhouding staat ter discussie en dit is precies de reactie die ik niet accepteer. In deze tijd moeten we als bedrijf flexibel zijn.' 'Als dat betekent dat ik onbetaalde overuren moet draaien, dan heb ik het hier gezien en kun je een officiële klacht verwachten. De Bond voor Administratief Personeel heeft een speciaal loket voor Onrechtmatig Onbetaald Overwerk, de 3xO.' 'Zoals je wilt. Lees wel het arbeidsreglement er even op na, daar staat in dat de werkgever per werkdag een halfuur onbetaald doorwerken kan verlangen. Ik eis nu, lieve Carissa, dat jij tot vier uur blijft. Ik zie je om vijf voor vier in mijn kamer.' 'Ik denk het niet, beste Joop. En noem mij geen lieve, want dat meen je niet. Prettige avond en tot maandagmorgen met een kopje lauwe koffie, als er nog in zit, want de anderen hebben dan al een lekker bakkie gehad, dat ik gezet heb.'

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven Peter. Weet niet of de 3O echt bestaat maar vind het mooi gevonden. :) Ik vind de veeg die Carissa aan het einde uitdeelt, erg tof. 'Zo die heeft het nakijken,' dat was wat ik dacht.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Peter het klinkt als ‘waargebeurd’, goed verhaal. Het gebruik van de leestekens ( -+ =) vind ik vreemd. Waarom gebruik je geen dialooglabels?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie positieve reacties, blij te horen dat het realistisch overkomt 3O zou best een goed idee zijn, ik zag die drie woorden met een O Nancy: ik las ergens een lesje over leestekens en daarin werd gemeld dat modern is om een liggend streepje te gebruiken, dat heb ik dus maar een keer gedaan ik heb het overigens ook al in een boek gezien

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Carissa staat letterlijk en figuurlijk op haar strepen. You go girl! zouden sommigen zeggen ... Ik heb ook wat moeite met de streepjes. Dialooglabels zijn waarschijnlijk niet eens nodig, je begint bij elke spreker al op een nieuwe regel.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is inderdaad even wennen met de streepjes. Komt waarschijnlijk omdat we dat niet gewoon zijn. Voor de rest graag gelezen. Carissa laat niet met zich sollen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Peter, goed dat je wat de leestekens betreft niet 'op je strepen staat'. Het beeld is nu beduidend rustiger. Een realistische weergave, waar de vrouw al geen problemen meer heeft met het emancipatievraagstuk. Ook hier is de openingszin een uitnodiging tot verder lezen. Was prettig te lezen, Groet Connie

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie: bedankt Ja, die openingszin, soms raak, niet altijd en dan krijg ik het commentaar dat de lezer niet begrijpt wie wat waar waarom hoe

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Peter, en dat is dus het mysterie van show don 't tell. Het is des lezers om dat raadsel op te lossen. Hetgeen doorgaans uit de context is te achterhalen. NB. Ik heb nu voor de eerste keer op diverse schrijvers van SOL gereageerd, onder het motto:' reageer op anderen als je zelf ook reacties wilt.' Alleen blijkt dat nu doodvermoeiend, hetgeen veroorzaakt wordt door het wellicht niet meer herstellen, maar zelf oh zo graag willen schrijven. Ik hoop dat ik het volhoud. Groet Connie

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Peter duidelijk verhaal. Carissa zou ik een hele leuke collega vinden. Mooi hoor dat lauwe bakkie. Ik kom wat later lezen en heb wel drie maal naar je tekst gekeken vanwege je streepjes. Lees ik dat je het toch teruggedraaid hebt! Graag gelezen. Fijne avond.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een charmante man, die Joop. :p Hoop voor Clarissa dat ze nog terug mag komen, hoewel ik haar een leukere baan en dito baas gun. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik je verhaal niet heel soepel vind lezen maar wellicht komt dat mede door het enigszins saaie onderwerp qua schrijfopdracht.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie: je kunt kiezen tussen niet lezen, wel lezen maar niet reageren, lezen en reageren, helaas moet je dan volgen om de reacties op jouw commentaar te lezen en dan raak je verstrikt in de tijd ik neig ertoe mijn aandacht te beperken tot degenen die mij goede feedback geven, maar dat voelt een beetje zoals Maxima die met iedereen zou willen praten maar dat niet kan omdat het vliegtuig wacht Ik stel je reacties zeer op prijs

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja: bedankt dat je het een goed verhaal vindt de situatie was erg voor de hand liggend bij het huidige vraag en aanbod ik denk nu aan de opstand bij de mijnen, daar een scene over schrijven... ik ken toevallig het verhaal van een BOM-moeder die vanuit Amsterdam naar Limburg is getogen om met haar pen de arbeiders te steunen dat zou me teveel tijd kosten helaas, ik moet dan terug denken aan mijn buren uit Venrai, tja... sommige invallen voor mijn familieverhalen zijn onuitvoerbaar, sorry dit heeft er niks mee te maken, maar deze opdracht is misschien toch een vruchtbaar zaadje

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, bijzonder trefzekere typering van een verkeerde baas en een medewerkster die zich niet de kaas van het brood laat eten. Het venijn zit in de staart met dat kopje lauwe koffie. Dat lauwe bakkie vind ik trouwens een sterke! De dialoog vind ik goed; om en om worden er klappen uitgedeeld en gepareerd.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Naar het leven geschreven, Peter. Je laat je de kaas niet van het brood eten. Oud hollandse uitdrukking. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Chantal en John: bedankt voor het lezen, pittige tantes hebben mijn voorkeur, omdat zij de wereld in beweging houden