Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#206 Wat ik wil

Ik heb het nodig dat je me tegen de muur duwt. Jouw handen om mijn keel legt, volledig in jouw macht. Ik wil dat je jouw tong in mijn keel duwt zodat ik geen leugens kan vertellen. Ik ben van jou, vannacht. Ik wil niet kunnen nadenken of dit goed is of verkeerd. Ik wil geen #metoo, maar een man die domineert. Wees niet aardig, wees niet zacht Ik ben geen bloem in volle bloei of knop, maar neem mij! Pluk mij tot ik van binnen en van buiten gloei. Wees niet teder, wees niet zacht, fluister geen lieve woordjes in mijn oor. Zeg me dat ik van jouw ben en aan niemand anders toebehoor. Ik wil volledig gevuld worden in alle gaatjes die ik heb, zowel met echt vlees als met nep. Ik wil strengheid, ik wil kracht tegen hardheid geen bezwaar. Jij bent een echte vent geen zacht ei, eerder een barbaar. Ik wil passie.Ik wil vlammen, geen tijd aan tederheid verspillen. Ik wil genot, maar gelukkig heb ik niets te willen. Ik wil niet kunnen nadenken of dit goed is of verkeerd Ik wil niets te willen hebben en een man die domineert.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is weer wat anders dan al die zoete erotiek ;). Ik vond dat je gedicht vanaf strofe 3 pas echt ging lopen. 1 is een opwarmer, 2 weet het nog niet, maar vanaf 3 kom je in de flow. alleen dat 'zacht ei'. Maar misschien komt dat door mij, ik word een beetje melig van dat woord :)

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Laat niets aan de verbeelding over, danielle. De man is een jager en de vrouw wil worden genomen. Helemaal duidelijk. Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi. Ik struikel een beetje over 'met nep' en net als Annette over het 'zacht ei!, ze halen (vind ik) de kracht van de andere woorden enigszins onderuit. Leuke invalshoek.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuke invalshoek en zeker erotisch op de strofe over echt vlees en nep, na. Dat haalt me uit de sfeer van erotiek en ook inderdaad ‘zacht ei’ maakt het dat ik er lacherig van word. ‘Pluk mij tot ik er ...’ vind ik ritmisch wat minder en zou spannender zijn als er stond, ‘pluk mij tot ik helemaal gloei’ vind ik. Kijk maar of je er iets mee kunt en wilt.

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens met bovenstaande. Vind je 4e strofe (heet dat zo?) En de 7e en 8e je beste. Die knallen voor mij ritmisch van het papier. En wat heerlijk deze andere invalshoek!

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap hoe je er een veelal rijmend stuk van hebt weten maken. Ik ben het met Annette eens over die flow die erin zit. Goed gedaan!

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel allemaal voor de feedback. Ik heb over jullie feedback nagedacht en aantal aanpassingen gedaan. Dank jullie wel allemaal. Nu is nog beter. Ik heb het nodig dat je me tegen de muur duwt. Jouw handen om mijn keel legt, volledig in jouw macht. Ik wil dat je jouw tong in mijn keel duwt zodat ik geen leugens kan vertellen. Ik ben van jou, vannacht. Ik wil niet kunnen nadenken of dit goed is of verkeerd. Ik wil geen #metoo, maar een man die domineert. Wees niet aardig, wees niet zacht Ik ben geen bloem in volle bloei Neem mij! Pluk mij tot ik van binnen en van buiten gloei. Wees niet teder, wees niet zacht, fluister geen lieve woordjes in mijn oor. Zeg me dat ik van jouw ben en aan niemand anders toebehoor. Ik wil strengheid, ik wil kracht tegen hardheid geen bezwaar. Jij bent een echte vent een jager, een ridder en een barbaar. Ik wil passie.Ik wil vlammen, geen tijd aan tederheid verspillen. Ik wil genot, maar gelukkig heb ik niets te willen. Ik wil niet kunnen nadenken of dit goed is of verkeerd Ik wil niets te willen hebben en een man die domineert.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi en ritmisch het verlangen verwoord. :thumbsup: Zoals ik het lees is de boodschap in elke strofe hetzelfde. Welke zou je kiezen als je het in maximaal 4 regels zou moeten plaatsen? :?

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi en ritmisch het verlangen verwoord. :thumbsup: Zoals ik het lees is de boodschap in elke strofe hetzelfde. Welke zou je kiezen als je het in maximaal 4 regels zou moeten plaatsen? :?
Dank je, lastig maar goede vraag. Voor mij is de hoofdboodschap inderdaad het zelfde, maar zit er wel een verschil in de regels, in de details, in wat de woorden voor mij betekend. Vier regels? dan zou ik de volgende kiezen. Ik wil passie.Ik wil vlammen, geen tijd aan tederheid verspillen. Ik wil genot, maar gelukkig heb ik niets te willen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
danielle vink, Ik lees een rij strofen met eisen waarnaar de minnaar zich dient te schikken. Is het mogelijk zo dat onder die wens van dominantie juist het verlangen schuilt tot onderwerping van de minnaar? Kort gezegd: het moet zoals ik het wil (feitelijk ook de titel van het gedicht).

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een HP met een flink eisenpakket en een duidelijke boodschap. Voor mij werkt het gedicht juist anti-erotisch want ik houd niet van haantjesgedrag en dominantie. Eens met Janp want m.i.kies je in #9 één strofe die zijn interpretatie onderbouwt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
duidelijk gedicht (ik las je laatste versie), waarin ik mij in zekere zin kan vinden, terwijl het geheel mijn ding niet is wonderlijke tegenstellingen in geen bloem zijn en wel geplukt willen worden, en geen lieve woordjes willen horen, maar wel 'dat ik van jou ben' ook twijfel ik over de ridder - die hoewel ongetwijfeld instrijd met de ruwe werkelijkheid- in de literatuur toch meestal juist voor hoofse liefde staat overigens; mijn verwachting tijdens het lezen was echt dat de laatste strofe zou eindigen in 'verkracht' vanwaar het voor mij niet meer erotiserend kon werken maar ook dat schijnt een veel voorkomende fantasie te zijn, dus trek je niets van mijn smaak aan

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
duidelijk gedicht (ik las je laatste versie), waarin ik mij in zekere zin kan vinden, terwijl het geheel mijn ding niet is wonderlijke tegenstellingen in geen bloem zijn en wel geplukt willen worden, en geen lieve woordjes willen horen, maar wel 'dat ik van jou ben' ook twijfel ik over de ridder - die hoewel ongetwijfeld instrijd met de ruwe werkelijkheid- in de literatuur toch meestal juist voor hoofse liefde staat overigens; mijn verwachting tijdens het lezen was echt dat de laatste strofe zou eindigen in 'verkracht' vanwaar het voor mij niet meer erotiserend kon werken maar ook dat schijnt een veel voorkomende fantasie te zijn, dus trek je niets van mijn smaak aan
Die tegenstelling is wat het voor mij erotische maakt. Wie is hier de onderdanige en wie de dominant? Switch misschien? De spanning tussen alle macht en hebben en met totaal niets meer te willen hebben. Een gevaarlijke grens want voor je het weet eindig je met #metoo of erger inderdaad. bedankt voor je reactie en smaken verschillen gelukkig anders was het een grijze saai boel.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Die tegenstelling is wat het voor mij erotische maakt. Wie is hier de onderdanige en wie de dominant? Switch misschien? De spanning tussen alle macht en hebben en met totaal niets meer te willen hebben.
ja, duidelijk vooral in de laatste twee strophen, wat mij betreft - dat komt goed over (in overgave schhuilt zonder twijfel een enorme erotische macht)