Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#206 Herensociëteit

HERENSOCIËTEIT Zijn handen trokken de aandacht. Vingers gleden door de krullen van zijn roodbruine lokken. Ik wenste de mijne daar. Zijn lippen getuit, au naturel en vochtig, riepen mij toe hem te proeven. Het puntje van zijn tong verleidde mij naderbij te komen, hem te veroveren. Zijn ogen betoverden mij, met die mossig groene kleur. Ik waande mij in bossen, bloemenvelden, waar hij danste, zwierde, op muziek die alleen hij kon horen. Hij observeerde. Keek in mijn ogen. Ik liet hem zien wat ik voelde, wat ik dacht. Zijn ogen vernauwden tot ik nog slechts het zwart van zijn pupillen zag. En ik voelde zijn blik verplaatsen, tot hij bleef dralen op mijn borst. Alsof hij door mijn lichaam in mijn hart kon kijken, om te zien wat zich daar roerde. Het zal hem hebben bekoord, wat hij zag. Zijn ogen wijder, het groen dieper en om zijn mond een zachte lach. Met soepele tred kwam hij naar mij toe. Zijn woorden gesproken met hese stem, deden mij hopen. Niet langer was daar de sociëteit, de mannen in hun luie stoel. Het personeel met hun glazen whisky en sigaren, verdween naar de periferie; het was slechts hij en ik. En hij talmde. Wilde antwoord op een vraag die ik niet hoorde en hij slechts stelde met zijn oogopslag. We spraken met bewust geuite woorden. Zochten naar de grenzen van ons samenzijn. Een subtiele aanraking van zijn vingertoppen, strelend over de haartjes van mijn arm. Eenmaal buiten, gemaskeerd door het duister van de nacht, duwde hij mij tegen een muur en liet zijn handen gretig dwalen. Zijn heupen namen mijn onderlichaam gevangen, zoals zijn tanden mijn onderlip, voordat zijn tong de pijn wegnam. Hijgend, woordeloos, sloot ik mijn vingers om zijn hand en wees de weg.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja. Mooi, zowel gepassioneerd als beheerst. (details: je begint een paar keer met En, kan volgens mij geschrapt. En is het niet vingertoppen in plaats van vingersstoppen?)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je lieve Cora! Haha, omg hoe heb ik die typefout kunnen missen. Op Facebook heeft ook niemand er wat over gezegd, wat erg haha... Nu aangepast en ook één ‘en’ weggehaald, die had invloed op het ritme, de rest heb ik laten staan. Bedankt voor het secure lezen.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een vraag die gesteld wordt met een oogopslag, het kijken, het beleven ... zo voelbaar. Bijna vind ik de laatste twee strofen jammer om te lezen. Bijna hè.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw! Erotisch en poetisch :thumbsup: :thumbsup: -Wilde antwoord op een vraag die ik niet hoorde en hij slechts stelde met zijn oogopslag.- Hier zou ik de en vervanging door -die- of -omdat- Prachtige body language :nod:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mij betover je ook met je woorden en met het spel. Wel vraag ik me af wat een vrouw doet in een herensociëteit. Heeft niets met je gedicht te doen, meer met mijn hersenspinsels.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een vraag die gesteld wordt met een oogopslag, het kijken, het beleven ... zo voelbaar. Bijna vind ik de laatste twee strofen jammer om te lezen. Bijna hè.
Dank je Stella. Ja, het kan iets kapotmaken en iets toevoegen daar ben ik me van bewust. Gelukkig is het bijna ;)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw! Erotisch en poetisch :thumbsup: :thumbsup: -Wilde antwoord op een vraag die ik niet hoorde en hij slechts stelde met zijn oogopslag.- Hier zou ik de en vervanging door -die- of -omdat- Prachtige body language :nod:
Dank je May! Ik vind ‘en’ mooier, maar bedankt voor het meekijken ;)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mij betover je ook met je woorden en met het spel. Wel vraag ik me af wat een vrouw doet in een herensociëteit. Heeft niets met je gedicht te doen, meer met mijn hersenspinsels.
Dank je Levina, Dat je je dat afvraagt snap ik wel. In dit geval gaat het gedicht dan ook over twee mannen :) Misschien is dit iets te subtiel beschreven in het gedicht ...

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mij betover je ook met je woorden en met het spel. Wel vraag ik me af wat een vrouw doet in een herensociëteit. Heeft niets met je gedicht te doen, meer met mijn hersenspinsels.
Dank je Levina, Dat je je dat afvraagt snap ik wel. In dit geval gaat het gedicht dan ook over twee mannen :) Misschien is dit iets te subtiel beschreven in het gedicht ...
Nu je het zegt, had ik dat kunnen (be) denken. Ik denk dus uit mijn vrouw zijn. Wel denk ik dat juist het subtiele het zo voelbaar maakt. Voor mij hoeft niet altijd alles helder te zijn, zeker in gedichten niet.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik had eerst niet door dat het over twee mannen ging. Ik dacht dat 'ze' daar werkte in de bediening of zo. Zo zie je maar weer hoe je altijd vanuit je eigen perspectief leest. Goed gedaan Stefanie. Je woorden roepen krachtige beelden op.

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend opgebouwd! De laatste strofe is inderdaad iets om over na te denken. Heeft het een toegevoegde waarde? Of is het spannender om de lezer in het moment te laten hangen. Maar zoals ik ook in de reacties al lees, het is bijna iets om over na te denken ;).

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik had eerst niet door dat het over twee mannen ging. Ik dacht dat 'ze' daar werkte in de bediening of zo. Zo zie je maar weer hoe je altijd vanuit je eigen perspectief leest. Goed gedaan Stefanie. Je woorden roepen krachtige beelden op.
Dank je Meiga :), gezien dat er ook gevraagd werd om originaliteit wilde ik van het standaard man-vrouw stappen, zonder het expliciet in de tekst te noemen, dat is dus gelukt! En natuurlijk, had dat met die bediening ook nog gekund; een gedicht mag ook altijd interpreteerbaar zijn al heb ik wel geprobeerd om wat hints te geven maar misschien vallen die niet genoeg op. Blij dat het beelden oproept i.p.v. dat het gedicht alleen als woorden langs je glijden.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend opgebouwd! De laatste strofe is inderdaad iets om over na te denken. Heeft het een toegevoegde waarde? Of is het spannender om de lezer in het moment te laten hangen. Maar zoals ik ook in de reacties al lees, het is bijna iets om over na te denken ;).
Dank je Harper May, Ik wilde op het einde iets van hun hartstocht delen, maar genoeg overlaten voor een ander om in te vullen. Geen idee of het daadwerkelijke waarde heeft, maar voor mij als schrijver en overbrenger van hun verhaal dus wel. Voor een volgend stuk zal die overweging opnieuw gemaakt worden en wie weet is de uitkomst dan anders.