Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#206 Eeuwig

8 augustus 2018 - 15:54
Eeuwig zoals jij je vaker in al die jaren opnieuw naast me uitspreidt en ik me op mijn zij draai in een beweging die ik eindeloos herhalen zal die ik eindeloos geoefend heb met jou met jou alleen hoe mijn hand jouw lichaam leest mijn tong jouw mond tot geluiden drijft mijn vingers de grens aftasten met mijn oren gespitst op de signalen om verder af te dalen op zoek naar de ruimte die zich voor mij opent alleen voor mij als jij er klaar voor bent of gespitst op de opdracht om juist bij je nieuwsgierig opgerichte tepels blijvend dralend rondjes draaiend zoals jij mij terugleest in de echo van jouw gerucht die van mijn huid afkaatst je zachtjes naar me grijpt en me altijd snel te vinden weet hoe jij mij naar je toedwingt zoals wij elkaar opnieuw ontdekken in elke zo bekende houding als we elkaar nader komen jij mij aantrekt en ik naar binnen ga wij samengeklonken in beweging blijvend tot we in ons zuchten klaar en zonder woorden even sterven en besluiten de geschiedenis te verlengen tot de dood ons scheidt

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 augustus 2018 - 17:41
Mooi wederzijdse liefde beschreven Hadeke. Met twee keer het woord dwingen heb ik een beetje moeite. Liefde en dwingen vind ik veelal ongepast. Misschien een keertje afdingen? Is overigens toedwingen een bestaand woord? Hier denk ik toe lokken. Mogen wij, deelnemers aan deze wekelijkse opdracht, overigens reageren of is dit aan de redactie van Schrijven Magazine Plus?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
9 augustus 2018 - 17:55
Dank voor je reactie Levja. Reageren lijkt me nog steeds mogelijk, het is immers een forum. Eén dwingmoment weggehaald. Over het andere denk ik nog even na.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 augustus 2018 - 18:30
Dank voor je reactie Levja. Reageren lijkt me nog steeds mogelijk, het is immers een forum. Eén dwingmoment weggehaald. Over het andere denk ik nog even na.
Dank Hadeke. Momenteel is mijn reageren aan 'wereldvreemde' signalen gebonden. Ik zag niemand echter reageren en hoewel ik de Nieuwsbrief al jaren lees, ben ik verder een groentje hier.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 augustus 2018 - 19:20
Levina: ik meen in de opdracht te hebben gelezen dat reageren op dit forum normaal is toegestaan, al zal de redactie dat niet doen, die selecteert alleen Hadeke: jullie hebben - samen - de formule van de liefdesdrank opnieuw uitgevonden

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
11 augustus 2018 - 17:48
Hadeke, ik wist het wel. Als iemand dit kan ben jij het. Prachtig. Een dingetje, in de eerste strofe ‘uitspreidt’. vind ik een mooie vondst, toch klinkt het ook hard en niet erotisch, vind ik dan. Dus lekker laten staan hoor.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
11 augustus 2018 - 17:54
Dank voor jullie mooie reacties. @Levja: met jouw aanwezigheid hier zou ik je geen groentje willen noemen. (En gezien je bijdrage die ik las binnen dit deelthema ook al niet. :-) ) @Nancy: 'Uitspreidt' tja. Ik zag een beeld van een uitwaaierende lijf voor me zoals een bos lange haren zich ook kan uitspreiden. Zelf twijfel ik nog een beetje over de drie zinnen met de expliciet benoemde tepels.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
11 augustus 2018 - 17:58
@Hadeke, ik dacht wel dat dit jouw beeld was, dat was het tweede beeld dat bij mij binnen kwam, het eerste had meer met benen te maken ;) met die tepels is maar mijn idee niks mis.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 augustus 2018 - 0:59
Hadeke, een mooi gedicht. Het is open en spreekt zelfs woordelijk van bepaalde seksuele handelingen. Tegelijkertijd ervaar ik een bepaalde ingetogenheid en dat maakt het lezen voor mij heel prettig. Die liefde tussen beide is voelbaar.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
12 augustus 2018 - 23:40
Dank Stefanie en C. van Berendonk. Mooi dat het als integer en intiem overkomt. 'Erotiek' is nog best een lastig begrip, wanneer is het te plat en wanneer is het lusteloos. In die zin nog een lastige opdracht.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 augustus 2018 - 23:48
Ik las het als een loom en lang stuk poëzie. Zoals seks kan zijn: aangenaam ook. Prachtig verwoord. Soms dralend maar niet verdwalend. Zeer passend :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
14 augustus 2018 - 9:50
Dank jullie wel May en Frances. 'Loom' vind ik wel een passend woord, je moet er immers ook de tijd voor nemen. :-)

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 augustus 2018 - 21:40
Ik had je nog niet gelezen, maar gelukkig nu wel gedaan. Erg mooi en smaakvol gedicht. Sluit mij helemaal bij de anderen aan. Alleen... ik had wel een vraagje / feedbackmoment: 'me' vs 'mij'. Je wisselt het af, waarschijnlijk op gevoel zoals de meeste, maar persoonlijk denk ik dat de 'mij' qua klank meer plaatsen verdient dan de 'me'.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
15 augustus 2018 - 9:56
Dankjewel JanP. en Annette. Annette: ik heb mijn hoofd wel gebroken over de 'me' en de 'mij' kwestie. 'Mij' komt voor mij wat harder over dan 'me'. Met alleen 'mij' kwamen er wel erg veel 'ij/ ei' klanken het gedicht in en 'me' gaat weer een mooi verbond aan met 'je'. Ik ben er nog niet helemaal uit. :-)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 augustus 2018 - 1:47
Hadeke: me en mij Bij vraag lees ik de zin hardop. Als de nadruk op een bepaald woord valt gebruik ik meestal me, Bijvoorbeeld: Moet je mij hebben? De keuze is hier de persoon mij of iemand anders. Neem je me mee? Hier gaat het om het meenemen. Me staat niet ter discussie.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 augustus 2018 - 22:05
Hadeke, ik had dit stuk van je nog niet eerder gelezen en wat ben ik blij dat ik dat nu wel doe. Ik vind het prachtig, heel knap geschreven. Een zeer terechte winnaar.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
22 augustus 2018 - 23:28
Peter, dank voor je toevoeging. Stella en Tja, dank voor de mooie woorden. Stella: Is ergens gepubliceerd wie er allemaal in het Magazine plus komen?