Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#205 SG

Onder haar dekbed ligt ze de dagen door te komen. Het beroerde gevoel in haar lijf houdt haar in zijn greep. Energie om aandacht aan SG te schenken ontbreekt. Ze heeft trouwens geen idee of ze hem mist. Een lange periode van niet kunnen, zelfs niet willen, breekt aan. Onder het dekbed lijkt het leven als zand tussen haar vingers weg te glijden. Dat SG het voor gezien houdt, is wel duidelijk. Hij voelt zich niet thuis onder het dekbed. Zij heeft niet eens in de gaten dat hij vertrekt. Langzaamaan begint ze de buitenwereld weer op te zoeken. Haar enige venster daarheen zijn haar tablet en smartphone. Schoorvoetend breidt ze haar leefwereld uit en gaat op zoek naar SG, haar maatje. In haar hoofd begint het lichter te worden. "Dat is wat ik wil!" Uiterst voorzichtig zet ze voet op het platform van SOL. Zou ze haar maatje daar terugvinden. Op die plek voelt ze zijn aanwezigheid, maar hij lijkt ongrijpbaar. "Rotzak, waar blijf je nou? Al mijn hersencellen smachten naar je. Je lijkt een spelletje met me te spelen. Zodra je weer aanklopt, ben je voor mij. Ik laat je niet meer los. Dat is wat ík wil." Ze blijft op SOL rondwandelen, ziet de weekopdrachten en leest de diverse uitwerkingen. Haar vrienden op het platform lijken met hun creaties haar grijze massa te prikkelen en ze voelt dat hij dichterbij gekomen is. Ze tasten elkaar voorzichtig af, maar ze wilt hem niet meer loslaten. Het is haar SG, haar Schrijfgeest, haar maatje. Met afschuw kijkt ze naar het dekbed en fluistert:" Dit is wat ik wil!" NB Na de noodgedwongen schrijfloze periode een voorzichtige poging.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Connie, Fijn om je weer te lezen! In eerste instantie had ik een wat bizarre associatie met jouw 'SG', dat komt omdat in mijn werk dit de afkorting is voor de hoogste ambtenaar op een ministerie ... :o Allengs realiseerde ik me de betekenis van je verhaal, die je ook nog eens vermeldt in je NB. Ik vind het een zeer geslaagde come-back, Connie! :thumbsup: Ik kijk reikhalzend uit naar meer!

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Connie, Wat een mooie comeback. En wat een rottijd lijk je gehad te hebben. Fijn voor je dat je je goed genoeg voelt om weer een beetje aansluiting met de buitenwereld te zoeken, al is het (nog) schoorvoetend. Je hebt een prettige, soms enigszins poëtische schrijfstijl. Ook ik ben zeer benieuwd naar meer, dus hopelijk blijven jij en je SG voorlopig weer dikke maatjes. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag @ccscharl: Wat een originele insteek! Je SG, schrijfgeest laat in ieder geval weer van zich spreken. Het werd kennelijk tijd daarvoor. Ik zie, dat je al twee jaar (non)actief bent op dit forum. Wat de reden ook moge zijn, hopelijk vind je je draai (weer) gauw genoeg (terug).

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Connie, … bravo, wat een come back. Die SG laat je niet meer los; ook al zal hij wel eens kuren vertonen. Zo menselijk, hè? Met plezier gelezen. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Connie, wat fijn je hier weer te treffen. Dit verhaal geeft goed het innerlijk gevecht met SG weer en is heel toepasselijk op dit forum. Op dit moment schrijf ik zelf ook even niets. Het lijkt dan wel op te zijn, na jaren een beetje veel SG. Ik tuinier maar wat en lees veel. De zin komt wel weer. Leestip: Natalie Goldberg, Schrijven vanuit je hart.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Karinska en Edith: dank voor jullie positieve reactie. De eerste stap is na lang twijfelen weer gezet en voelt goed. Het was inderdaad een moeilijke periode van ziek zijn en volledig inactief. @Riny, dank voor je fijne reactie. Mijn lieve partner vond het een vreemd verhaal. Hij is meestal mijn testpersoon om te bepalen of iets geplaatst kan worden. De mening van andere Sollers is echter enthousiast, en dat is wat een SG nodig heeft. Niets menselijks is ons vreemd, toch? :rolleyes: Hartelijke groet Connie

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Odile, ik ben heel blij met je positieve ontvangst. Of mijn strijd met SG voorbij is, zal de tijd me leren. Ik zit te kort in de schrijfwereld om het 'normaal' te vinden. Je leestip zal ik ter harte nemen. :nod: Groet Connie

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie: hallo! Wat een sublieme manier om terug te komen. Een zoektocht naar iets in en van jezelf. Het thema dit is wat ik wil gaf je een zetje?