Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#205 Vaders wil is wet

“Waar haal je het lef vandaan? Dacht je echt dat ik dat zou toestaan? Al jaren kom je hier in mijn huis, geniet je mijn gastvrijheid, en dit is wat ik ervoor terug krijg! In het geniep, achter mijn rug om. Ik heb je geholpen toen je het moeilijk had. Zelfs een vader zou zijn eigen bloed niet behandelen gelijk ik jou heb behandeld. Hoe kun je mij dit aandoen? Wat geeft jou het recht om mij af te pakken wat me het meest dierbaar is? Zeg het me. Al die tijd heb je me zand in de ogen gestrooid, nu is het moment gekomen om je ware gezicht te laten zien.” “Alstublieft, beheers u. Uw dochter zit hiernaast. Laat haar alstublieft onwetend over ons verschil van mening. We zijn ons ervan bewust hoezeer u prijs stelt op traditie. Daarom wend ik mij rechtstreeks tot u. Uit eerbied en respect.” “Denk je mij de les te kunnen lezen? Als ik mijn stem moet verheffen om tot jou door te dringen dan zal ik dat niet nalaten. Snap je dan niet dat mijn dochter altijd partij voor mij zal kiezen? Ik ben immers haar vader. Laat me nu met rust, je gaat je kalverliefde maar ergens anders halen.” “Ziet u dan niet dat het niet om u gaat, maar om het geluk en de toekomst van uw dochter? Ons besluit staat vast. Wij willen samen verder.” “Zwijg! Ik heb geen interesse in jouw betekenisloze romances.” De deur naar de kamer zwaaide open. Een jonge vrouw wierp een hatelijke blik de ruimte in. “Karim, kom je mee? Ik heb genoeg gehoord.”

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invalshoek. Iedereen wil hier duidelijk iets in deze heftige dialoog. Komt wel tamelijk ouderwets over trouwens. Ik wist niet, dat vaders nog zo autoritair waren. Eén puntje >> Teveel cliché in : "Al die tijd heb je me zand in de ogen gestrooid, nu is het moment gekomen om je ware gezicht te laten zien." En je laatste zin>>wierp in plaats van wiep (de "r" vergeten). Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Edith, Bedankt voor je reactie. Dat ouderwetse klopt, ik heb voor deze opdracht geprobeerd om het verhaal ouderwets over te laten komen. Ik was benieuwd of mensen dat leuk vinden om te lezen. Over het cliché heb je helemaal gelijk, maar het maakt wel duidelijk wat ik daar wil overbrengen. Bij gebrek aan een alternatief laat ik het voorlopig zo staan. De laatste zijn is aangepast.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, een dialoog met iedereen een eigen spreekstem. Dat maakt een verhaal levend en actief. De wil van Karim is duidelijk aanwezig en daardoor blijf ik geboeid betrokken bij het gesprek.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag @Jurrit nog even. Om er nog even op terug te komen: Je schrijft : "Dat ouderwetse klopt. Ik was benieuwd of mensen dat leuk vinden om te lezen." Deze lezer in ieder geval wel. Een welkome afwisseling die de aandacht van je lezers onbewust vangt en houdt. Alleen al, omdat het een afwijkende stijl is.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jurrit. Heel inventief: die oude spreektaal. 'betekenisloze romances': tijdsgebonden, die betekenis! Ik heb het ook met plezier gelezen. Fijne zondag.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Edith en mw. Marie, Fijn om te lezen dat jullie de stijl waarderen. Misschien iets om in de toekomst vaker te proberen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@jurrit een karakteristiek verhaal. De vader die zijn dochter niet wil afstaan, ook niet voor haar eigen geluk. Ik heb het graag Gr Connie