Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#205 Een lezing

‘Moet je horen, George,’ zei Laura enthousiast toen ze de kamer binnenkwam. ‘Wat?’ ‘Ik heb een uitnodiging gekregen van een bibliotheek in Utrecht om daar een lezing over mijn boek “Verneukt” te geven.’ ‘Alsjeblieft, zeg. Ik heb nog nooit zo’n belachelijk verhaal gelezen.’ Haar schouders zakten een verdieping. ‘Je hebt het boek toch helemaal uitgelezen?’ George knikte. ‘Om jou een plezier te doen.’ ‘Onzin. Je hebt wel vaker verhalen van mij gelezen en je hebt ze niet allemaal uitgelezen. Waarom dit boek dan wel?’ George kuchte een paar keer. Eh, omdat ik moest lachen om je bizarre gevoel voor humor. Bovendien verbaasde het me dat je zo gemakkelijk over vreemdgaan schreef.’ Laura ging naast hem op de bank zitten en keek hem met een duistere blik aan. ‘Ben jij ooit vreemdgegaan?’ George lachte. ‘Ik zou niet durven. Voorlopig wil ik niet dood. Jij bent een gevaarlijke vrouw, Laura.’ ‘Alleen maar in boeken, George. Alleen maar in boeken.’ ‘Ja, ja. In ieder geval gaan wij niet naar Utrecht.’ ‘Ik wil dat wel. Hoe vaak krijg ik de kans om een lezing te geven?’ ‘Goede schrijvers krijgen regelmatig dat verzoek.’ Laura moest zich inhouden om niet te doen wat ze in haar boek wel had gedaan.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt me daar een explosieve situatie, Tja. Benieuwd hoe het afloopt. Hij verdient op z'n minst een draai om zijn oren. Weet die hufter niet hoeveel tijd en moeite erin kruipt, in een boek schrijven? :) Het zinsdeel 'door de negatieve reactie van haar man' zou ik durven weglaten, de context maakt al voldoende duidelijk waarom ze haar schouders laat hangen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weten jullie al dat Tja haar tiende boek heeft uitgegeven met als titel 'Verneukt'? :ninja: :thumbsup: :nod:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tja, mooi verhaal, goed geschreven! En deze vind ik een toppertje; 'Haar schouders zakten een verdieping'. Eens met Meiga over het weglaten van dat zinsdeel over de negatieve reactie; de zakkende schouders zakken zijn op zich al beeldend genoeg.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een bijzondere schrijfstijl heb je toch Tja. De laatste zin is prachtig onheilspellend. Fijne avond.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik schrijf alleen maar idiote boeken omdat ik dat nu eenmaal leuk vind. Wel commentaar gehad op de titel. Ja, die is heftig, maar klopt wel. De negatieve reactie heb ik verwijderd, Meiga enTom.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk verhaal weer. Jouw personages spaar je nooit, want je weet altijd hun zwaktes onverbloemd te tonen. Juist die kant die uit fatsoen onderdrukt wordt. De wil van je personage is duidelijk aanwezig. Laura vecht voor haar wil, wat het verhaal in beweging zet en iets van verzet geeft.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja: ik vind dat je beide personages in hun recht laat, goed gedaan waarom zou de partner altijd geporteerd moeten zijn van des schrijvers wrochtsels?