Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#205 Fashionata

‘U bent zwanger van een gezonde jongeman.’ Annemijn kijkt Dr. Schmeling teleurstellend aan. ‘Dit is niet wat we hadden afgesproken.’ De dokter houd zijn hoofd omlaag. Haar partner, Jetze, pakt haar hand vast. ‘Misschien zijn er nog andere mogelijkheden, Mijntje.’ Hysterisch trekt ze zich los. ‘Dit is niet wat ik wil!’ krakeelt ze door de kamer. ‘U had gezegd dat er negentig procent kans op downsyndroom bestond.’ ‘Klopt, maar ik heb u ook verteld dat de gebruikte medicatie nooit een volledig slagingspercentage zou garanderen.’ Annemijn gromt en scheldwoorden verlaten haar mond als een marcherende sambaband die niet van ophouden weet. ‘Ik had Liselotte al het goede nieuws verteld. Weet u hoeveel likes zij elke dag krijgt op Facebook, Twitter en Instagram met Ben? Moet u zich eens voorstellen als onze Sam daarbij zou komen, twee schatten van downies, wat we dan voor een impact zouden hebben.’ Dr. Schmeling kijkt bedenkelijk naar zijn computerscherm. ‘Autisme is nog een optie, al is daar ook wat werk voor u als ouders. Zo dient u het kind na geboorte in een beperkte levensruimte opvoeden.’ Annemijn loopt rood aan. ‘Dat kan nog jaren duren en autisten zijn lang niet meer zo hot meer. Dokter, mijn hele sociale leven hangt ervan af!’ Schmeling slaakt een diepe zucht en tikt als een specht op het toetsenbord. ‘Er is nog een optie.’ ‘Nou? Wat is het?’ ‘Uit een onafhankelijk onderzoek is gebleken dat kinderen met zware spierspasmen en rolstoel gebonden zijn, het nog beter doen dan kinderen met downsyndroom. Er is zelfs een vrouw uit India die er een talkshow aan heeft overgehouden.’ ‘Ja, dat is wat ik wil! Wat is er voor nodig dokter?’ Schmeling loopt naar de kast die in de hoek staat en haalt een set bokshandschoenen tevoorschijn.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, die fantasie van jou is werkelijk iets heel bijzonders. Waar blijf je het vandaan halen? Ook deze week weer een topverhaal. Heb ervan genoten.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard: weer zo'n originele insteek vooral in eerste stuk zitten nog wat dingetjes om te verbeteren met ernstige glimlach gelezen, want stel dat dit werkelijkheid wordt...

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemijn gromt en scheldwoorden verlaten haar mond als een marcherende sambaband die niet van ophouden weet. .
Deze zin vind ik echt geweldig. Ik zag meteen een sambaband door de dokterspraktijk gaan. Verder een origineel verhaal. Maar hopen dat er niet echt mensen zijn met deze gedachte. Als is er natuurlijk niets mis met een kindje met een beperking.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, ik vergeet je niet, dit verhaal is echt krankzinnig en ik kom niet meer met d's of t's gezien je bepaalde mate van dyslexie. :crybaby: :thumbsup: :{} :crybaby:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Richard, uit de kunst! De tirannie en de gekte van de sociale media prachtig verwoord. I love it! En een geweldig mooi einde :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard niets meer aan toe te voegen, hoe social media iemand in zijn greep kan hebben. Als het maar lijkt/liked! Fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor alle fijne reacties (Ja Mili, ooit komt het goed ;) ) Ik ben blij dat mijn boodschap door het thema goed doorkomt.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard wat heb je een absurde wereld geschetst. Hoewel mensen vreemde denkbeelden kunnen krijgen in de wereld van de sociale media. Knap neergezet. Groet Connie