Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#204 - Een middag goed besteed

‘Die derde een kwartslag naar rechts, Jurre. Rechts voor mij, bedoel ik. Andere kant!’ Met het oog dat ze niet dichtkneep tuurde Micha strak door de lens van haar camera. Haar linkerhand gebruikte ze om haar verwarrende instructies extra kracht bij te zetten, alsof ze op die manier de strandstoelen kon dwingen om zich zelf in de juiste houding te zetten. ‘Dit slaat echt nergens op,’ zuchtte Jurre. Hoofdschuddend bekeek hij het resultaat. ‘Hier trapt toch niemand in? Totáál ongeloofwaardig.’ ‘Hoezo, ongeloofwaardig?’ Micha's hoofd verscheen van achter de grote lens. Haar stem klonk ongeduldig. ‘Wel… ten eerste, waar is iedereen gebleven?’ begon Jurre voorzichtig. ‘Gewoon, gaan zwemmen. Ijsje halen. Strandwandeling. Gebruik je fantasie.’ Micha verborg haar hoofd weer achter de camera. ‘Waarom liggen er dan geen kleren? Geen handdoek? Slippers? Tassen met spullen?’ ‘Weet ik veel. Gestolen of zo. Jeezes, doe nu gewoon wat ik gevraagd heb en stel niet zoveel vragen.’ Jurre fronste zijn wenkbrauwen en leek erg diep na te denken. Na een betrekkelijk lange stilte schudde hij opnieuw zijn hoofd. ‘Wie steelt er nu slippers? Die kosten geen drol.’ ‘Jurre, ik...’ ‘Echt, Micha, dit wordt weer zo’n achterlijke foto waar jij kunst in ziet, maar die voor de rest van de bevolking simpelweg uitblinkt in onlogica.’ ‘Hou op, Jurre. Hier heb ik geen zin in. Gooi die krabbenpoten nu maar.’ ‘Er ligt al een hele emmer! Ik ga nu al bijna over mijn nek. Kan je er niet gewoon een paar meeuwen bij photoshoppen? Internet staat er vol van.’ ‘Lieve schat,’ – Jurre kon horen dat zijn vriendin het niet liefkozend bedoelde – ‘straks gaat de zon onder en dan is heel deze dag voor niks geweest. Gooi die kutkrabben nu godverdomme naar die kutmeeuwen zodat ik eindelijk een goeie foto heb!’ ‘Oké, oké. Liefje, relax.’ Met duidelijke tegenzin ledigde Jurre het emmertje met mosselschelpen en rottende krabbenpoten bij het overige visafval. ‘Ik had me deze vakantie toch iets romantischer voorgesteld,’ sprak hij bars. ‘Ik ben het mijn volgers verschuldigd, dat weet je,’ zei Micha onbewogen. ‘En nu een stap naar achter, je staat in mijn beeld.’

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik snap er helemaal niets van maar doet er niet toe.
:lol: Misschien vergeet ik af en toe dat niemand behalve ik in mijn hoofd kan kijken... Bedankt voor je reactie, John Doe!

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Etiket, ik vind het hilarisch! Goed geschreven ook. Ik zie die arme Jurre zo bezig. En dat allemaal voor wat likes. :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik vind het ook een vreemd verhaal maar dat maakt niet uit. Ik heb het ook met plezier gelezen. Wat je niet allemaal doet voor je volgers.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Bedankt, Meiga, edwinchantalenquinten en Tja voor de reacties!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben het mijn volgers verschuldigd. Hoe ver zullen we gaan voor de likes. Goed verhaal! Ik zou alleen Jurre wat krachtiger willen zien.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mechtilde: als Jurre wat krachtiger zou zijn, dan was hij waarschijnlijk nooit het vriendje van Micha geworden :ninja:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het hilarisch, zowel de situatie alsook hoe je het beschrijft. Wat een ei, die Jurre. Als ik hem was zou ik een paar krabbenpoten naar Micha's hoofd gooien ook. En dat allemaal voor een paar likes in de wereld van schone schijn. :puke: Heel leuk gedaan, Etiket!

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Etiket, je beschrijft hier een eigentijdse, heel herkenbare scene, mooi gevonden! (leuk dat je beschreef hoe de foto van de opdracht tot stand kwam;-)) Sprankelende dialoog, en dat is echt niet eenvoudig, ik zie het helemaal voor me. Het oplopende ongeduld aan twee kanten en die ijskoude laatste opmerking, heerlijk.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Etiket, ... ik heb heerlijk zitten grinniken. Het lijkt me zulk echt gestoethaspel van die twee. Het zijn vast excentrieke opnames geworden. Die avond nog wat fruits de mére gegeten? Jullie hebben dat echt verdiend. Met plezier gelezen. :lol:

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Etiket, wat geef je de slavendans van de likes van deze tijd mooi weer. Ik heb het met plezier gelezen. Jeezes is Jeezus? Ik heb het proberen op te zoeken, kan het niet vinden, dus denk ik dat beide wel zou kunnen wellicht. In het Amsterdams dialect staat : Jeesis (http://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/Amsterdams). Leuke zoektocht trouwens! Fijne dag.