Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#204 DREIGING

DREIGING Landerig hangen de reisleiders in de strandstoelen die omwille van het koelende effect aan de vloedlijn zijn gezet. “Hoe bedenken ze het,” kermt Jan Willem, “dreigend terrorisme. Hoe dan? Lijkt me logisch dat je dan de reisleiding ook terughaalt. Toch?” Mikey veegt wat zand van zijn gebruinde voeten en bestudeert het Duo Penotti-effect als hij zijn tenen spreidt. “Ja, lijkt me wel, dat zullen we vandaag of morgen wel horen van het hoofdkantoor. Wat ik veel erger vind is dat we geen extra inkomsten hebben én geen lekkere wijven meer zien.” Daar valt niks tegenin te brengen. Het aantal jongeren dat hier vakantie komt vieren is gedecimeerd sinds de ANVR het negatieve reisadvies afgaf en op de laatste wisseldag kwamen er zelfs geen toeristen uit Nederland. “Als dit zo doorgaat ben ik straks mijn koppositie kwijt, want no way dat ik met een local het bed in duik. Straks ben ik ineens getrouwd met zo’n snor.” Jan Willem grinnikt. “Ja jongen, het leven van een jongerenentertainer gaat niet over rozen. Maar hé, het heeft ook voordelen. Kijk, Mounir en Moesa hebben kreeft geregeld. Die gaat anders toch maar over de datum.” Voldaan laten de beide jongens zich zakken in de klaarstaande strandstoelen. “De locals zijn woest,” zegt Mounir, “zelfs de inlichtingendienst schijnt verbaasd te zijn. Hier pak aan, eerst eten. Met je handjes. Afspoelen doe je maar in zee.” In de lange stilte die valt zijn alleen de genietende geluidjes te horen, tot Moesa met volle mond driftig gebaart naar de verte: “What the fuck?” Wat aanvankelijk leek op een walvis blijkt een onderzeeër te zijn die traag aan de oppervlakte komt. Geïnteresseerd rekt Mikey zijn hals: “Krijg nou tieten.” Jan Willem vloekt hartgrondig, gooit zijn schaal met kreeft van zijn schoot en brult: “Rennen, nu!”

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe verzin je het, Mechtilde. Bij een dreiging denk ik niet gelijk aan een duikboot, ook omdat het onmogelijk is voor het ding om aan de oppervlakte te komen zo dichtbij het strand. Afgezien daarvan fantasie vol verhaal.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoe verzin je het, Mechtilde. Bij een dreiging denk ik niet gelijk aan een duikboot, ook omdat het onmogelijk is voor het ding om aan de oppervlakte te komen zo dichtbij het strand. Afgezien daarvan fantasie vol verhaal.
Haha, dankjewel John Doe. Jan Willem is ook niet de slimste. Ik trouwens ook niet. Daar gaat mijn plot :lol:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mechtilde, geweldig! Ik lag in een deuk. Vlot geschreven ook. Hopelijk viel de afloop nog mee...
Dankjewel Meiga, zonde eigenlijk hè dat we dan maar 350 woorden mogen :)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde: ik dacht: toch nog nieuwe toeristen, maar toen besefte ik wat de opdracht was. Originele insteek. Leest lekker vlot. Amusant. Bedankt. Krijg tieten, leuke krachtterm.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een levendige fantasie, dat mag gezegd worden. ik vraag me wel af welk land, welke zee of oceaan. Ik zou van een walvis al van mijn stoel vallen, laat staan een onderzeeër. In Hoek van Holland zie ik wel vaak grote schepen de Nieuwe Waterweg in en uit gaan. Overigens wel een plek voor terrorisme. Ik ga vanavond niet naar zee, dat weet ik wel.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Peter, @Levina, dank jullie wel voor de fijne reacties. Ik weet eerlijk gezegd niet eens wat een onderzeeër vermag, maar in de hitte verzint een mens de gekste dingen :nod:

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk verhaal Mechtilde, met een absurd einde, die onderzeeër die voor het strand omhoog komt (ik zag hem tijdens het lezen in de verte opdoemen, dus misschien kan dat toch, voor je plot;-)) Vlot geschreven, leuke dialogen, je 'hoort' de stilte als ze de kreeft eten.En die ene reisleider Mikey gun ik ergens wel wat ongemak, met zijn koppositie;-) Ook knap gedaan dus, dat je in twee zinnen een irritant personage neerzet.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
(ik zag hem tijdens het lezen in de verte opdoemen).
Dankjewel coach, ik zag hem ook en dacht, ja ik doe het gewoon.
En die ene reisleider Mikey gun ik ergens wel wat ongemak, met zijn koppositie;-) Ook knap gedaan dus, dat je in twee zinnen een irritant personage neerzet.
Ik werkte ooit in de reiswereld. We hadden ze in alle soorten en maten. Fijn dat dat gelukt is. Heel blij met je commentaar.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een prachtig verhaal. Mooi om je fantasie te lezen. Ja, het weer doet wat met de mensen.
Haha, die warmte haalt het beste in ons naar boven Tja. Dankjewel.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, ... dat was weer even genieten. De bruin-witte tenen, het stille smakken bij het eten en de verbazing met die onderzeeër. Heerlijk.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@etiket @Depengevoed @Ans @Riny dankjewel voor het fijne compliment. De uitdrukking 'Krijg nou tieten' wordt gebezigd door types als Mikey. Is niet echt gangbaar, lijkt me ;-)