Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 203 De Tour

Verdorie Erica,' foeterde Bert toen hij met de huissleutel in zijn hand stond. 'Waar heb je het over?' 'De voordeur staat open.' 'Geef mij daar niet de schuld van. Ik ga altijd na jou het huis uit en trek de deur achter me dicht. Daarna controleer ik het ook nog eens.' 'Vandaag dus kennelijk niet. Ik ben benieuwd wat er is gestolen.' 'Als er iets gepikt is dan hoop ik dat het dat dure en ingewikkelde koffie-apparaat is waar je zo euforisch over bent. Nooit gehoord dat handige jongens in elk huis kunnen inbreken?' Toen beiden in de hal waren, gooide Bert de voordeur met een harde klap dicht. Erica deed het licht in de hal aan en daarna in de gang. 'Wat mij betreft mogen ze alles stelen, als ze mijn pc maar laten staan,' zei ze. 'Daar staan mijn verhalen op.' 'Allemaal shitverhalen. Ik zal de pc niet missen.' Beiden bleven verbaasd in de kamer staan. Er brandde volop licht en de tv stond aan. Op de bank zat een man die naar de Tour keek. Bert vloekte en vloog agressief op de man af. De man stak zijn armen omhoog. 'Wat wilde je stelen?' vroeg Bert kwaad. 'Niets. Ik ben geen dief.' 'Wat doe je hier verdorie dan?' 'Moment Bert,' zei Erica rustig. 'Dit is Frans. Hij is een van mijn proeflezers.' 'Hoe komt hij hier binnen?' 'Ik heb hem een keer de sleutel van ons huis gegeven tijdens een reünie met een stel schrijvers. Waarschijnlijk heeft hij een duplicaat laten maken.' 'Waarom in godsnaam?' 'Geen idee. Ik heb hem gisteren wel gemaild dat een vriend van je jarig was. Vermoedelijk is hij ervan uitgegaan dat ik alleen thuis was.' 'Waar slaat dit op?' 'Eh ...'

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, schrijf je het vervolg op dit heerlijke stukje ook nog even? Ben zo benieuwd naar wat er na de 'eh..' komt. :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wij hebben een hal en als je die opendoet kom je in de gang, waar ook een lichtknop zit. Ik besef dat het niet bij iedereen zo is, Levina. Ik zal het veranderen, waardoor het hopelijk wat duidelijker wordt. Dat mag je zelf bedenken, Meiga. Ik wil niet alles verklappen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wij hebben een hal en als je die opendoet kom je in de gang, waar ook een lichtknop zit. Ik besef dat het niet bij iedereen zo is, Levina. Ik zal het veranderen, waardoor het hopelijk wat duidelijker wordt. Dat mag je zelf bedenken, Meiga. Ik wil niet alles verklappen.
@Tja, je hebt voor mij een lichtje doen branden. Ik heb wel gelijk opgezocht het verschil tussen een hal en een gang. Ook dat heeft mij verrast.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, de dynamiek tussen het koppel is knap geschreven! De dialoog komt natuurlijk over, één kleine opmerking. [quote: Tja]De man stak zijn armen omhoog. 'Wat wilde je stelen?'[/quote] Meestal, in een dialoog, is degene die iets zegt, degene waar de vorige zin over ging. In dit geval zou 'Wat wilde je stelen?' door Frans moeten worden gezegd, omdat hij de handeling deed in de vorige zin. Misschien, om onduidelijkheden te voorkomen, zou je 'zei Frans.' kunnen toevoegen. In dit geval is het duidelijk dat het door Bert wordt gezegd, omdat Bert zelf niets uit zijn eigen huis zou stelen, maar in andere gevallen zou het verwarrend kunnen zijn. Graag gelezen!

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat kan dat stel kissebissen zeg! Dat komt goed over. Wat ik een beetje vreemd vind is dat Bert er gelijk van uit gaat dat er iets gestolen is. Volgens mij ga je eerst kijken of er iets gestolen is. Maar dat is maar een kleinigheidje. Ik vond het een leuk verhaal om te lezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrije gast, die Frans, om zo maar binnen te dringen. Mijn fantasie gaat op de loop met dit interessante verhaal. Volgens mij houdt de liefde tussen Bert en Erica geen stand. Is het niet, Tja? :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het zou vreemd zijn als Frans dat zei, zei schrijfcoach Mi... Daarom heb ik nogmaals geschreven dat Bert dit zei.