Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#203 Bij de verkeerde ingebroken

Ronald Rozijnewegge zag meteen de voordeur openstaan toen hij uit de auto stapte. Het voelde alsof hij een stomp in zijn maag kreeg van een onzichtbare bokser. Hij rende in paniek naar binnen, de trap op. Elon parkeerde eerst netjes zijn auto. Hij speelde het altijd koel, zelfs in het geval van een mogelijke inbraak. Hij betrad rustig het huis, en sloot de voordeur achter zich. Hij was opgelucht om te zien dat de kat nog steeds op de bank lag. Ronald snelde van de trap. “Ze hebben de supercape meegenomen!” schreeuwde hij met overslaande stem. “Ze zullen wel niet van de geheime kast hebben af geweten, dus je reservecape heb je nog.” “Daar heb ik niet gekeken, maar misschien zijn ze daar ook geweest.” Zei Ronald. Hij spuugde de woorden uit als kogels uit een machinegeweer. “Niemand weet van die kast af.” “DEZE INBREKERS MISSCHIEN WEL!” “Hé rustig, tranquilo. Eerst kijken, dan pas stressen.” Ronald rende de trap weer op. Elon hoorde voetstappen, en deuren die open en dichtgingen. Een minuut later kwam hij weer naar beneden gesprint met de reserve supercape in zijn handen. “Zie je wel?” zei Elon. “Het zal Jelle wel zijn geweest, die heeft altijd geld nodig voor zijn Schultenbräu.” “Wees blij dat jij dat enge spokending altijd bij je hebt.” zei Ronald nahijgend. Hij deed zijn cape om, en werd meteen twintig jaar jonger. Letterlijk. Elon keek naar zijn zilveren ring. In het midden zat een steen van een soort die in deze dimensie niet bestond. Uit het oppervlak van de steen ontsnapte een slijmerige, druipende wolk ectoplasma die zich om zijn hoofd wikkelde, en een gezichtsloos wit masker vormde. Voor Ronald leek het altijd alsof hij een luier over zijn hoofd had getrokken. “Zo, laten we Jelle eens… vermanend gaan toespreken.” Zei hij.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi De Thomas, ik heb weer genoten. Je verhaal zindert van de spanning, ik ben blij dat ik die Jelle niet ben; volgens mij blijft het niet bij 'vermanend toespreken' en zijn Elon en Ronald - als ze eenmaal op dreef zijn - in hun dimensie meer van het type 'geen woorden maar daden'. Vanwege de (reserve-)supercape, die ring en het masker, dus. Ja toch? :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat zal hem leren, die Jelle! Erg vermakelijk en lekker lezen. Eén klein zeurtje: Ik zou de laatste dialoogzin eindigen met een komma en 'Zei' met een kleine letter schrijven.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke sciene fiction met een droge afdronk. Heb ervan genoten! Een soort Batman en Robin antihelden in een verknipte dimensie, met Jelle als de pesterige Joker :D

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wat Richard dacht was ook mijn voorstelling, Batman en Robin die paar details zijn precies voldoende (cape, ring), of die luier daarin past weet ik niet

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote: DeThoma]“Ze zullen wel niet van de geheime kast hebben af geweten,[/quote] Is het nou wel of niet? Dit is spreektaal en kun je veranderen. 'Ze zullen niet van de geheime kast hebben af geweten.' Goed verhaal, de dialogen voelen natuurlijk en echt aan. Leuke dynamiek tussen de twee. Graag gelezen!