#202 Last minute

# 202 Het geluid onder me zwelt aan, evenals het gebrom voor me. Mijn nekharen gaan overeind staan als het gebrom overgaat in gejank. Ik word naar links gesmeten, tegen de deur en vermoed een scherpe bocht. Een koude hand valt in mijn schoot. Frits! Hij ruikt naar metaal. Ik denk dat hij heeft gebloed. Waarschijnlijk is hij dood, hij heeft de hele rit gezwegen. We rijden langzamer, het hobbelt - ik word heen en weer geschud, schiet bijna van de bank. Mijn handen zijn opgezet en stijf. Touw snijdt in mijn polsen. Ik moet al heel lang plassen, sta op knappen en heb pijn in mijn blaas en buik. We staan stil. Ergens buiten de auto wordt een grendel opengeschoven, er piept en kraakt iets. We rijden stapvoets verder, gaan over een hobbeltje. Dan staan we opnieuw stil. De autodeur gaat open en wordt dichtgeslagen. Kennelijk staat het raampje ervan nog open want ik hoor voetstappen op een harde ondergrond. Een klokkend geluid klinkt boven mijn hoofd. Er drupt iets op de vloer. Een sterke geur dringt mijn neus binnen. Benzine! Ergens in de buurt klapt een deur dicht. De knal die kort daarop volgt is zo hard dat mijn oren suizen; door de luchtdruk beweegt mijn haar. Ik ruik verschroeid vlees en hoor iemand gillen, iemand met mijn stem.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina: je geeft je zintuigen een woeste optater ik vertrouw op het forensisch onderzoek dat je identiteit herkend wordt, je zou hier gemist worden
18 juli 2018 - 8:46

Fantastisch zintuiglijk geschreven versie van een verschrikkelijk situatie die het leven op de kop zet. Je einde is ook erg mooi. De wanhoop van je HP, het feit, dat zij iemand hoort schreeuwen met haar stemgeluid. Heel knap die ontreddering. Ik vroeg me eerst af wat dat touw daar deed. Verder lezend begreep ik opeens: de auto wordt omhoog getakeld? Werkelijk vreselijk. Ik kon me goed inleven al wilde ik dat eigenlijk niet (een dodelijk ongeluk is zoiets walgelijks). Eén puntje: Mijn nekharen gaan overeind staan >> te cliché, zou ik weglaten. (sorry, ik krijg zelf vaak ook dit soort opmerkingen/adviezen), maar vaak hebben ze wel gelijk.
18 juli 2018 - 15:33