Lid sinds

5 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

202 In puin

Een korte flits. een immense knal. Duisternis. Zahra, haar zicht is weg. Een ziekelijke fluittoon, de enige soundtrack. Haar knieën slepen zich over de splinters glas die op de vloer liggen verspreid. Het vlees scheurt, ander vlees brand. Ze kent de geur maar al te goed. Zoute tranen mengen zich met grof zand. Paniekreacties nemen de overhand, gezond verstand is wegebt. Tastend in het duister voelt ze tenen. ‘Niza?’ ze gebruikt de laatste krachtstoten die haar stembanden nog kunnen opbrengen. Het blijft ijzig stil. Ze voelt verder en realiseert zich dat de voet eindigt met een stuk bot. Ze wil schreeuwen. Ze wil zo ontzettend graag schreeuwen, een geluid blijft uit. Het is op. Zijn twee minuten, of uren verstreken? Had ze een blackout? Was ze onderweg naar een ander oord? In de verte klinkt gekrijs. Zahra’s gehoor is nog wat vertroebeld. Ze meent “Mama” te horen. Maar de Duivel misleid je graag in de duisternis. Een vleugje wind blaast in haar gezicht. De grond naast haar komt in beweging. Een sterke hand neemt haar pols vast. Opnieuw hoort ze: “Mama”, gevolgd door een knal.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
J.C. Hommel: het lijkt me redelijk je te vragen je bijdrage door te lezen op d/t, enkelvoud en meervoud voor je hem indient. Zij/hij wil, zonder t

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi J.C., welkom op dit forum. Een spannende scene; je neemt mij als lezer mee in een oorlogsgebied (denk ik), je laat me huiveren. Op zich goed, want je weet mij dus te raken! Wel eens met suggestie van Peter.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oorlogsgebied. Moeder, dochter. Raakt me wel. Buiten het taal technische gedeelte om Eerst wil ze iets horen en later hoort ze iets opnieuw. Dat kan niet. "Eerst denkt ze iets te horen". Daarna: "Ja, ze heeft zich niet vergist, the devil lost". Of iets dergelijks :-)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De opzet van het verhaal vind ik goed. De sfeer staat al in de grondverf. Lees het inderdaad nog eens kritisch door en schuif wat met zinnen, kijk goed naar logica. Dan komt er een mooi verhaal uit.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede ondergrond voor een goed verhaal. Inderdaad schaven her en der. In dit verhaal past heel goed het woord weggeëbd, dus 'graag gezond verstand is wegebt' aanpassen. Het haalde mij even helemaal uit het verhaal, terwijl ik over de andere fouten nog wel kon heen lezen, omdat het verhaal boeit.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
J.C.Hommel, ... tjeetje. Jij schrijft op wat we regelmatig aan ellende zien op tv. Het komt allemaal nog dichterbij nu je dit zo schrijft.