Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht #202

Mijn haren staan overeind en bemerk dat ik kippenvel heb over mijn gehele lichaam. Ik luister… Ja, daar hoor ik het weer. Ik hoor een gezoem van jewelste. Ik tast de muren af en voel grote gladde tegels, waar ben ik in hemelsnaam en wat is dit? Een vochtige substantie zit aan mijn vingers. Het is wat dikkig, kleeft niet, bah. Ik ruik een enorme vieze geur welke ik niet goed kan thuis brengen. Volgens mij komt daar mijn hoofdpijn vandaan. Ik voel het bonken. Ik heb frisse lucht nodig. Hallo? Ik besluit op het gezoem af te gaan. De vloer wordt glibberiger en het gezoem luider. Ik voel beweging om me heen, vliegen? Hallo? Gadverdamme ik moet hier weg. Mijn hand kwam ergens waar die niet had moeten komen, vochtig, kriebelend, volgens mij zat ik in de maden. Vandaar de vliegen waarschijnlijk ook. Mijn maag speelt op en ik begin te braken. Ik voel een vlieg die mijn keel probeert in te vliegen. zijn kriebelende pootjes en zijn lijf wat mijn luchtpijp afsluit. Ik begin te hoesten. Die vlieg moet eruit. Ik hoest en hoest en voel mijn bed. Ik hoor gezoem. En nu die lamp aan!

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi undercover. Ik begon spontaan te hoesten :). Even over je schrijfstijl. Je gebruikt een paar keer 'ik bemerk dat, ik voel dat, ik hoor dat.' Als je die werkwoorden weglaat, leest het denk ik vlotter. Wordt het beeld dat je oproept nog sterker. Schrijf gewoon ik heb kippenvel over heel mijn lichaam, in plaats van 'ik bemerk dat..' of een gezoem van jewelste, in plaats van ik hoor een gezoem van jewelste. Je hebt het werkwoord horen namelijk al in de voorgaande zin gebruikt, dus de lezer is al aan het horen. Hetzelfde voor 'ik voel een vlieg die probeert. Een vlieg probeert.. Zijn kriebelende pootjes en zijn ... (hier zou ik nog een extra beschrijvend adjectief durven invoegen, dikke lijf bvb. of vieze lijf of behaarde lijf) (O god, ik begin alweer te kuchen) sluiten mijn luchtpijp af.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties! Fijne feedback meiga!! Daar kan ik zeker wat mee! Erg leuk om eens te schrijven aan de hand van een opdracht!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
undercover: wat wil je met twee keer Hallo? Roep je iemand, bedoel je: wat is dit? met veel plezier gelezen, je zintuigen werden optimaal geprikkeld

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Undercover, welkom op dit forum! Je zet daar een enge situatie neer, ik kokhals spontaan mee. Goed teken; het is dus levensecht geschreven.