Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#202 Over duisternis

Het donker is niet aan mij besteed. Ik ben een schemerkind en vaar wel bij nachtlampjes en lichte gordijnen. Hier op het eiland duurt de schemering echter maar even; dan treedt onverbiddelijk de duisternis in. Ik wil me vasthouden aan het zachte maanlicht, maar zelfs dat wordt door de dikke houten luiken buiten gesloten. Wat zou ik ze graag verder open zetten, die luiken, maar een onzichtbare barrière houdt me aan het bed gekluisterd. In paniek zoek ik naar sterke armen. Even vrees ik dat het donker ze heeft opgeslokt, maar dan voel ik bekende contouren, warme spieren onder een gladde huid. Ik klamp me eraan vast, fluister die vertrouwde naam. Ik ben bang dat het geluid zal verdwijnen nog voordat het zijn oren bereikt, maar dan hoor ik Jan zachtjes antwoorden. Als een kompas naar het noorden draai ik me naar hem toe. 'Luister' zegt hij en terwijl ik me stevig in zijn armen nestel, spits ik mijn oren. Een nachtelijk concert van tjirpende krekels, rollende golven en ritselende olijfbomen vibreert door het zwart. Mijn lichaam ontspant en naast me voel ik Jan glimlachen. Ik ruik de zomer op zijn huid, de zon in zijn haar. En met onze lichamen pletten we de duisternis tot sterrenstof.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw Chantal, wat een sfeer, wat een romantiek! Dat heb je treffend verwoord! Ik waande me op een zonnig vakantie-oord, volkomen rustig, ontspannen en tevreden. Naar mijn gevoel valt de zinsnede 'maar Jan zegt dat ik de warmte niet naar binnen mag laten.' een beetje uit de toon, maar ik geef toe dat ik zo gauw geen alternatief heb.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal maakt van alles in mij los. Een schemerkind zijn, zou zo een boek kunnen zijn. Ik raak een beetje van slag dat ook 's nacht de luiken van Jan niet open mogen. Overdag kan ik me voorstellen, niets werkt zo goed als luiken om de zon buiten te houden. Maar juist in de avond is het zo heerlijk om ze open te doen. Hoewel het wel in de sfeer van het verhaal past. Het slot vind ik prachtig. Poëtisch zelfs.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel Ton en Levina voor jullie fijne complimenten! Dat doet goed! En jullie beider commentaar op de luiken heb ik verwerkt. Was inderdaad nog een knelpuntje.. ;). Natuurlijk moeten die 's nachts gewoon open! Dank!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat zet je hier een prachtig beeld neer. Twee zinnen raakten me bijzonder: Als een kompas naar het noorden draai ik me naar hem toe. En met onze lichamen pletten we de duisternis tot sterrenstof. Dan ben je gewoon even stil van bewondering.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je laatste zin is prachtig en maakt het helemaal af. Schemerkind is ook een woord om verliefd op te worden. De zin 'als een kompas naar het noorden' zou ik durven veranderen in 'als een kompas naar zijn noorden', dat vind ik persoonlijk een nog sterker beeld oproepen.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap verhaal Chantal, een boeiende aanloop, de paniek en een poëtisch einde. Je legt me letterlijk in de watten.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
edwinchantal: kunst! ik wil me vasthouden aan het maanlicht, ja dat wil ik ook met onze lichamen pletten we de duisternis tot sterrenstof, hoe verzin je het, prachtig

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Chantal, ... wat een lief verwarmend, licht erotisch en zeker romantisch getint verhaal in de maneschijn. Knap om dat zo te schrijven.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi opgebouwd naar een heerlijk samenzijn. Goed gelukt om in 'een paar' zinnen een groter verhaal te vertellen.