Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#202 Mijn hart is niet van steen

Hoeveel leed heeft dit houten bankje al moeten verdragen? Ook vanavond zoek ik mijn heil weer hier aan het water. Waarom krijg ik hem niet uit mijn gedachten? Ik neem plaats op ons plekje met zicht op ons baken, zoals hij het noemde. Door mijn overpeinzingen heb ik niet door dat het duister is ingetreden. Vanwege de bewolking is er geen maan te zien, laat staan sterren, het is aardedonker. Ik voel dat er iemand naast me is komen zitten, ik kan slechts een contour onderscheiden die mij in een windvlaag toefluistert: ‘Zeg maar niets, hoewel jouw stem de mooiste symfonie is die ik ooit heb gehoord. Geef mij je hand, jouw vingers hebben de meest gevoelige dichtregels getikt. Vergeet nooit wat je hebt betekend voor me.’ Ik steek mijn hand uit, er zit echter niemand naast mij. Weer realiseer ik me dat mijn lief verder weg is dan ooit, maar zo dichtbij.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi beschreven, Levina. Uit het hart gegrepen.
Dank je John Doe. Ik denk dat ik nog wel wat moet schaven. Al een beetje gedaan. Kun je mij vertellen of toefluisteren een goed woord is?

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een lief fragment. Een beetje poëtisch sfeertje hangt er omheen. Toefluisterde is in twee woorden; vlgs mij bestaat toefluisterde als werkwoord niet. Wat ik een beetje vreemd vind is dat de onbekende/onzichtbare afwezige zegt 'Zeg maar niets, jouw stem is weliswaar de mooiste symfonie die ik ooit heb gehoord.' Ik vind dat tegenstrijdig, hoewel ik begrijp dat het juist een compliment is. Misschien is dat een beetje anders te formuleren?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een lief fragment. Een beetje poëtisch sfeertje hangt er omheen. Toefluisterde is in twee woorden; vlgs mij bestaat toefluisterde als werkwoord niet. Wat ik een beetje vreemd vind is dat de onbekende/onzichtbare afwezige zegt 'Zeg maar niets, jouw stem is weliswaar de mooiste symfonie die ik ooit heb gehoord.' Ik vind dat tegenstrijdig, hoewel ik begrijp dat het juist een compliment is. Misschien is dat een beetje anders te formuleren?
Ha Katrinska, Ik twijfelde al tussen toefluisteren en toe fluisteren. Ik koppel het los. Graag hoor ik suggesties van je over aangehaalde zin.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina. Heel mooi, gevoelig onderwerp. Als je de lezer nog meer bij de hp en zijn gevoelens zou willen betrekken, zou je eventueel nog andere zintuigen kunnen aanspreken, zoals de tastzin of de reukzin. Je zou het bijvoorbeeld zacht kunnen laten miezeren op de hand die hij of zij uitsteekt. (uit die wolk die er al hangt). Geuren werken ook altijd goed. (even denk ik je vertrouwde .. te ruiken, of : een zacht briesje brengt... met zich mee ) Smaak kan ook, maar lijkt me hier iets moeilijker. Verder struikel ik een beetje over het woordje weliswaar. Hoort dat daar te staan? Zoals je zelf al zei, nog wat schaven en dan wordt het top.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, hier KARINSKA weer ;) Je vraagt om een suggestie voor de zin. Wat vind je hiervan: 'zelfs al zeg je niets, jouw stem klinkt voor mij als de mooiste symfonie die ik ooit heb gehoord.'

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina. Heel mooi, gevoelig onderwerp. Als je de lezer nog meer bij de hp en zijn gevoelens zou willen betrekken, zou je eventueel nog andere zintuigen kunnen aanspreken, zoals de tastzin of de reukzin. Je zou het bijvoorbeeld zacht kunnen laten miezeren op de hand die hij of zij uitsteekt. (uit die wolk die er al hangt). Geuren werken ook altijd goed. (even denk ik je vertrouwde .. te ruiken, of : een zacht briesje brengt... met zich mee ) Smaak kan ook, maar lijkt me hier iets moeilijker. Verder struikel ik een beetje over het woordje weliswaar. Hoort dat daar te staan? Zoals je zelf al zei, nog wat schaven en dan wordt het top.
Ha, Meiga, dank je voor je feedback. In mijn hoofd wilde ik het nog meer zintuiglijk maken. Inderdaad ook de geur, vooral de geur. Het kwam er niet uit zoals ik wilde en ik heb het toen weggelaten. Toch blijf ik dat proberen. Dit stukje is voor mij nog niet af. Weliswaar haal ik er nu wel direct uit. Dat past hier inderdaad niet. Over de rest zal ik vast langer nadenken en doen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, hier KARINSKA weer ;) Je vraagt om een suggestie voor de zin. Wat vind je hiervan: 'zelfs al zeg je niets, jouw stem klinkt voor mij als de mooiste symfonie die ik ooit heb gehoord.'
Dank je Karinska voor het meedenken. Ik ga er over nadenken.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, dat bankje en het baken vind ik mooi en vol van symboliek. Verder denk ik inderdaad dat je met Meiga's suggestie (nog meer zintuigen aanspreken) je verhaal nog meer diepte kan geven. Maar de melancholie heb je prachtig weergegeven!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
... ik voel dat er iemand naast me komt zitten en verbeeld me dat hij me toe fluistert:' ... Ik zou er niet te veel meer aan schaven, Levina. Het is sterk zoals het is.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, dat bankje en het baken vind ik mooi en vol van symboliek. Verder denk ik inderdaad dat je met Meiga's suggestie (nog meer zintuigen aanspreken) je verhaal nog meer diepte kan geven. Maar de melancholie heb je prachtig weergegeven!
Ha EdwinChantal, Ik heb al diverse verschillende stukjes geschreven, toch voel ik me nog het beste in deze. Misschien niet volmaakt, maar dat is verdriet nu eenmaal nooit. Maar ik zeg nooit nooit.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
... ik voel dat er iemand naast me komt zitten en verbeeld me dat hij me toe fluistert:' ... Ik zou er niet te veel meer aan schaven, Levina. Het is sterk zoals het is.
Ha Tja, Dank je wel. Zoals al eerder opgemerkt heb ik verschillende stukjes geschreven en bij deze voel ik me het beste thuis, zeg maar. Jouw zin vind ik mooi, ik heb daardoor een windvlaag bijgevoegd. Dat geeft ook weer iets van een zintuig weer, denk ik zo. Ook ik het Groene Boekje toefluisteren opgezocht. Het is aan elkaar. Wel een scheidbaar werkwoord. http://woordenlijst.org/#/?q=toefluisteren

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: ik ontdek deze nu pas, dus de laatste versie, heel sterk en zachtaardig alle liefdevolle reacties gelezen de ontmoeting op het bankje ga ik een keer gebruiken, je inspireert het uitsteken van een hand werkt uit de kunst

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: ik ontdek deze nu pas, dus de laatste versie, heel sterk en zachtaardig alle liefdevolle reacties gelezen de ontmoeting op het bankje ga ik een keer gebruiken, je inspireert het uitsteken van een hand werkt uit de kunst
Ha Peter, Geen probleem, ik mis soms ook stukjes omdat alle weekopdrachten soms door elkaar komen. In principe is het nog steeds het eerste stukje, ik heb een woord weggelaten (weliswaar) en eentje bijgevoegd (windvlaag) en een woord tweemaal verbeterd (toefluisteren) In het klad heb ik diverse variaties geschreven, dat doe ik vaker. De eerste ruwe versie staat het dichtst bij mij. Dank je voor je fijne reactie.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Levina, Wat een prachtig stuk heb je geschreven. Ik zag het helemaal voor me. Dank je wel voor het delen.
Ha Ans en hartelijk dank Ans. Je reactie doet mij stralen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag @Levina Levja. Op het rijtje af, nu jij aan de beurt. "Toefluisteren" is wel degelijk een werkwoord en wordt aan elkaar geschreven. Een mooi woord, dat je gewoon moet laten staan naar mijn idee. Een aparte zintuiglijke beleving om iemand naast je te weten die er toe niet is. Spiritueel. Past bij de sfeer die je schept, al mis ik het maanlicht (maar ja het moest aardedonker zijn) Eén puntje : je wisselt van persoonsvorm (Waarom krijg ik hem niet uit mijn gedachten? Ik neem plaats op ons plekje met zicht op ons baken, zoals hij het noemde. Weer realiseer ik me dat je verder weg bent dan ooit, maar zo dichtbij>> hij...jij. Ik denk, dat het directer is om alle hij's en hem's te schrappen en te vervangen door jij en jouw. De band wordt daardoor benadrukt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag @Levina Levja. Op het rijtje af, nu jij aan de beurt. "Toefluisteren" is wel degelijk een werkwoord en wordt aan elkaar geschreven. Een mooi woord, dat je gewoon moet laten staan naar mijn idee. Een aparte zintuiglijke beleving om iemand naast je te weten die er toe niet is. Spiritueel. Past bij de sfeer die je schept, al mis ik het maanlicht (maar ja het moest aardedonker zijn) Eén puntje : je wisselt van persoonsvorm (Waarom krijg ik hem niet uit mijn gedachten? Ik neem plaats op ons plekje met zicht op ons baken, zoals hij het noemde. Weer realiseer ik me dat je verder weg bent dan ooit, maar zo dichtbij>> hij...jij. Ik denk, dat het directer is om alle hij's en hem's te schrappen en te vervangen door jij en jouw. De band wordt daardoor benadrukt.
Dank je Edith voor je mooie commentaar. Ik had alles in jij en jouw. Al eerder gedaan en toen kreeg ik een reactie in de trant van ik snap niet tegen wie je het hebt. Dat deed echt pijn en dat wilde ik nu voorkomen. Mijn antwoord toen was dat ik wel degelijk wist tegen wie ik het had. Daarom nu meer afstandelijk. Maar ik weet nog steeds tegen welke geweldige man ik het heb. Ik pas nu even het afstandelijke aan, hierin heb je zo gelijk.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel hoor. Tja, weet je wat het is. We kunnen moeilijk iedereen tegelijk tevreden stellen. Je moet gewoon doen wat -om in jouw trant te blijven- je hart je ingeeft.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel hoor. Tja, weet je wat het is. We kunnen moeilijk iedereen tegelijk tevreden stellen. Je moet gewoon doen wat -om in jouw trant te blijven- je hart je ingeeft.
Dank @Edith. Ik kan niet anders dan mezelf zijn.