Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#201 Onomwonden

“Meisje, laat je leven niet verstrikt raken in mijn wereld.” Deze woorden sprak mijn nieuwe vriend uit kort nadat ik bij hem was ingetrokken, ik kon ze niet thuisbrengen. Als hij de liefde met mij bedreef, veranderde zijn onverschilligheid in tederheid. Zijn aandacht op mij gericht, zijn aanrakingen opwindend, verlangend en zacht. “Ik ben niet klaar voor een familieband!” Hoe ik ook zei dat ik de eerstkomende jaren ook nog geen kinderen wilde, hij bleef deze zin herhalen. Bijna wekelijks, vaak op vrijdagavond, voordat hij met zijn vrienden ging stappen. “Ik zal het beestje nooit uitlaten”, zei hij toen ik met een puppy thuiskwam. Ook hierop antwoordde ik dat het geen probleem was. Op een zekere zondagmiddag zei hij nadat we heerlijk hadden gevrijd: “Nu kijk je net zo verzaligd naar mij zoals je naar je hond kijkt. Je ziet te veel in mij.” “Ik hou van je.” “Ophouden nou, zo kan ik geen adem halen. Tijd om je vrij te laten.” De dag daarop zag ik bij het thuiskomen op elke lantaarnpaal in onze straat mijn gezicht op posters, waarop met grote letters vermist was gekrast. Ik ontsloot de voordeur, kwam in een kale hal en ook de woonkamer was geheel leeggehaald. De deur viel met een knal dicht.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een goed idee! Mijn fantasie slaat dadelijk op hol. Is hij gewoon een hufter, of wil hij haar juist in bescherming nemen? Dit vraagt om een vervolg, Levina!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een goed idee! Mijn fantasie slaat dadelijk op hol. Is hij gewoon een hufter, of wil hij haar juist in bescherming nemen? Dit vraagt om een vervolg, Levina!
Ha Meiga, het kan inderdaad twee kanten uit. Misschien probeer ik ze allebei op papier te zetten. Dank je voor je leuke reactie.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een tedere minnaar die de liefde bedrijft, Levina? Ik begrijp dat het moet contrasteren met wie hij tussen de regels door dreigt te zijn, maar dit is wel weer het andere uiterste. Het zinnetje "Tijd om je vrij te laten" heb ik niet per se nodig. Dat kan ook zonder. En 'vrijdag', 'zondag', 'maandag', het wordt een beetje dagboekkerig daarmee. Wat overblijft is een mooi, spaarzaam opgezet tekstje dat rijk is aan suggestie. Misschien de laatste zin: 'De deur viel met een knal dicht.'

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een tedere minnaar die de liefde bedrijft, Levina? Ik begrijp dat het moet contrasteren met wie hij tussen de regels door dreigt te zijn, maar dit is wel weer het andere uiterste. Het zinnetje "Tijd om je vrij te laten" heb ik niet per se nodig. Dat kan ook zonder. En 'vrijdag', 'zondag', 'maandag', het wordt een beetje dagboekkerig daarmee. Wat overblijft is een mooi, spaarzaam opgezet tekstje dat rijk is aan suggestie. Misschien de laatste zin: 'De deur viel met een knal dicht.'
Dank je Tilma. Geloof mij nou maar, er zijn tedere minnaars. Ik denk erover na. Ja, ik heb juist met die dagen een effect willen maken. Wordt zo ook niet vaak een verhaal verteld? Nicci French heeft er zelfs diverse boeken van titel mee voorzien. Ook de zin "Tijd om je vrij te maken" gebruik ik hier bewust. Wie laat hij vrij? Je laatste suggestie neem ik direct over. Vind ik een knaller.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tilma: Ik heb wat aanpassingen gemaakt. Eigenwijs zoals ik ben, kies ik soms toch voor de wijste weg.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, heel mooi. Inderdaad; wie laat hij vrij? Het gaat over bindingsangst. En die laatste zin is een krachtig en prachtig slotakkoord!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: je geeft, wat mij betreft, heel fraai de diepte of breedte aan van een relatie partners zullen elkaar nooit helemaal kennen, deze man maakt dat meteen duidelijk, raadt het daarom zelfs af, en dat mag bindingsangst genoemd, jammer dat hij het avontuur van tot elkaar komen weigert aan te gaan, hij zal zichzelf nog tegenkomen de vrouwelijke kant heeft een ervaring die een waarschuwing inhoudt, zij wordt niet beschadigd, haar vermogen om een relatie aan te gaan blijft bestaan en dat vind ik heel mooi, hoe vaak is zo'n harde knal niet traumatisch je schept een enorme ruimte waarbinnen een tedere/harde ontmoeting niet benauwend wordt en ik aan het einde opgelucht adem haal, een ander kan het anders ervaren, gespiegeld aan het eigen leven die hond heb je er slim ingebracht

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, heel mooi. Inderdaad; wie laat hij vrij? Het gaat over bindingsangst. En die laatste zin is een krachtig en prachtig slotakkoord!
Ha Ton en dank je Ton. Inderdaad een geval van bindingsangst, kan gekke vormen aannemen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: je geeft, wat mij betreft, heel fraai de diepte of breedte aan van een relatie partners zullen elkaar nooit helemaal kennen, deze man maakt dat meteen duidelijk, raadt het daarom zelfs af, en dat mag bindingsangst genoemd, jammer dat hij het avontuur van tot elkaar komen weigert aan te gaan, hij zal zichzelf nog tegenkomen de vrouwelijke kant heeft een ervaring die een waarschuwing inhoudt, zij wordt niet beschadigd, haar vermogen om een relatie aan te gaan blijft bestaan en dat vind ik heel mooi, hoe vaak is zo'n harde knal niet traumatisch je schept een enorme ruimte waarbinnen een tedere/harde ontmoeting niet benauwend wordt en ik aan het einde opgelucht adem haal, een ander kan het anders ervaren, gespiegeld aan het eigen leven die hond heb je er slim ingebracht
Ha Peter, Wat een mooie beschouwing van mijn stukje, maar ook over het leven en hoe je het ziet. Het mooiste compliment vind ik als lezers mijn schrijfsels eigen maken. Zichzelf erin herkennen. Dan heb ik in mijn gevoel ruimte gegeven aan de lezer. En ja, ik ben een hondenmens. Die onvoorwaardelijke liefde, terwijl ze toch heel speels blijven. Dank je voor je prachtige reactie.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Levina! Ik krijg de neiging de hp te behoeden voor die vent die geen keuzes durft te maken. Als de liefde niet zo blind was, was zij het geweest die (met haar hondje) als eerste was vertrokken. Die menselijke interactie heb je haarscherp neergezet!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Levina! Ik krijg de neiging de hp te behoeden voor die vent die geen keuzes durft te maken. Als de liefde niet zo blind was, was zij het geweest die (met haar hondje) als eerste was vertrokken. Die menselijke interactie heb je haarscherp neergezet!
Ha EdwinChantal, Hartelijk dank voor je fijne reactie. Wat we doen voor liefde, heb ik willen weergeven. Vaak heeft het met achtergrond te maken, maar dat te weten maakt het nog niet gemakkelijker.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi naar een niet te voorkomen slot toegewerkt. De val voor de liefde, die een val van de liefde blijkt te zijn. Ik haperde wat op de zin: 'Hoe ik ook zei dat ik de eerstkomende jaren ook nog geen kinderen wilde, die zin herhaalde hij wekelijks.'

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi naar een niet te voorkomen slot toegewerkt. De val voor de liefde, die een val van de liefde blijkt te zijn. Ik haperde wat op de zin: 'Hoe ik ook zei dat ik de eerstkomende jaren ook nog geen kinderen wilde, die zin herhaalde hij wekelijks.'
Ha Hadeke, Die zin is inderdaad krom, nu ik deze door jouw ogen lees. Ik ga vanavond of morgenochtend eraan sleutelen. Dank je.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... een verhaal om over na te denken: jij geeft hem alles en hij aanvaardt niets. Was hij maar eerder weggegaan, waarschijnlijk had jij je spullen dan nog.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
wat wonderlijk dat er dan vermist posters hangen ... het intrigeert mij wel wat hem bezielt heeft - geen simpele bindingsangst- dus heb je mij als lezer wel te pakken.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wat wonderlijk dat er dan vermist posters hangen ... het intrigeert mij wel wat hem bezielt heeft - geen simpele bindingsangst- dus heb je mij als lezer wel te pakken.
@Schrijvenmaar: Daardoor kan ik als schrijver nog alle kanten uit. Spoort hij niet of wil hij haar juist behoeden voor nog meer verdriet. Vandaar de knal van de deur. Knallen heeft ook verschillende betekenissen.