Lid sinds

5 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #200 - Sterke mannen- Steigeren, vader.

Steigeren, vader. Als ik een werkman was, bouwde ik een gedicht. Een hoge toren zonder gewicht, een huis van woorden, muren van zinnen, en binnen vader die mijn verzen leest, en weet dat leven me leert, zonder diploma.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Anne C. Claes, Ook jij maakt de vergelijking tussen bouwen van torens en het bouwen van woorden. Dat is een mooie vergelijking, zeker als je de vader binnenin die toren weet. Of de woorden geen gewicht hebben, dat weet ik niet.... Mocht je nog verder willen schaven: misschien kun je wat met de laatste regels. Die zijn me wat te makkelijk, ik merk dat ik liever iets zou willen lezen over de woorden waar jij de hoge toren mee bouwt. Daar ben ik nieuwsgierig naar: hoe klinken die? wat zeg je? wat leest je vader? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

5 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je coach. Eigenlijk wil ik met die laatste regel aantonen, dat ik rebelleer tegen de mening van de vader dat je alleen met een diploma iets kan bereiken in het leven. Wat ik zelf schrijf (de verzen die mijn vader leest) lijkt me dan minder interessant in deze context. Ik vind het echt tof om te merken dat mensen op hun eigen wijze naar lijn teksten kijken en er iets heel anders uit halen dan ik zelf. Zoveel betekenissen, mooi vind ik dat. Ja die woorden waar ik die hoge toren mee bouw, inderdaad een goede invalshoek. Ik laat het even bezinken. :)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou van je stijl Anne. Je vers doet me ook een beetje denken aan If I were a carpenter. Is het misschien een idee om de laatste regels om te draaien bijvoorbeeld. vader die mijn verzen leest, en weet dat een diploma niet deert Dat het leven mij leert.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne: je helpt me op gang om mee te doen met deze opdracht ik zag je rebellie in de laatste regels maar vond het ook wat braaf

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, sfeervol gedicht is dit, met een woord als 'werkman' en het duidelijke beeld van een huis. De titel geeft me de indruk dat je speelt met de dubbele betekenis van steigers, in relatie tot de vader, dus dat de hp wil bouwen, maar paps ook uitdaagt. Die wending zit halverwege, bij 'en binnen'. Het gedicht kan lekker gaan knarsen op dat punt als je het contrast met het dromerige eerste deel nog sterker maakt.