Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#200 Niet verstaan

Niet verstaan Lokaal, voor mij de plek om weg te dromen. Voor mij geen wijze lessen in een klas. Ik zie de Stelling van Pythagoras, als burcht en niet als theorie hier komen. Ik staar naar buiten, steigers in ‘t gras. Wat Polen hebben werk daar aangenomen. Ik zie het schamel geld nu ‘binnenstromen’. Toch zou ik willen dat ik bij hen was. En ach, van Pools zal ik maar weinig brouwen. Mijn vader wilde dat ik anders kon, helaas op vader kan ik niet vertrouwen. Mijn vader is zo soepel als beton, zo weten wij gezamenlijk te bouwen een toren uit het oude Babylon. (Ik had de opdracht verkeerd onthouden. :-) Ik dacht dat een jongen vanuit school naar de overkant keek. Vandaar dit wat verschoven sonnet.)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke: stelling en burcht leuke zgn fout schamel mooi soepel als beton toren van Babylon in verband met talen met veel plezier gelezen nog een dingetje dat je vergeten was: 12 regels

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank je Peter. Je opmerking over 12 regels kan ik niet helemaal plaatsen. Ik heb het opgebouwd als klassiek sonnet 4-4-3-3, maar heb geschoven met de witregels.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke: jouw gedicht telt 14 regels, let wel: citaat uit de opdracht: Lees de tekst onder de schrijfopdracht. Probeer je in te leven in de hoofdpersoon en schrijf vanuit zijn perspectief een gedicht, maximaal 12 regels. Vorm is vrij, perspectief deze keer niet. mij maakt het niet uit, ik merk het alleen even op

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Hadeke, zo soepel als beton, mooi, zeker in de bouw-situatie hier. En dat in combinatie met het bouwen van een toren van Babylon (spraakverwarring) tekent de relatie van de vader en de zoon. Ook is die Babylonische toren leuk omdat de ik-persoon een taal hoort die hij niet verstaat. Je hebt een sonnet geschreven (ik denk dat een witregel verschoven is waardoor de ene regel alleen staat) en je gehouden aan de regels daarvoor. Een extra uitdaging! Mocht je nog willen schaven: woorden tussen aanhalingstekens vind ik zelf een zwaktebod, ik denk dat je de betekenis wel duidelijk kunt maken door de woorden eromheen. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
soepel als beton is veelzeggend ik vind zelf je laatste zinnen wat gekunsteld overkomen, maar: respect voor het sonnet (zij het iets verschoven)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind je gedicht sterk. "Ik zie de Stelling van Pythagoras, als burcht en niet als theorie hier komen". daarmee geef je meteen al aan dar "ik'' uit ander hout gesneden is. Vraag me alleen af waarom je "helaas op vader kan ik niet vertrouwen." hebt ingevoegd?