Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 199 - Identiteitscrisis

Midas was het zat. De biggetjes waren hem de dag ervoor opnieuw te slim af geweest en daarom besloot hij stante pede om vegetariër te worden. Nou vooruit, flexitariër. Dan Wolfje. Midas kon zich haast niet voorstellen dat dit walgelijk brave ventje zijn kind was maar Lupa bezwoer hem dat hij toch echt de vader is. Hij twijfelde wel over meer dingen en besloot tijd voor zichzelf te nemen om na te denken. Nederland leek hem wel wat want daar schijnen geen wolven te wonen. Hij pakte zijn koffer in en vertrok. De inburgeringstest. Waar woont de koning van Nederland? Makkie. In een paleis natuurlijk. Midas zag dat antwoord er echter helemaal niet bij staan. Hij zuchtte, gokte hier en daar het antwoord en slaagde met de poten over de sloot. Om dit te vieren liep Midas in Luyksgestel de plaatselijke kroeg binnen. Zodra hij de deur opende klonken de vrolijke klanken van K3, die hem welkom heetten “Bij De Drie Biggetjes”. Grommend liep hij door naar de bar want zijn dorst was groter dan zijn ergernis. Net toen hij een slok van een overheerlijk korenwolfje nam sloeg iemand hem op de schouder, waardoor zijn snuit terecht kwam in de schuimkraag. “Hey man!”. Zijn snuit afvegend zag Midas een otterachtig beest. “Wolverine, aangenaam,” zie de otterachtige en stak een klauw uit. Midas waardeerde de klauwreiking maar was ook licht verbaasd. Toch weer wolf? De buitendeur vloog open. Een imposante gestalte stond stil, hief zijn armen en riep: “Hey guys, I’m back!”. Midas kromp ineen door de vlijmscherp krassende stem. De menigte in de kroeg juichte echter en riep uitzinnig: ”Wolfman Jack! Clap for the Wolfman!”. Midas wist wat hem te doen stond. Geen wolven, hè? Klinkklare onzin. Hij klikte zijn koffer open, trok zijn schaapskleren aan en vertrok.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, Ik word erg blij van je reactie, dank je wel! Korenwolfjes en korenwijntjes zijn aan mij ook niet besteed. Een Apple Bandit vind ik ook niks, dus als het van mij zou afhangen zou ook het vosje hier verdwijnen ;)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig en luchtig verhaal. Die Walt Disney heeft veel invloed gehad op zijn lezers... De wolf die niet zijn roedel zoekt, maar andere wolven wil vermijden. Leuke invalshoek. En dan zo tussen de regels door nog een zinspeling op de wetgeving (inburgeringswet) Je eind is ook kostelijk (Hij klikte zijn koffer open, trok zijn schaapskleren aan en vertrok.)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, heerlijk verhaal en die laatste zin vind ik geweldig! Ik vrees dat Midas inderdaad helemaal de weg kwijt is :). Die otterachtige Wolverine laat me nog wel even raden... Ook een bekend iemand van tv of gewoon uit jouw fantasie ontsproten?

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig en luchtig verhaal. Die Walt Disney heeft veel invloed gehad op zijn lezers... De wolf die niet zijn roedel zoekt, maar andere wolven wil vermijden. Leuke invalshoek. En dan zo tussen de regels door nog een zinspeling op de wetgeving (inburgeringswet) Je eind is ook kostelijk (Hij klikte zijn koffer open, trok zijn schaapskleren aan en vertrok.)
Wat je zegt, Edith! Disney's erfenis is ongeëvenaard en bron van inspiratie. Eerst vond ik de opdracht een beetje saai maar met Midas als HP kon ik er toch iets mee. Bedankt voor je positieve reactie, ik ben blij dat je het leuk vindt.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, heerlijk verhaal en die laatste zin vind ik geweldig! Ik vrees dat Midas inderdaad helemaal de weg kwijt is :). Die otterachtige Wolverine laat me nog wel even raden... Ook een bekend iemand van tv of gewoon uit jouw fantasie ontsproten?
Ja echt van het paadje af, hè, die Midas. Ik googelde op Wolverine met de bedoeling bruikbare info te vinden over het personage van Marvel. Op Wikipedia las ik echter dat Wolverine de engelse benaming is voor een veelvraat, wat een otterachtig dier is, vandaar. ;) Heel blij met je lovende woorden, dank!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinka, geweldig sprookje voor volwassen, heb heerlijk geschaterd. Supervondsten als hierboven al genoemd. De laatste alinea is een echte uitsmijter. Kortom perfect stukje! Fijne avond.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinka, geweldig sprookje voor volwassen, heb heerlijk geschaterd. Supervondsten als hierboven al genoemd. De laatste alinea is een echte uitsmijter. Kortom perfect stukje! Fijne avond.
Wat heerlijk dat ik je heb doen schateren! Een sprookje voor volwassen, perfect stukje... Ik ben stil van je complimenten en zit blozend op de bank :o Super bedankt, mw. Marie. Jij ook een fijne avond.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska: vrolijk verhaal om te lezen bij het ontbijt, bedankt
Hoi Peter. ik ben blij dat ik je een vrolijke start heb gegeven, op deze maandag. Graag gedaan! Bedankt voor je reactie en leuk dat je weer kwam lezen.

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb genoten van je verhaal. Geweldig hoe je er zo veel wolfachtige personen en dingen in hebt kunnen verwerken. Ik mis alleen John de Wolf nog, haha.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb genoten van je verhaal. Geweldig hoe je er zo veel wolfachtige personen en dingen in hebt kunnen verwerken. Ik mis alleen John de Wolf nog, haha.
Hij stond inderdaad ook op mijn lijstje met mogelijkheden, samen met Dolfje Weerwolfje :nod: Misschien in een vervolgverhaal eens! Bedankt voor je reactie, heel blij mee. Fijn dat je het leuk vond.