Schrijfopdracht #199 – Terug van weggeweest- "Broeders zonder wapens"
Wolf drukte zijn snuit tegen de grond en rook een andere wolf. Een vreemde. Op driehonderd meter. In de verte hoorde hij honden blaffen. Voor hem en ook links en rechts, zag hij eiken, berken, beuken en esdoorns. Hij was in Houtland. Niet dat hij zich iets van grenzen aantrok. Hij liep waar hij wilde, wanneer hij het wilde. Zonder paspoort, zonder boot. Hij zwom, zwierf, nam wat hij wou. Vroeger toch.
Er zaten vogels in de bomen. Het geroffel van een grote bonte specht ergerde hem. Wolf hoorde nog goed voor zijn leeftijd. Een groene specht lachte hem uit. Hij zou die nog wel krijgen. Waarschijnlijk niet.
Mensen gebruikten namen, om een verschil te maken. Hij rook, luisterde naar geluiden, keek naar bewegende gedaanten. Hoe groter, hoe liever. Vroeger toch.
De eekhoorn in de beuk naast hem, zou hij niet versmaden. Of de haas, die pal onder de opkomende zon liep. Helaas, veel te snel voor hem.
De laatste dagen had Wolf alleen maar bessen gegeten. Hij wilde liefst gaan liggen en nooit meer rechtstaan. Maar dan ging hij dood.
De vreemde wolf kwam dichterbij. Die had hem waarschijnlijk ook geroken. Kon Vreemde zijn vele jaren ruiken, zijn oude vacht, zijn trage bewegingen?
Wolven hadden Wolf verstoten, een honderd kilometer geleden. Hij was alleen, voor het eerst in zijn leven altijd alleen. De jacht moet doorgaan, de roedel overleven.
Vreemde naderde, hij rook hem vlakbij. Hij zou zich niet onderwerpen.
Toen hij Vreemde kon zien, bleek die een grijs-witte vacht te hebben, net als hij. Mak als een hond.
“Ook te oud?” vroeg Vreemde.
Hij wilde nee zeggen.
“We kunnen samen blijven,” zei Vreemde. “En vlees eten, zonder te jagen.”
Een kilometer later, staken ze de straat over. Richting grootwarenhuis. Twee oude wolven in een nieuwe wereld.
Anne: lastig he, om een wolf
Beste Peter, De "suspension
Ik denk een beetje hetzelfde
Ik hoor/ lees al : jij houdt
Anne: ik heb het opgezocht,
Anne, je laatste zin vind ik
edwin: daarom is dit best een
Edith E schreef: Ik hoor/
edwinchantalenquinten
Beste iedereen die hier
PeterFD schreef: Anne: ik heb
Anne: bedankt voor je