Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#199 Eindelijk thuis

Het is zover. Ik voel het en instinctief spits ik mijn oren. Achter de wind is de nachtelijke wereld echter stil. Alleen de bomen knikken me vriendelijk toe. Zo ver van huis ben ik blij met hun geruststellende aanwezigheid en even schuur ik met mijn flanken tegen de koele bast van een oude reus. Dan gebeurt het. Uit het niets en zonder enige waarschuwing vooraf, verschijnt een roedel wolven. Ik volg ze nu al dagen en schrik gelukkig nauwelijks meer van hun plotse aanwezigheid. Het alfamannetje kijkt me aan, zwaait ter begroeting met zijn indrukwekkende, grijze staart en draait zich om. In een vederlichte draf manoeuvreert hij zich soepel tussen de bomen door. Samen met de rest van de groep volg ik zijn voorbeeld. Ik voel dat ik bij ze hoor. Dat ik onderdeel ben van deze vreemde, reukloze roedel. Iedere nacht roepen ze me en ik kan niet anders dan antwoorden. Ze wijzen me de weg door onbekende velden en bossen en ontwijken met gemak de onheilspellend verlichte linten die zich door dit landschap slingeren en waar ik dood en gevaar ruik. Honger en dorst heb ik in dagen niet gehad. Ze leiden me langs ondiepe poelen en druk bevolkte hazenlegers. Bomen maken plaats voor zachte heuvels vol heide. Onvermoeibaar klimmen we door een zee van paars naar de top van een glooiende helling. Bovenaan houdt de grijze leider in. Zijn ogen zoeken de mijne en richten zich daarna op de omgeving. Ik volg zijn blik en kijk om me heen. Iets diep binnenin mij roert zich. Het lijkt alsof ik hier eerder was, alsof deze plek mij, na een lange afwezigheid, als een oude vriend in zijn armen sluit. Ik hef mijn kop naar de zilveren maan en huil van geluk. Ik ben thuis.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, Peter en Anne, hartelijk dank voor jullie fijne reactie. Ik ben er erg blij mee!! Peter, voor mij is de wolf een echt oerbeest. Ik moest gewoonweg iets met voorvaderen doen, daarom laat ik ze door mijn verhaal zweven :)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik mooi vind is de wat melancholieke toonzetting van je verhaal en de wijze waarop de wolf zich één voelt of in ieder geval verbonden voelt met de natuur. (de bomen knikken hem toe) Ik las overigens een paar prachtige beeldende zinnen zoals :' "Ze wijzen me de weg door onbekende velden en bossen en ontwijken met gemak de onheilspellend verlichte linten die zich door dit landschap slingeren " Mooi geschreven.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Edith, dankjewel voor je fijne reactie. Heel blij mee! En wat leuk dat je de verbintenis van de wolf met de natuur eruit haalt. Dit wilde ik inderdaad graag belichten in mijn tekst.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Edwin, genoten van je fijne verhaal. Zo mooi laat je de zintuigen aan bod komen. Heerlijk verhaal en dan je afsluiting, het oer en wilde dierenthema komt goed bij jou aan bod en dat in ons madurodammetje! Fijne avond.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel Marie voor je compliment! En ja, ook al is Nederland klein, het heeft nog heel veel mooie plekjes. Ik hoop dat de wolf ze (weer) vinden mag!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Chantal, ... wat een prachtverhaal. Wat raar, ik zit te griezelen: wat kun jij goed in een wolf duiken. Ik moet mezelf toch eens flink aanpakken. Ik vind dit, :thumbsup: heel heel knap van je.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, wat een mooie complimenten; ik bloos er van!! Ik hoop alleen dat je niet teveel griezelt. Mijn wolf is een schatje, maar dat houden we onder ons ;)