Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#198 Geliefd leven

Voor de derde keer opende Evert het adresboek op zijn telefoon. Een paar seconden staarde hij naar het nummer van Anja. Hij legde zijn mobiel weer naast hem op het bankje. Voor hem meanderde de kreek richting het einde van het park. Hij snoof de geur van jasmijn op. Het leek wel of met het tot bloei komen van de natuur, zijn gevoelens ook tot bloei waren gekomen. Jarenlang had hij ze genegeerd. Nadat zijn jeugdliefde het had uitgemaakt had hij ieder liefdesgevoel buitengesloten. Tegenover zijn vrienden beweerde hij dat hij de ware nog niet had ontmoet. Onzin besefte hij. Een leugen waarin hij zelf was gaan geloven. Eén afwijzing mag toch geen reden zijn om een leven zonder liefde te leiden? Anja had hem de ogen geopend. Hopelijk was het nog niet te laat. Toen ze gisteren vertelde over haar gevoelens voor hem, had hij gelachen en gezegd dat het niet wederzijds was. Hoe moet ze zich hebben gevoeld? Uitgelachen? Afgewezen? Beiden? Evert drukte met zijn vuist zo hard op zijn voorhoofd dat het een afdruk achter moest laten. Voor de vierde keer opende hij het adresboek en scrolde naar het nummer van Anja. Zijn duim zweefde even boven de groene toets. Er was geen ontsnappen aan. Hij kon niet verder voordat hij dit gesprek zou voeren. Hij drukte op de groene knop. De telefoon ging over. “Met Anja.” “Anja, je spreekt met Evert. Ik wil zeggen dat het me vreselijk spijt van gisteren. Kunnen we alsjeblieft vanmiddag afspreken?” Een paar tellen bleef het stil. “Ja, graag.” Evert ademde diep in. Het leek alsof de jasmijn nog lekkerder rook dan daarnet.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Chantal, Ik schaam me bijna, maar ik heb het vooraf opgezocht. Een rivier, kreek en beek kunnen (blijkbaar) meanderen :)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ook het leven meandert gevoelig geschreven met plezier gelezen

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jurrit, als alle mensen zoals Evert zijn, was het overal geurende jasmijn! Heerlijk verhaal. Je neemt me fijn mee naar deze wereld van gevoel over afgewezen zijn en de pijn die dat op kan roepen. De eerste alinea komt een beetje als groot leesblok op mij over. Bijvoorbeeld bij deze zin: Voor hem meanderde de kreek richting het einde van het park. Hij snoof de geur van jasmijn op. Het leek wel of met het tot bloei komen van de natuur, zijn gevoelens ook tot bloei waren gekomen. Op een nieuwe regel. Fijn weekend

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi mw. Mariekerke, Bedankt voor de tip. Ik zat er erg mee te worstelen of ik het blok op zou delen. Had ik moeten doen :o

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Eind goed, al goed. Romantische inborst Wel een bosje bloemen meenemen. Zijn vrouwen gek op. Fijne zondag

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jurrit, ... ik heb daarnet genoten van je verhaal. Zo eenvoudig, zo echt, zo waar. Ik heb een twee jaar oude jasmijn in de tuin die nog steeds niet heeft gebloeid. Ik denk dat ze op liefde wacht. Ze zal vertroeteld moeten worden. Dank voor je verhaal.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny: bescherm de onderkant van je jasmijn tegen directe zonnestralen, het is een plant die uit de schaduw omhoog klimt, niet de droog niet te nat en misschien wat verse bemeste potgrond, dan komt het goed

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, Bedankt voor je positieve commentaar. Wij hebben een jasmijn die het goed doet. Zoals Peter zegt, aan de schaduwkant tegen de schutting.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie invalshoek vanuit een goed hart. Zulke mensen moesten er meer zijn. Laat die jasmijn maar bloeien en geuren!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny: bescherm de onderkant van je jasmijn tegen directe zonnestralen, het is een plant die uit de schaduw omhoog klimt, niet de droog niet te nat en misschien wat verse bemeste potgrond, dan komt het goed
Hi Peter, ... met die laatste regen is hij zo gaan groeien. Hij hing helemaal over de rododendron heen. Ik heb hem afschuwelijk bijgeknipt en wel mest gegeven, zoals jij adviseerde. De stam staat in de schaduw en tegen de schutting aan. Ik wacht wel af, maar hij ziet er niet uit. Kwan Yin, heb ik ook wat uit het te vele groen gered. In het Chinees boeddhisme taoïsme staat zij voor mededogen, bescherming en vrouwelijke kracht. Nu moet het toch wel goed komen. ;)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, Bedankt voor je positieve commentaar. Wij hebben een jasmijn die het goed doet. Zoals Peter zegt, aan de schaduwkant tegen de schutting.
Hi Jurrit, ... bedankt voor je reactie en goede raad. Zie mijn verhaal aan Peter. :nod: :thumbsup: