Wekelijkse schrijfopdracht #198 – Vluchten- "Moord en brand"
Moord en brand
Toen de muur viel, konden ze het niet geloven. De wereld vertraagde, de stenen vielen één na één, tot de muur er niet meer was. Geluid volgde, als donder na bliksem. Karen was op tijd weggesprongen. De twee zusjes vluchtten.
Colette deed de voordeur open en bukte zich bij de gevallen scheidsmuur, trok aan de schommel die onder de stenen lag. Waar haalden ze het vandaan, een zwier vastmaken aan een muur?
In de verte liepen haar dochters.
Ze keek opnieuw naar de ruïne en rilde. Ze hoorde het ronken van vliegtuigen, sirenes, fluiten. De wereld vertraagde, de grond danste, stenen vielen één na één. De straat waarin ze samen met mama en zoveel andere mensen liep, was opeens weg. Leeg. Verdwenen waren ze, de oude dame met een papegaai in een kooi, de jonge man naast een fiets, twee zakken op de bagagedrager. Weg was ze, de vrouw met een sjaal op haar hoofd, een jong meisje aan haar hand. Het kind leek te klein voor haar ruige, grijze jas.
Alles brandde, niets stond nog recht. Uit zwarte rook, kwam de vrouw met de sjaal tevoorschijn. Een lege, grijze jas in haar hand. Ze gilde onophoudelijk: “Thérèse, Thérèse!”
De vrouw kwam naar haar toe, de mantel voor zich uit. Krijsend.
Colette zette het op een lopen. Haar dochters. Ze rende achter hen aan.
De twee jonge zussen vluchtten nog steeds, in paniek renden ze door de wijk. Buren staarden hen aan, jongens riepen hen na, een auto week uit. Ze liepen naast elkaar in een hijgende cadans. Ze hoorden niets, alleen hun ademhaling en de stenen die telkens opnieuw vielen, hen bijna verpletterden.
Colette haalde hen in, riep.
“Karen, Ellen,” gilde ze,“stop! Het was maar een muur. Kinderen! Kindjes toch!”
Wat een aparte en bijzondere
heftig verhaal dat in flitsen
Levina Levja schreef: Wat een
PeterFD schreef: heftig
Anne, ik lees je voor het
Hoe fantasie met je op de
mw.Marie schreef: Anne, ik
John Doe schreef: Hoe
Algemene opmerking op dit
Graag gelezen, Anne. Ik vind