Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

198- Vluchten

Vluchten. Wat een zaligheid als ik dat kan, vluchten. Naar wat, dat maakt op zich niet zoveel uit, zolang het maar vluchten is. Even weg uit deze uitzichtloze situatie, niet meer hoeven nadenken. Lekker rennen over de met ijs en sneeuw bedekte vlakten, sneller dan ik ooit gerend heb, uitzinnig hijgend. De ijzige wind strijkt langs mijn gezicht, beroert mijn haren, tovert ijskristallen op mijn lippen, laat mijn wangen schrijnen, mijn neus druipen. Ik lach. Van diep in mijn borstkas. Luid. Levend. Even besef ik niet hoe het er echt met me voor staat, even ben ik ...weg. Maar onvermijdelijk komt het moment dat ik terugkeer naar mijn lichaam, dat mijn geest weer in die pijnlijke massa wordt gegooid. Ook al doe ik nog zo mijn best om het uit te stellen, klamp ik me wanhopig aan de laatste restjes sneeuw en ijs vast, met een rotvaart flikker ik terug in dat verlamde lijf van me, dat nutteloze, van pijn doortrokken omhulsel dat mijn geest als een gevangeniscel omgeeft. Meteen komt alles weer terug, hoor ik mijn gezellin gillen, mijn dochters huilen, voel ik het vuur branden. Voel ik hoe mijn benen in as veranderen, hoe mijn hoofdhuid smelt. Nooit zal ik meer over de vlakten rennen, mijn troep aanvoeren, mijn merries leiden. Het sneeuwt. Het sneeuwt pijn in mijn geest. Dikke vlokken, die alles wat ik ooit was bedekken met een witte laag vergetelheid.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Melga: wat een heerlijk stuk, het smachten naar vergetelheid en de onvermijdelijke terugkeer in de gevangenis van het pijnlijke lichaam

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Meiga, ... vertel je hier over een uittreding? Ik heb er laatst eens over horen vertellen, maar nu ik dit lees? Wat een fantasie. Leuk om te lezen.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het aardig hoe je het clichématige "uitzichtloos" tot leven wekt door het af te zetten tegen de besneeuwde vlakten. Daar breek je de abstractie.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal voor de fijne reacties. Daar had ik me niet aan verwacht bij het plaatsen van mijn eerste stukje. Maar het is wel een heel leuke opsteker!

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De kou en sneeuw die bij verder lezen de gedachten zijn waar je Hp zich op richt, voor hij aan rook en vuur ten onder gaat. Goed gedaan! Het vluchten herhaal je in de drie eerste zinnen, dat zou ik niet doen, het hapert bij lezen. Naar wat klopt ook niet. Vluchten. Wat een zaligheid als ik dat kan, vluchten. Naar wat, dat maakt op zich niet zoveel uit, zolang het maar vluchten is. Vluchten. Wat een zaligheid als ik dat zou kunnen. Waar naartoe maakt op zich niet zo veel uit. Dan verder met Even weg.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De kou en sneeuw die bij verder lezen de gedachten zijn waar je Hp zich op richt, voor hij aan rook en vuur ten onder gaat. Goed gedaan! Het vluchten herhaal je in de drie eerste zinnen, dat zou ik niet doen, het hapert bij lezen. Naar wat klopt ook niet. Vluchten. Wat een zaligheid als ik dat kan, vluchten. Naar wat, dat maakt op zich niet zoveel uit, zolang het maar vluchten is. Vluchten. Wat een zaligheid als ik dat zou kunnen. Waar naartoe maakt op zich niet zo veel uit. Dan verder met Even weg.
Hoi 'leeghoofd'. Voor een "leeg hoofd" (smiley) zeg je behoorlijk zinnige dingen. Je hebt gelijk, zo leest het inderdaad vlotter. Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Meiga, heerlijk stukje voor iedereen die even wil relaxen- bevriezen. Mooi hoe je het beschrijft, je nam me mee. Metaforen mooi gevonden, leidend paard van de kudde. Je laatste alinea vind ik sterk. Fijn weekend.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterk geschreven, Melga. Graag gelezen. Je roept hiermee veel op. Het maakt me nieuwsgierig naar de context waar dit bij past. Ik heb zin verder te lezen.