Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#197 Pfff

'Wat ben je laat,' zegt een collega verwijtend als Sonja het kantoor binnenkomt. 'Met dit weer ga ik heus niet snel fietsen,' reageert ze prikkelbaar. 'De zweetdruppels lopen nu al bij mijn lijf langs. Ik vind het overigens schandalig dat het met deze temperatuur niet verboden wordt om te werken.' 'Dan ga je toch lekker weer naar huis,' merkt een andere collega op. 'Goed idee, Harmsen. Ik haal mijn badpak op en zoek verkoeling in het zwembad. Geeft een van jullie even door dat ik me ziek gemeld heb? Als ik hier weer verschijn, hoop ik dat jullie niet intussen het loodje hebben gelegd. Menigeen heeft door deze hitte vroegtijdig afscheid van het leven moeten nemen.' Bij de deur draait ze zich om en zegt schamper: 'Werk ze, stelletje uitslovers.'

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die Sonja is een mannetjesputter (oh nee, ik bedoel vrouwtjesputter). Ze heeft groot gelijk en het zou verboden moeten worden om bij dergelijke temperaturen als slaven te moeten werken. Leuk verhaaltje, Tja. Lekker kort en krachtig. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja: zouden we niet allemaal een beetje zo willen zijn? Om toch een onsje tegenwicht in de strijd te gooien: wat zijn wij voor watjes, de hele winter verlangen naar de zomer en dan boven de 25 graden het bijltje erbij neer te gooien en hier duizenden woorden aan de hitte te wijden? Er zijn landen waar de mensen 25 laag vinden, omdat zij gewoon moeten werken bij tien graden meer. Wel een leuk stukje hoor. Jij hebt nooit veel woorden nodig om je punt te maken.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Maar wij zijn die hoge temperaturen niet gewend, Peter. Ja, we zeuren nu eenmaal over kou en hitte. Nederlanders, hè?