Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#197 Open en bloot

Mag ik me op deze warme dag blootgeven? Ik maak het niet te heet, ik ga terug naar jaren geleden toen ik werkte in een geweldig architectonisch gebouw in Rotterdam, in het World Trade Centre. Op de achttiende etage met een zeldzaam uitzicht op een stad die uit haar as is herrezen. En hoe. Mijn eerste kennismaking met airconditioning. Later nog extremer in Atlanta, USA, maar dat is een heel ander verhaal. Misschien is mijn sweet-zweet-systeem mijn misère? Laat ik het uit de doeken doen. Met warmte kan ik overweg, bij kou kleed ik me gewoon extra dik aan. Mijn makke is dat een snelle overgang tussen koud en warm en omgekeerd mij geen goed doet. Daarom ging ik in die tijd nooit in de lunchpauze naar buiten als het kwik boven de 25º ging. Helemaal niet als ik een presentatie moest geven. Op zekere dag had ik niet goed in het afsprakensysteem gekeken, ik dacht die middag mijn administratie te kunnen bijwerken. Na werktijd zou ik naar de verjaardag van een vriendin gaan. Hoewel het al dagen een hittegolf was, besloot ik toch in de lunchpauze de stad in te gaan om een cadeautje te kopen. Ik hoefde de Coolsingel maar over te steken om bij de Bijenkorf te komen, echt last van de warmte had ik nog niet. Ook daar heerlijk koel en ik had snel het het perfecte presentje. Overmoedig daardoor maakte ik een omweg om weer terug naar mijn werk te gaan. De hittegod strafte mij direct af, mijn poriën sperden zich open en het water droop langs mijn lichaam. Ik had me zo op kunnen geven voor een wet T-shirt contest. Bij binnenkomst in de hal zei de receptioniste Michelle: “Ben je in de Hofpleinfontein gesprongen? Wat zie je eruit! In de grote zaal wacht je gezelschap al." “Mijn gezelschap? Ik heb geen afspraak vanmiddag.” “Jazeker wel, kijk maar hier.” Nu brak pas echt het zweet me uit. Wat nu? Gelukkig redde Michelle mij. “De nieuwe bedrijfskleding voor de winter is binnengekomen. Trek het jasje en de rok aan. De hooggesloten blouse is nu geen gezicht.” Zo gezegd, zo gedaan. Hoewel ik er op deze tropische dag klassiek uitzag, maakte mijn vochtige haar het speels. Een geluk bij een ongeluk was dat mijn presentatie gericht was op de prognoses voor de herfst en winter. Eind goed, al goed.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, uit het leven gegrepen, begrijp ik. Prima verhaal met een happy end. En dat laatste doet mij altijd goed! En je schrijft het alsof je het naast mij bij een bakkie koffie (of iets koelers) zit te vertellen, goed gedaan!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Levina, ... leuk, leuk. Alleen de een na laatste alinea begrijp ik niet. 'De nieuwe bedrijfskleding voor de winter is binnen gekomen.Trek het jasje en de rok aan. De blouse is nu geen gezicht.' Wat is er mis met die blouse? Kan de blouse niet zonder jasje? Of bedoelde zij dat de blouse die je op dat moment droeg door de hitte ontoonbaar was geworden? (Het kan ook zijn dat mijn bed me nu roept.)

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eind goed, al goed? Nee. Daar is je verhaal veel te opwindend voor. Dat dient niet gesust te worden met een deksel op te pan. Dit moest escaleren. Het gezelschap had volledig van zijn stuk gebracht moeten worden door deze verhitte vrouw. Maar, voor wie was het cadeau?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, uit het leven gegrepen, begrijp ik. Prima verhaal met een happy end. En dat laatste doet mij altijd goed! En je schrijft het alsof je het naast mij bij een bakkie koffie (of iets koelers) zit te vertellen, goed gedaan!
Ha Ton, Hoe gezellig dat ik mijn verhaal mocht doen bij jouw bakkie koffie. Koffietijd met Levineke ;-)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Levina, ... leuk, leuk. Alleen de een na laatste alinea begrijp ik niet. 'De nieuwe bedrijfskleding voor de winter is binnen gekomen.Trek het jasje en de rok aan. De blouse is nu geen gezicht.' Wat is er mis met die blouse? Kan de blouse niet zonder jasje? Of bedoelde zij dat de blouse die je op dat moment droeg door de hitte ontoonbaar was geworden? (Het kan ook zijn dat mijn bed me nu roept.)
Ha Riny, Dit is weer zo'n gevalletje dat ik weet hoe die winterblouse eruit zag en jij niet. Gesloten tot de kin en als je er met een hete dag naar keek dan smoorde je zeker.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eind goed, al goed? Nee. Daar is je verhaal veel te opwindend voor. Dat dient niet gesust te worden met een deksel op te pan. Dit moest escaleren. Het gezelschap had volledig van zijn stuk gebracht moeten worden door deze verhitte vrouw. Maar, voor wie was het cadeau?
Ha Tilma, De werkelijkheid is soms spannender dan het verhaal. Een paar heren waren de zaal uitgelopen en hadden mij gezien met het wet T-shirt nog aan. En ja, daar werd een opmerking over gemaakt later bij de presentatie. Ik heb stilletjes gedacht dit erin te brengen. Maar ik zit al ruim over de limit van 350 woorden heen. Wat het cadeau betreft? Wel bij de les blijven, beste Tilma. Zoek en gij zult het antwoord vinden.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... dankjewel. Na het lezen van je antwoord dacht ik: oh, wacht even en het kwartje viel. :nod: :thumbsup:
Ik zal kijken of ik de blouse ietsje meer zal beschrijven. En ik heb er hooggesloten van gemaakt. Het komt niet voor in de Dikke Van Dale, wel in de modewereld. Ach, het is toch warm, dus die blouse doen we niet aan, ha ha.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een heerlijk verhaal in jouw fijne stijl! Sweet-zweet systeem vind ik een geweldige vondst. Neem je ons ook nog eens mee naar Atlanta? Ben benieuwd!
Wat een heerlijke reactie, EdwinChantal. Misschien vertel ik nog over Atlanta. Geweldig mooie herinneringen aan. En als het ergens heet is, dan is het wel in Atlanta.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar jij ook heen gaat, wij gaan met je mee, in wet T-shirt of knoopjes tot bovenin. Heerlijke stijl.
Ha Peter, het doet mij denken aan het lijflied van een zanger dat hij altijd zingt in het bekende voetbalstadion De Kuip: "You`ll never walk alone." Goed gevoel.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja maar ja maar...wie is dan die vriendin en wat doet ze in dit verhaal en wat zit er in dit cadeau?
Ha, ha, Tilma, wil je dit echt allemaal weten? Heb je een uurtje?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: je titel en openingszin is open en bloot, nu trek je het rolluik met 300 woorden naar beneden

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: je titel en openingszin is open en bloot, nu trek je het rolluik met 300 woorden naar beneden
Rolluiken houden goed te felle zon tegen, Peter. Daarachter is het goed naakt recreëren. Het huis waarin ik ben geboren en opgetogen had blinden voor de ramen. Van die mooie donkergroen geverfde luiken. Prachtig en hield de zon perfect tegen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: leuke reactie ik heb nog een anekdote in deze observatielijn: Met een heleboel wildgroei tussen ons in was in het zomerzonnetje een pittig vrouwtje willens en wetens in het zicht van ons kantoor op haar balkon drie hoog de luierwas aan het ophangen. Het was onmiskenbaar dat zij borstvoeding gaf, want na korte tijd verdwenen te zijn ging zij met de baby buiten zitten. Het is dat het gebouw goed onderheid was, ware het een cruiseschip geweest dan waren we gekanteld.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: leuke reactie ik heb nog een anekdote in deze observatielijn: Met een heleboel wildgroei tussen ons in was in het zomerzonnetje een pittig vrouwtje willens en wetens in het zicht van ons kantoor op haar balkon drie hoog de luierwas aan het ophangen. Het was onmiskenbaar dat zij borstvoeding gaf, want na korte tijd verdwenen te zijn ging zij met de baby buiten zitten. Het is dat het gebouw goed onderheid was, ware het een cruiseschip geweest dan waren we gekanteld.
Waarom ik nu aan de Titanic moet denken?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: we deden vroeger in de auto het associatiespel mijn vader begon dan met: Ik denk aan... een sinaasappel en dan zei de volgende: als ik aan een sinaasappel denk, denk ik aan een banaan als ik aan een banaan denk, denk ik aan een aap als ik aan een aap denk, denk ik aan Artis enz

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: we deden vroeger in de auto het associatiespel mijn vader begon dan met: Ik denk aan... een sinaasappel en dan zei de volgende: als ik aan een sinaasappel denk, denk ik aan een banaan als ik aan een banaan denk, denk ik aan een aap als ik aan een aap denk, denk ik aan Artis enz
@ Peter: Spelenderwijs leren is de beste les, volgens mij. Als kind en door de jaren heen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onderhoudend verhaal en leuk geschreven, Levina. Veel plezier aan gehad.
Je reactie doet mij deugd, John Doe. Dank je wel.

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap geschreven Levina en grappig ook. Ik zag je daar al staan, op het einde. Ik heb zo op mijn werk ooit eens een krappe rok gescheurd bij het opgaan van een trap. Ik had een scheur achteraan die tot aan mijn onderbroek reikte (of toch bijna) Mijn collega's kwamen niet meer bij. Gelukkig had een vriendelijke collega naaigerei mee en heeft ze de scheur dicht genaaid :) Het einde van je verhaal: ik had de vrouw op het einde binnen laten gaan in de zaal, zonder waarschuwing van haar collega, zodat ze daar opeens met haar natte doorkijkkleren voor een publiek stond... Maar dat is mijn eigen slecht zelf dat nu boven komt he ;)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap geschreven Levina en grappig ook. Ik zag je daar al staan, op het einde. Ik heb zo op mijn werk ooit eens een krappe rok gescheurd bij het opgaan van een trap. Ik had een scheur achteraan die tot aan mijn onderbroek reikte (of toch bijna) Mijn collega's kwamen niet meer bij. Gelukkig had een vriendelijke collega naaigerei mee en heeft ze de scheur dicht genaaid :) Het einde van je verhaal: ik had de vrouw op het einde binnen laten gaan in de zaal, zonder waarschuwing van haar collega, zodat ze daar opeens met haar natte doorkijkkleren voor een publiek stond... Maar dat is mijn eigen slecht zelf dat nu boven komt he ;)
Ha Anne, Dank je voor je fijne en leuke reactie. Ik heb even met het idee gespeeld om er een spannend verhaal met een licht erotisch tintje van te maken. Wie weet doe ik dat nog (eens). Het grappige bij de opdrachten vind ik dat mij meestal direct iets te binnen schiet en daar ga ik vaak mee aan de slag. Later krijg ik heel andere ideeën. Misschien eerst een lijst maken en dan pas het verhaal. Ach, ik zie wel. Voorlopig geniet ik van de opdrachten en ik leer ervan. Ook van de andere verhalen.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke opening, beginnend met een vraag, wat heen en weer 'gekeuvel' en dan in die derde alinea, 'Laat ik het uit de doeken doen,' past mooi bij die hitte waarin je het liefst zoveel mogelijk uit trekt. Je schrijft in een luchtige eigen stijl, die ik prettig vind lezen. En juist die verwachting van dat licht erotische, wat vervolgens niet uitkomt spreekt mij aan. Je zet de lezer heel elegant - misschien onbewust?- eventjes op het verkeerde been,

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Levina, Wat een grappige en tegelijk vervelende ervaring. Fijn beschreven, prettig leesbaar. Hulde aan Michelle; zo'n collega kun je beter hebben dan één die meesmuilend naar je kijkt of één die met een twinkeling in zijn ogen meldt dat je wel in de prijzen valt bij de contest, wat hem betreft :\\ De in je verhaal verborgen verwijzing naar het cadeautje (reactie #6 en #7) ontgaat me helaas nog. Kun je de sluier nog een tipje meer oplichten of hul je je verder in stilzwijgen? :(

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke opening, beginnend met een vraag, wat heen en weer 'gekeuvel' en dan in die derde alinea, 'Laat ik het uit de doeken doen,' past mooi bij die hitte waarin je het liefst zoveel mogelijk uit trekt. Je schrijft in een luchtige eigen stijl, die ik prettig vind lezen. En juist die verwachting van dat licht erotische, wat vervolgens niet uitkomt spreekt mij aan. Je zet de lezer heel elegant - misschien onbewust?- eventjes op het verkeerde been,
Goedemorgen Lizette, wat heerlijk wakker worden zo. Ik straal bij dit fijne compliment. Ik denk dat ik de lezer onbewust en toch ook bewust op het verkeerde been heb gezet. Toen het klaar was, heb ik even gedacht om wat echt gebeurde bij de presentatie erin te verwerken. Het voelde echter niet goed, dus ik heb het er bewust uitgelaten. Dan zou het een heel ander verhaal moeten worden en wie weet schrijf ik dat nog een keertje.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Levina, Wat een grappige en tegelijk vervelende ervaring. Fijn beschreven, prettig leesbaar. Hulde aan Michelle; zo'n collega kun je beter hebben dan één die meesmuilend naar je kijkt of één die met een twinkeling in zijn ogen meldt dat je wel in de prijzen valt bij de contest, wat hem betreft :\\ De in je verhaal verborgen verwijzing naar het cadeautje (reactie #6 en #7) ontgaat me helaas nog. Kun je de sluier nog een tipje meer oplichten of hul je je verder in stilzwijgen? :(
Ha Karinska, Heerlijk je meeleven en je leuke reactie. Om eerlijk te zijn, laat mijn geheugen mij in de steek welk cadeautje ik toen heb gekocht. Die bewuste vriendin was en is een echte Bijenkorf fan. Alleen het pakpapier maakt haar al blij.