Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 197 - Tropische werkdag

Wekelijkse Schrijfopdracht - # 197 – Oververhit Tjonge, dat valt niet mee in de supermarkt; het is er heerlijk koel, maar toch … Ze loopt een beetje van hot naar her; lijstje vergeten. De koffiemelk staat toch … , nee toch niet. Erica besluit naar huis te gaan; dit wordt niks. En ach, ze zal het weekend niet omkomen van de honger, - ‘schaam je’ zegt haar binnenstemmetje. Even later is haar winkelwagentje toch gevuld. Nu de boodschappen op de kassaband zetten, na betaling terug in het wagentje, op naar de fiets. Verdelen over de fietstassen, het meest lichte spul in het fietsmandje. Staat de fiets wel in balans? Het wagentje weer op zijn plaats zetten. Bij thuiskomst, de boodschappen per fietsmandje tegelijk naar de keuken brengen, verdelen over de diverse kasten. Pfft … wat een hitte waar een mens al niet druk mee kan zijn. Ze vlucht naar haar leunstoel met bedieningsknopjes. Dat ligt heerlijk. Toch voelt ze zich niet prettig, net een enorme katoenen pluizenbol zonder zuurstof, neergedrukt door warm kleverig spinrag. Ze denkt aan de Griekse goden en godinnen die het heel vroeger voor het zeggen hadden. Is dat wel zo? De laatste tijd twijfelt ze aan alles. Die goden hadden het mooi voor elkaar: wilde je als vrouw niet de man hebben die verlekkerd achter je aan zat dan veranderde je jezelf in een merrie, maar zo’n god, ook niet gek veranderde zichzelf in een hengst en hoppeka d’r op, kwam ook nog een kleintje van maar wie, dat … ‘Mam mam, gaat het wel met je?’ Erica beweegt zich en kijkt dan in het bezorgde gezicht van Nynke. ‘Oh lieverd, wat een heerlijke stoel is dat toch en wat fijn dat je er bent! Ik was even helemaal weg. Bah, wat ben ik toch duf, ik wil dat helemaal niet zijn. Ik droomde van de Griekse goden en … ‘Dat weet ik. Wat denk je van een wandelingetje met de zonen van William Grant? Kun je nog even verder dromen.’ Erica kijkt verbaasd naar Nynke en schiet dan in de lach. ‘Ja, laten we dat doen, maar dan wel met veel ijsklonten.’

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny: ik kom naast je liggen heerlijk koel/warm verhaal Nynke kent jou heel goed hoe verzin je het: net een enorme katoenen pluizenbol zonder zuurstof, neergedrukt door warm kleverig spinrag.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, na gedane arbeid is het goed wegdromen en whisky drinken! Ik zie het allemaal zo voor me, zo levensecht en natuurlijk heb je dit opgeschreven. Die ijsklontjes horen erbij met dit weer (hoewel dat voor whisky-drinkers een gruwel schijnt te zijn), maar ik zeg ook geen nee tegen een lekker koel biertje!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Riny en zo, zo Riny, Jij droomt dus van bronzen bronstige Griekse goden en dan je cool down met de zonen van William Grant. Opwindend en zo vond ik ook je verhaal. Lekker zomers. Met plezier gelezen.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Rini, wat geweldig hoe je een alledaagse activiteit moeiteloos verweeft met de Griekse goden. Ik ben geen whisky drinker dus die goudblonde zonen moest ik even opzoeken :).

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny: ik kom naast je liggen heerlijk koel/warm verhaal Nynke kent jou heel goed hoe verzin je het: net een enorme katoenen pluizenbol zonder zuurstof, neergedrukt door warm kleverig spinrag.
Hi Peter, ... ja die zin. Ik dacht echt: hoe voel ik me nu ... en toen kwam deze zin. Ik weet nog dat ik dacht: een 'vochtig laken' is te cliché en herinnerde me het spinrag van laatst in de tuin. Wat Nynke betreft: je hebt helemaal gelijk. Dank voor je fijne reactie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, na gedane arbeid is het goed wegdromen en whisky drinken! Ik zie het allemaal zo voor me, zo levensecht en natuurlijk heb je dit opgeschreven. Die ijsklontjes horen erbij met dit weer (hoewel dat voor whisky-drinkers een gruwel schijnt te zijn), maar ik zeg ook geen nee tegen een lekker koel biertje!
Hallo Ton, ... het was ook allemaal echt. Ik realiseerde me dat gedoe met de boodschappen. Vroeger deed je dat gewoon, je dacht niet na: je pakte, betaalde en ging naar huis. Maar dit keer? Whisky met ijs in de hitte. Alleen de geur al - lekker koel en fris; vroeger werd eau de cologne gebruikt om de levensgeesten een beetje op te wekken. Dank voor je gezellige reactie; van een biertje kan ik niet zo nippen ;)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Riny en zo, zo Riny, Jij droomt dus van bronzen bronstige Griekse goden en dan je cool down met de zonen van William Grant. Opwindend en zo vond ik ook je verhaal. Lekker zomers. Met plezier gelezen.
Hi Levina, ... die bronzen bronstige Griekse goden. Ja, ze verrassen me steeds weer, wat een types zeg. Fijn dat je gezellig meegeleefd hebt. Lang leve de zomer, die nog geen zomer is maar een hete lente.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een woordenschat. Hoe kom je erop? Graag gelezen.
Hallo John, ... dank voor je reactie. Ja, die woordenschat, het kwam vanzelf net als bij het stukje over de mieren. Precies wat er in me opkwam heb ik opgeschreven. Haha, misschien heeft de temperatuur er wel de hand in, wie zal het zeggen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Rini, wat geweldig hoe je een alledaagse activiteit moeiteloos verweeft met de Griekse goden. Ik ben geen whisky drinker dus die goudblonde zonen moest ik even opzoeken :).
Hallo Chantal, ... dank voor je meelevende reactie. Ik herlees het boek van Stephen Fry: Mythos. Ik vind het geweldig, op school werd het even aangetipt, dat was dan alles, Die Griekse goden spelevaren wel door mijn hoofd. Ik zeg met opzet spelevaren want de zaak ernstig nemen gaat gewoon niet, Leuk dat je die goudblonde zonen hebt opgezocht. Ik ben ook geen drinker, maar een nipper.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je gezellige boodschappenervaring is uit het leven gegrepen. Vooral het wegdromen na gedane inspanning is heel herkenbaar, Riny. En het verhaaltje leest makkelijk. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jules, ... leuk je weer eens te zien. Ja, het is een door de warmte aangestuurd, realistisch verhaaltje geworden. Fijn dat je het het makkelijk kon lezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tja, ... dank voor je reactie. Wat jij zegt, zeg je niet voor niets. Ik ben er blij mee. Die stoel is wel extra speciaal hoor. Niet verder vertellen maar hij komt uit het begrafenispotje. 'Mam, doe maar. Jij bent niet zo duur als pappa.' Schattig, hè? Zo'n stoel scheelt mij pijnstillers en minder dufheid. Ach ja, zo leer je leven.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, Ik heb ook genoten van je stukje over wegdromen na de dagelijkse afwegingen en beslommeringen, zoals boodschappen doen. Dat je 'iets" hebt met Griekse goden wist ik al van eerdere reacties van jou en het blijkt maar weer hoe dat je gedachten beheerst. Houd je nog wel ruimte over voor wat eigen inbreng, daar in je bovenkamer? Laat je niet wegsturen door een paar Goden en hun rare paardensprongen, hè ;) Mooi hoe je dochter je uiteindelijk weet te verleiden weer terug te keren naar het aardse. Ik hoop dat jullie nog veel wandelingetjes mogen maken, komende zomermaanden. Met heel veel ijsblokjes. Waarom ook niet? :D

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, Grappig en geil geschreven, enfin ik hoop dat dat de bedoeling was :) Waar hitte al niet goed voor is. Ik zou een fris "pintje" /biertje kiezen. De twee eerste alinea's zou ik wat inkorten, maar dat is persoonlijk he. Vanaf de zetel heb je me helemaal mee, maar het kan ook zijn dat ik liever lui ben dan moe :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Karinska, ... ja, ze houden me wel bezig. Door hun gekkigheid zijn ze fascinerend. Ze overheersen me niet, hoor! Maar kunnen wel eens onverwachts om het hoekje kijken. Dank voor je gezellige reactie. ;)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Anne, ... met die eerste twee alinea's wilde ik, of ging vanzelf, de extreme warmte aanduiden. Haha, je brengt me op een idee, maar als ik toch mag kiezen dan voel ik meer voor de zonen van William Grant. :D Dank voor je leuke reactie.