Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 194 Verraad

Bokje over springen maar dan met bomen, groene koppen op te jonge stammen die je de wonden na het vallen ook nog kwalijk nemen en hoe de huizen met rouwende onschuld wapperen, de balkons gapende monden met slotjesbeugels, je zonder verdieping te verlaten stilzwijgend bespieden en de zon in plaats van warmte grenzen uitbraakt, hoe je zal moeten kiezen tussen overspringen of verdrinken in het licht

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig, Elyse. Rijk aan beelden. Vooral de laatste strofe maakt indruk op me. Een gedicht om te herlezen en er steeds meer in te zien. (Ik herken er ook jouw stijl in na het lezen van je bundel)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, ... je dicht immer mooi! Die eerste strofe spreekt me geweldig aan. :nod: :thumbsup: Prachtig.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik krijg een beetje het gevoel van hink-stap-sprong voor mij onbekende kost, blij het hier te treffen, het inspireert

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ach wat prachtig, net zo mooi als je bundel waarvan ik de gedichten langzaam een voor een tot mij neem, als een lekkere bonbon waarbij ik de woorden proef en de betekenissen laat opborrelen

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora, ... je laat me hunkeren naar een gedichtenbundel van Elyse, wat zeg je dat mooi! :nod:
Hunkeren is niet nodig Riny, je las mijn boekpresentatie; daar kan je klikken op ‘Meer informatie over het boek’. ;) :{}

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, Riny en mw. Marie, dank voor jullie aandacht en mooie complimenten. :{} @Peter, mijn bokje-over-springen mag jouw hink-stap-sprong zijn, maar wat gaf je verder dat gevoel, wat tref je hier blij aan dat van mij onbekende kost maakt? Puur uit nieuwsgierigheid; dat het je inspireert is mij eigenlijk genoeg. Dank je wel! :) @Cora, ach wat fijn jouw bundel bonbons te mogen zijn ... Hoe mooi wordt mijn werk en streven daarmee beloond. Dank je wel voor jouw bijzondere aandacht, het is mij een eer, echt. :{}

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Elyse, ... # 7 met belangstelling gelezen. ;) Wat zeggen ze in Twente?: 'dat wordt wel wat.' :nod:

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse: je bent nieuwsgierig: ik kom vanuit de non-fiction en maak op dit forum kennis met soorten schrijverij die mij onbekend waren en die ik als onbegrijpelijk negeerde, jouw gedicht maakt op mij de indruk van het product van een krankzinnige, uit de commentaren begrijp ik dat het kunst is en werd ik geïnspireerd om er anders naar te kijken, ik leer snel, hoop ik, ik ga moed verzamelen om met mijn hoofd tegen een lantaarnpaal aan te lopen en de sterretjes die ik dan zie op te schrijven, ik kom vast wel boven het sinterklaasgedicht uit, mijn tanka's gaven mij al vertrouwen, jij doet daar een schep vruchtbare aarde bovenop, dit commentaar begint al aardig krankzinnig te worden...