Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#193 Sprookjeshuwelijk

Zonder een enkel geluid te maken,  sluit Bregje de deur. Op de deurmat blijft ze staan luisteren, al haar zintuigen gespitst. Niets, alleen haar gejaagde ademhaling doorbreekt de stilte. Ondanks het feit dat ze Bram daarnet nog heeft zien wegrijden, aarzelt ze. Wat als hij iets vergeten is en terugkomt? Wat als hij iets vermoedt? Haar hand klemt zich strak om het busje haarlak dat ze in haar zak heeft gestopt. Het leek thuis best een goed idee, maar nu lijkt haar wapen een lachertje. Denkt ze nou echt dat ze zich daarmee kan verdedigen als hij ineens voor haar staat? Ze voelt het koude zweet onder haar oksels. Haar knieën vreemd week. Toch komt ze in beweging. Voor Joelle.  Haar vriendin is al twee weken spoorloos. En al vier keer is Bregje met haar vermoeden naar de politie gestapt. Maar Bram lijkt onaantastbaar. Iedere verdenking aan zijn adres wordt naar het land der fabelen verwezen. Bregje weet echter wel beter. Ze had haar vriendin nog nooit zo wanhopig gezien als de dag na haar bruiloft. Twee dagen later was Joelle verdwenen. Snel sluipt Bregje naar boven. Ze weet precies waar ze moet zijn. De deur van Joelle's studeerkamer is niet op slot en Bregje glipt naar binnen. 'De sprookjes van de gebroeders Grimm' staat op zijn vaste plek in de boekenkast. Ze pakt het boek en slaat de dikke kaft open. Ondanks haar zenuwen lacht ze als ze tussen de uitgesneden bladzijden het dagboek van haar vriendin ziet liggen. 'Bram houdt niet van sprookjes, dus mijn geheimen zijn hier helemaal veilig' had Joelle haar ooit giebelend toevertrouwd. Bregje grist het boek uit zijn schuilplaats en loopt terug naar de deur. Maar net als ze de klink vast wil pakken, beweegt deze langzaam naar beneden.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Komaan zeg, waarom stop je net nu? :( :unibrow: (Wel akkoord met Siv, of had Joëlle mss voorzien dat Hp ooit een reservesleutel zou nodig hebben en er 1 laten bijmaken?) Wat heeft die Bram die arme Joëlle aangedaan? En wat een schitterende vondst, een dagboek tussen een boek dat hij nooit in handen zou nemen! :nod:

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, Siv, I-Kat en Marlie hartelijk dank voor jullie leuke reacties! Wat betreft die sleutel; Bregje wist dat Joelle er altijd een verstopt had in de bloempot naast de voordeur ;). En Bram...Heel verdacht, maar ik denk dat hij er uiteindelijk echt niets mee te maken heeft. Als Bregje de kans krijgt dat dagboek te lezen, zal ze daar achter komen. :)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar die bloempot naast de deur is zo cliché, Chantal, net als onder de mat ... ;) Zou Bram of een buur dat niet weten?

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn nekharen gaan overeind staan hiervan. Lekker hoor :nod: :thumbsup: Geniaal idd, dat dagboek in het sprookjesboek

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, dank voor je leuke reactie! Blij mee :) Marlie, die bloempot is idd heel cliché, maar wordt toch nog heel vaak gebruikt als verstopplek. Als ik er ooit een echt verhaal van maak, zal ik je opmerking in gedachten houden! Bedankt!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannende cliffhanger! :thumbsup: -Ze voelt het koude zweet onder haar oksels.- Deze zin haalde me uit het verhaal. Waarom daar: onder haar oksels? Ik zou het sowieso actiever maken: Het koude zweet breekt haar uit. Wel cliche maar het is iig duidelijk. ;) Je gebruikt erg veel de namen. Ik zou het vervangen door ze of hij waar het kan. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. :nod:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goeie tekst! Ik legde zelf een klein linkje tussen 'iedere verdenking wordt naar het land der fabelen verwezen', en de gebroeders Grimm. Misschien zoek ik dingen die er niet zijn, maar het zou een grappige toevoeging zijn als er meer achter zit. De tekst zit strak in elkaar, je geeft precies genoeg informatie en je eindigt met een spannende cliffhanger. Eén dingetje, over het volgende:
Haar knieën vreemd week. Toch komt ze in beweging. Voor Joelle.
Hier wijkt je schrijfstijl ineens heel erg af van de rest van het stuk. Dit komt voornamelijk door het ontbreken van de persoonsvorm in de eerste zin. Het voelt hierdoor ietwat gekunsteld aan. Met veel plezier gelezen!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk dank Mike voor je reactie! Met de titel 'Sprookjeshuwelijk', 'land der fabelen' en de 'sprookjes van de gebroeders Grimm' wilde ik de sprookjes idd verweven in mijn verhaal. Het goede dat tegen het kwade strijd :) Je laatste opmerking neem ik ter harte! Dank hiervoor. Ik zal er in mijn volgende schrijfsels op letten, niet teveel af te wijken van de gekozen stijl.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
spannend en zeker verder lezen, als dat kon originele toepassing van op zich vaker vertoond, dus cliche, ik hou eigenlijk wel van cliche op eigen wijze toepassen