Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 193 CLIFFhanger

Twee mannen groeven constant door, hun handen om schoppen die steeds dieper de grond ingingen. De put was recent dichtgegooid en de regen van de voorbije nacht had er een slijkboel van gemaakt. De aanmaning verbijtend om sneller te graven, keek hij omhoog. Het was al een tijdje droog gebleven, maar de hemel was nog steeds zwaar beladen. Hij tikte de rand van zijn hoed aan, regendruppels vonden hun weg naar zijn overjas. In huis stond een raam open, de dementerende grootmoeder huilde. Hij schudde het hoofd bij de gedachte aan de foto van haar vijfjarige kleindochter. ‘Hoofdinspecteur, we zijn klaar.’ Hij haastte zich naar de mannen toe die op hun schoppen leunden. Eén van hen, de zwaarlijvige Quint, veegde het zweet samen met enkele regendruppels van zijn gezicht en keek hem bevreemd aan. Voorzichtig kwam hij dichterbij. Zijn voet gleed uit, snel verplaatste hij zijn evenwicht om geen duik in de diepte te maken. ‘Dat is geen …’ Voorovergebogen voelde hij zijn hoed schuiven, en hij griste deze van zijn hoofd. Zijn ogen verwijdden, een gefrustreerde vloek ontsnapte hem.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Getver leeghoofd, het zal toch niet de vijfjarige kleindochter zijn? Ik heb genoten van de Vlaamse tekstinvloeden: de voorbije nacht had er een slijkboel van gemaakt. Hij trok zijn ogen open. Misschien wil ik dit verhaal niet verder weten, nee, toch wel graag! Fijne avond

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, leeghoofd. Vraag me toch enkele dingen af. Een hoed op je hoofd steekt uit dus regendruppels vallen vanaf de rand van de hoed recht omlaag. Alleen bij een sterke wind kunnen ze misschien tegen je jas slaan. Verder graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je maakt me erg nieuwsgierig wat hij in de kuil vindt. :nod: Mooie details van de regendruppels die van de hoed (nadat hij hem aantikt) naar beneden glijden zijn overjas op. Als hij de hoed een tikje naar achteren geeft kan het volgens mij goed. Ik kreeg ook het idee dat de inspecteur ( de HP) aan het graven was. Komt volgens mij door deze zin: De aanmaning verbijtend om sneller te graven, ... Slijkboel geeft een mooi beeld. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie geen probleem: hij keek omhoog en verbeet de aanmaning. Het is toch iemand aanmanen om iets te doen, hier sneller graven? Een raadsel om opgelost te worden.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie geen probleem: hij keek omhoog en verbeet de aanmaning. Het is toch iemand aanmanen om iets te doen, hier sneller graven? Een raadsel om opgelost te worden.
Aha! Ik las dat hij de aanmaning kreeg om door te graven verbeet. :!:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal! Ik hoopte eigenlijk, door de titel, dat de hoofdpersoon Cliff zou heten. Het is een kort stukje, en er is geen woord teveel. Graag gelezen!